Outlander I GEN Techniczne - Outlander turbo silne szarpanie od 3tys obrotów
Bzyk_R1 - 28-04-2019, 16:32
turbodziuro, jak masz elm i torque to sprawdź sobie czy są jakieś błędy w sterowniku, podejrzyj działanie sondy( ma oscylować na jałowych w przedziale 0-1V) sprawdź korekty krótko i długoterminowe (stft i ltft), zobacz ile pompuje turbo w peaku, chociaż to wskazanie jest orientacyjnie nie jest zbyt dokładne.
Eroi - 30-04-2019, 20:22
tak się trochę dołączę do tematu z pytaniem, jakie te korekty powinny być? i jak one będą się w Torque nazywać? nie widziałem jeszcze "stft" ani "ltft" o których mówisz tylko np "długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa - bank1" nie znam się na tym jeszcze niestety aż tak dlatego miło by poznać tajniki
Bzyk_R1 - 30-04-2019, 20:39
Eroi, dokładnie o to chodzi. Stft (short term...) to krótkoterminowe a ltft (long term...) to długoterminowe. Dawno już nie patrzyłem jakie ma stft seryjny outlander ale chyba okolice +10. Długoterminowe połowę tego około. To wszystko wartości orientacyjnie, ogólnie dobrze jak na jałowych stft jest bliskie zero.
Korekta stft dużo mówi o szczelności dolotu. Okolice +25 świadczą o nieszczelności i szybko wygenerują P0170. Natomiast jak dasz plaka czy jakiś łatwopalny preparat w dolot korekty lecą na minus co oznacza zbyt bogatą mieszankę.
pingwin12 - 09-04-2020, 22:40
Żeby nie zakładać nowego tematu ja mam problem taki że na benzynie auto nie chodzi tak jak na LPG tj na LPG idzie lepiej jednak na gazie też ma dziwne objawy przy pełnym bucie auto idzie i przy ok 6 tys obr czuć takie silniejsze przyspieszenie coś jakby w hondzie vtec. Na 3 4 biegu przy wysokich obrotach odpuszczając gaz gwałtownie auto mocno szarpnie na LPG czuć to zdecydowanie mocniej niż na pb świece kable tuleje dyfra wymienione
Może ktoś coś podpowie a odległość
jaroo0 - 12-04-2020, 21:45
6k na 3cim biegu to jakieś 120/130 km/h? Cholera nie pamiętam
Problem opisujesz jadac na benzynie? Bo napisales niezrozumiale.
Jeżeli na benzynie jedzie do odcięcia, a na LPG (szybciej /lepiej to złudzenie bo nieznaczna różnica przy serii) szarpie to warto odwiedzić kogoś kto kuma strojenie LPG, wrzuci sonde w wydech i sprawdzi współczynnik AFR. Może dawka przy wyżej partii jest za uboga mimo że mapa LPG pokrywa się z benzynowa. Może parownik po cutoffie tak spompuje ze zawiesi się po spuszczeniu z 6k obrotów
Nasze maja strzal w okolicy 3k, przy 6k żaden kopa nie ma a jedynie odczuwać można spadek mocy i ostry wir w baku
pingwin12 - 13-04-2020, 11:45
Na gazie jest to szarpnięcie dużo bardziej odczuwalne. A benzynie mniej
[ Dodano: 13-04-2020, 12:50 ]
Reduktor mam kme gold wtryski barracuda wszystko nowe
roger18sx - 20-04-2021, 20:33
Pora trochę odświeżyć temat. Ostatnio w sobote wymieniłem sobie uszczelki pod pokrywą zaworów oraz nowe świece ngk irydowe. Po kilku dniach przy przyśpieszaniu występują takie jak by sekundowe przerwy w zapłonie. Nie zawsze się to dzieje. Występują na pb i gazie. W sterowniku ecu i lpg brak błędów.Doładowanie dochodzi do tych 0.9 więc ok.Jutro wymienię jeszcze dwa kabelki zapłonowe oraz zmniejszę odstęp na świecech. Wszystko szczelne egr czysty. Już jakiś czas temu zauważyłem że jeśli silnik pracuje na biegu jałowym a trzasnę maską lub uderzę w obudowe filtra powietrza to praca silnika się zmienia.Korenta długoterminowa to około 11. Na dniach muszę się wziąść za wymianę rozrządu.
[ Dodano: 25-04-2021, 19:12 ]
Przerwa zmniejszona do 0.7 mm . Auto działa poprawnie.
Bzyk_R1 - 25-04-2021, 19:57
Ja mam taki gorący apel do wszystkich, nie klepcie tych świec na 0,7mm tylko kupcie dedykowane IGR7AG i spokój na 50.000km za 240zł. Potem egt wzrośnie i te elektrody wpadają do silników i się kończy zabawa.
roger18sx - 28-07-2021, 23:12
Założyłem świece ngk IGR6A-11 bo tak katalog dobrał przerwe zmniejszyłem. Auto zaczeło przerywać tak do 2800 obr tyłko na lpg.Zakupiłem boscha iryd , jest troche lepiej lecz dalej przerywa.Poszły nowe przewody ngk oraz dwie nowe cewki delphi. Najlepsze jest to że dawniej siedziały tam jakieś zwykłe tanie świece jednoelektrodowe i ponad rok auto działało idealnie. Więc posłucham kolegi i pewnie zainwestuje w ngk IGR7AG . Tak czasami bywa że chce się zrobić dobrze a wychodzi odwrotnie.
W@sio - 29-07-2021, 08:22
Te przewody NGK to sobie można między bajki włożyć. Radzę zakupić Magnecor
tościk - 29-07-2021, 10:34
W@sio napisał/a: | Te przewody NGK to sobie można między bajki włożyć. |
Potwierdzam, u mnie były przyczyną wszelkich problemów z wypadaniem zapłonów.
roger18sx napisał/a: | dwie nowe cewki delphi |
Daj znać za jakiś czas, jak się to to sprawdza. Bo jak na razie jest przekonanie, że żadne oprócz OEM nie dają rady (a OEM wiadomo, 2500 PLN sztuka ).
h404 - 29-07-2021, 11:16
U mnie cewka Delphi w zwykłym 2.0 nie wytrzymała nawet roku. Bez zapowiedzi z wypadaniem zapłonu, od razu przepaliła się na jednym cylindrze.
Bzyk_R1 - 29-07-2021, 15:28
Nowe oryginalne po 1000pln w ASO można nabyć aczkolwiek dalej to kosmos.
roger18sx - 01-08-2021, 11:53
Załozyłem teraz tanie świece ngk v line takie jak ktoś wcześniej założył. Na niskich obrotach szarpania znikły lecz przy 4 tyś obr jest szarpnięcie. Cewki delphi raczej szału nie robią. Jak bym jezdził tylko na benzynie to myśle ża na tych zamiennikach dawało by radę. Najprawdopodobniej trzeba będzie wywalić to wszystko i wstawić 4 niezależne cewki.
|
|
|