To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - [1.6] Regulacja zaworów

dewrew - 28-02-2021, 12:31

pitt63 napisał/a:
Do szlifowania wszystkie zawory!? No, to pojechałeś. Przyczyny dopatruję się w LPG. Na Pb zapewne by nie były tak wyklekotane. Możesz jeszcze powiedzieć, ile to kosztowało? Czy w takim razie jazda na LPG z tym silnikiem jest opłacalna biorąc oczywiście pod uwagę koszty instalacji, przeglądów i rzeczonej regulacji zaworów. Przypuszczam, że za 30 może 40 tys. km znowu będziesz regulował zawory.


Hej, tak było, wszystkie zawory do szlifowania. Dokonywałem tego w warsztacie Gomar LPG w Łasku - z przeglądem gazowym i niniejszym zabiegiem szlifowania zaworów. Dostałem zalecenie aby za 30-40tys sprawdzić luz, za kolejne 90 może być konieczny kolejny szlif przy tym stopniu zużywania zaworów.
Ksiązkowo producenent zaleca kontrole przy 100tys, u mnie szlif byl przy 90tys z czego 20 na lpg , nie ma szans aby to LPG w 20tys zrobilo takie 'spustoszenie' , te zawory są po prostu myśle z gliny i warto to sprawdzić żeby cieszyć się tym silnikiem, bo w nim nie ma sie co zepsuc :) Dlatego przy LPG skróciłbym kontrolę ze 100 na 50 i tyle :)

Laknat napisał/a:
Tak się zapytam, bo śledzę ten wątek. Jak ja mam ASX 1.6 z przebiegiem 72 000 km, to powinienem już sprzedawać ten wynalazek, bo mi się zaraz rozsypie silnik z tymi szklankami (cokolwiek to jest), padną zawory, albo korbowody wyjdą przez obudowę?

Pytam, bo nie za bardzo się orientuję w tym temacie, a kupiłem ASX bo miał być autem z trwałym, niezawodnym wolnossącym benzynowym silnikiem na łańcuchu rozrządu. A po tym wątku czytam, że 100 000 km to dla tego silnika kres możliwości. Chyba, że ktoś założy gaz, to wtedy nawet tych 100 000 km nie przejedzie.


nie ma co dramatyzowac. jedz przy 90 na kontrole zaworów i spokój na kolejne lata (tylko najlepiej nie w ASO bo jak ci powiedza ze jest do szlifowania to zostawisz tam 3tys)

bob1969 - 28-02-2021, 19:10

Chyba jednak Ci popychacze zaworowe (szklanki) szlifowali a nie zawory. Poza tym ASO nie szlifuje, ASO wymienia. Szlif to taka chałupnicza metoda.
Laknat - 01-03-2021, 08:33

Oddałem dzisiaj swojego ASX na przegląd po 4 roku, przy okazji się zapytałem co i jak. Faktycznie przy 100 000 trzeba sprawdzić te zawory, ale gość mi powiedział, że do tej pory mieli tylko dwa ASX które wymagały jakichś ingerencji poza sprawdzeniem. Oba z LPG. W benzynowych kończy się na sprawdzeniu luzów.
pitt63 - 02-03-2021, 07:28

Laknat napisał/a:
Oddałem dzisiaj swojego ASX na przegląd po 4 roku, przy okazji się zapytałem co i jak. Faktycznie przy 100 000 trzeba sprawdzić te zawory, ale gość mi powiedział, że do tej pory mieli tylko dwa ASX które wymagały jakichś ingerencji poza sprawdzeniem. Oba z LPG. W benzynowych kończy się na sprawdzeniu luzów.

Czyli potwierdzają się i moje ustalenia w ASO. Mimo wszystko w kwietniu sprawdzam luzy. Na pewno dam znać co i jak.
17.07.21r. No, to zrobione. Sprawdzone luzy zaworów i wyszło, że jest prawie idealnie. Na drugim cylindrze jest drobna różnica w stosunku do pozostałych ale jest to bez znaczenia i nie wymaga regulacji. Przy okazji dowiedziałem się aby nie stosować oleju 5W40, gdyż nie za bardzo się nadaje do tego silnika pomimo iż instrukcja dopuszcza. Wymieniłem na ori 0W20 i auto od razu jakby dostało parę koników więcej.

PTE - 20-03-2021, 22:02

Luz zaworów można sprawdzić we własnym zakresie. Z bardziej wysublimowanych narzędzi potrzebny jest tylko szczelinomierz. Procedura w przystępny sposób została opisana w serwisówce.
zbigniew77 - 30-05-2021, 09:56
Temat postu: Gwrancja na ASX
marcindym napisał/a:
1. Gaz założony - gwarancja na silnik przepada!
2. Radio Android założone - gwarancja na instalację przepada!
3. Hak z dedykowaną wiązką kabli Westfalia (nie trzeba było nic rozcinać) zamontowany - gwarancja na
instalację przepada i na rdzę karoserii !
4.Wyciszałem tez auto, więc i na budę gwarancja mi przepadła.

Ale to już koniec czwartego roku więc i koniec gwarancji wkrótce.
Tak miałem tez z Carismą i Coltem czas szybko mija panowie a kilometry lecą, lecą.............. :wink:


Na szczęście ja nie mam kłopotu z gwarancją.Auto fabrycznie nowe z Grudnia 2018r - Oto jak realizuję zalecenia gwarancyjne... od dnia odbioru z salony auto nie widziało stacji ASO .Nigdy od dnia zakupu nie wykonałem przeglądu.Jedyne co robię wymieniam olej i filtr.Dodatkowo codziennie idę na tył samochodu i czytam naklejkę ,, 5 lat Fabrycznej Gwarancji" nie mam prawa się zepsuć.. :lol:

pitt63 - 30-05-2021, 11:19

A, to nie jest tak, że jeśli nie wykonałeś przeglądu w ASO to tracisz gwarancję?
adek - 30-05-2021, 12:28

pitt63 napisał/a:
A, to nie jest tak, że jeśli nie wykonałeś przeglądu w ASO to tracisz gwarancję?

Też mi się wydaje, że tak jest.
Znajomy w maździe zapomniał o terminowym sprawdzeniu blach i gwarancja na nie prysła.

zbigniew77 - 31-05-2021, 06:55
Temat postu: regulacja zaworów
pitt63 napisał/a:
A, to nie jest tak, że jeśli nie wykonałeś przeglądu w ASO to tracisz gwarancję?


ASO tak naprawdę robi co chce.Nie wykonałem I przeglądu i zbliżał się termin wykonania II przeglądu więc zadzwoniłem do nich z pytaniem... jak to będzie z moją gwarancją skoro zawaliłem I przegląd. Odpowiedzieli mi wprost ,że nic nie szkodzi ,,Jak przyjadę na II przegląd i zapłacę za I i II to podbiją ten pierwszy :lol: :lol: :lol: Tak działa ASO. Jeździsz sumiennie na przeglądy płacisz krocie ...a jak coś nawali twoja wina. Więc policzyłem sobie koszty ,że 4 przeglądy po 1000zł to sporo wiec podjąłem ryzyko i olałem przeglądy. Zwłaszcza ,że sam zobacz kartę przeglądu co tam jest w tych przeglądach zapisane do sprawdzenia ,,sprawdzenie napięcia paska alternatora" za 1/3 tej kasy co biorą w SAO to mój mechanik sam sprawdzi mi to w ciągu godziny i nie muszę jechać 180km tracąc cały dzień .Podstawiam auto do mechanika o określonej godzinie wchodzę na halę i widzę co sprawdza nikt mnie nie wyprasza z hali przeglądów.Po 4 godzinach jest już po przeglądzie a w książce zapis co zrobiono i co sprawdzono. Przepisy UE mówią wprost ,że przegląd możesz wykonać w dowolnym warsztacie ,który świadczy takie usługi.A oto przepis
Zgodnie z przepisami Unii Europejskiej i Krajowymi, nabywca nowego samochodu nie jest zobligowany na wykonywanie przeglądów gwarancyjnych w ASO. ... Mówi o tym Rozporządzenie Komisji UE nr 461/2010 z roku 2010.

pitt63 - 31-05-2021, 18:19

Masz rację Zbyszek. Już po moim wpisie przypomniałem sobie o tej kwestii przeglądów. Pzdr
bob1969 - 01-06-2021, 17:56

zbigniew77, jeżeli to prawda co piszesz, że po zapłaceniu za przegląd, który się nie odbył podbiją ci książkę to jest oszustwo i poświadczenie nie prawdy. Powinni natychmiast stracić autoryzację, chyba, że MMC ma to gdzieś i toleruje takie numery.
Pacifisto - 23-04-2023, 16:42

Cześć, zmierzyłem luzy zaworowe u siebie (ASX 1,6 benzyna 117KM) tylko nie wiem jakie są wartości prawidłowe. Może ktoś ma serwisówkę i może udostępnić? Będę wdzięczny.
pitt63 - 23-04-2023, 18:04

[quote="Pacifisto"]Cześć, zmierzyłem luzy zaworowe u siebie (ASX 1,6 benzyna 117KM) tylko nie wiem jakie są wartości prawidłowe. Może ktoś ma serwisówkę i może udostępnić? Będę wdzięczny.[/quote
U mnie przy pomiarze wydechowe miały po 0,30 mm a ssące po 0,20. Bez potrzeby regulacji.

Bizi78 - 23-04-2023, 18:34

Pacifisto, dla ASX-a silnik 4A92, rocznik 2018.
http://mmc-manuals.ru/man...50190700ENG.HTM

Pacifisto - 25-04-2023, 06:28

Bizi78 napisał/a:
Pacifisto, dla ASX-a silnik 4A92, rocznik 2018.
http://mmc-manuals.ru/man...50190700ENG.HTM

Dziękuję za informacje.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group