To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse Cross Techniczne - Ciężko pracująca skrzynia manualna

guzzi - 08-08-2020, 16:17

tościk napisał/a:
Wciskasz sprzęgło, wrzucasz na luz (wypuść drążek na chwilę z ręki, żeby sobie wrócił spokojnie na środek), puszczasz sprzęgło, ponownie wciskasz sprzęgło i wrzucasz wsteczny. Nie ma bata, żeby nie wszedł. Trochę ćwiczeń i będziesz to robić w ułamku sekundy.

albo:
na luzie (nie wciskasz sprzęgła), dodajesz lekko gazu, wciskasz sprzęgło i wbijasz wsteczny. - też działa :-)

Robert S - 13-08-2020, 10:52

guzzi napisał/a:
A jak tam wsteczny, zawsze wchodzi?


Na razie bez zarzutów , zawsze
Za to 1-ka czasami trzeba użyć sprzęgła na 2x . Ale to jest w instrukcji , więc chyba producent wie o tym i tak ma być

[ Dodano: 13-08-2020, 10:58 ]
Marcino napisał/a:
Czyli za dużo siły było

Nie chyba nie , siły było umiarkowanie . Powiedziałbym że bardziej prowadzenie manetki . Po prostu z przyzwyczajenia prowadziłem manetkę przez cały ruch zmiany biegów . A okazuje się ze w Mitsu wystarczy tylko puknąć i sama idzie . Czuć tylko ten "klik" ale to jest jak dla mnie dopuszczalne. To pewnie cała tajemnica , szczególnie dla kierowców przesiadających się z innych marek.

krzychu - 15-08-2020, 09:31

guzzi napisał/a:

na luzie (nie wciskasz sprzęgła), dodajesz lekko gazu, wciskasz sprzęgło i wbijasz wsteczny. - też działa :-)


Rozpędzać wałki w skrzyni przed zapięciem wstecznego? Jeśli nie są synchronizowane to raczej przyśpieszy zużycie skrzyni.

Marcino - 15-08-2020, 12:51

Dyskusja jak by to były jakieś stare auta... masakra. U mnie w 23 letnim galancie chodzi jak trzeba.
guzzi - 18-08-2020, 17:42

krzychu napisał/a:
guzzi napisał/a:

na luzie (nie wciskasz sprzęgła), dodajesz lekko gazu, wciskasz sprzęgło i wbijasz wsteczny. - też działa :-)


Rozpędzać wałki w skrzyni przed zapięciem wstecznego? Jeśli nie są synchronizowane to raczej przyśpieszy zużycie skrzyni.


napiszę dokładniej: na luzie (nie wciskasz sprzęgła), dodajesz lekko gazu, czekasz aż obroty spadną do obrotów biegu jałowego, wciskasz sprzęgło i wbijasz wsteczny :D

krzychu - 18-08-2020, 17:50

guzzi napisał/a:

napiszę dokładniej: na luzie (nie wciskasz sprzęgła), dodajesz lekko gazu, czekasz aż obroty spadną do obrotów biegu jałowego, wciskasz sprzęgło i wbijasz wsteczny :D


Tak przeczytałem wcześniejszy tekst ze 2 razy. Wiem co chciałeś, ale wciskając gaz na luzie (z puszczonym sprzęgłem) rozpędzasz wałek od silnika. Potem wciskasz sprzęgło i wciskasz wsteczny i ten wałek musi się zatrzymać aby bieg wszedł...

Takie rozpędzanie wałków to można uskutecznić przy redukcji z 2 na 1 aby właśnie wyrównać prędkość wałków aby synchronizatory miały mniej pracy (szybciej bieg wejdzie - ale to zależy od skrzyni).

kubus76k - 09-09-2020, 08:51

Cześć.
Zacząłem jazdę EC od niedawna (przesiadka z Suzuki Vitara) i myślałem, że mnie cholera weźmie z tą skrzynią gdyż mam identyczny efekt jak @Robert S.
Dzięki @Robert S za test i podpowiedź jak się obchodzić z tym typem, postaram się zastosować do Twoich rad.

Pozdrawiam

Robert S - 11-09-2020, 08:19

kubus76k napisał/a:
Cześć.
Zacząłem jazdę EC od niedawna (przesiadka z Suzuki Vitara) i myślałem, że mnie cholera weźmie z tą skrzynią gdyż mam identyczny efekt jak @Robert S.
Dzięki @Robert S za test i podpowiedź jak się obchodzić z tym typem, postaram się zastosować do Twoich rad.

Pozdrawiam


Napisz proszę jakie są Twoje dalsze doświadczenia . W moim przypadku technika zmiany biegów bardzo pomogła , ale idealnie nie jest . Czasami zdarza się przypadek chrupnięcia przy zmianie z 1-2 bieg . Myślę że ta skrzynia ma wadę konstrukcyjną polegającą na nie nadążaniu synchronizatora , przecież zmiana biegów powinna być płynna a nie kombinowana . Sam już nie wiem , mało jest przypadków zgłoszeń na tym forum tego problemu

kubus76k - 11-09-2020, 08:24

[/quote]

Napisz proszę jakie są Twoje dalsze doświadczenia . W moim przypadku technika zmiany biegów bardzo pomogła , ale idealnie nie jest . Czasami zdarza się przypadek chrupnięcia przy zmianie z 1-2 bieg . Myślę że ta skrzynia ma wadę konstrukcyjną polegającą na późnym rozpędzaniu synchr i przy normalnej zmianie biegów po prostu nie nadąża synchronizacja . Sam już nie wiem , mało jest przypadków zgłoszeń na tym forum tego problemu[/quote]

Cześć.
U mnie też pomogło, ale jak piszesz zdarza się jeszcze chrupnięcie, najczęściej jak chcę szybko zmienić bieg :x Byłem już z tym problemem w serwisie i dostałem odpowiedź, że ta skrzynia już tak ma, tak więc chyba nic nie da się w tym temacie zmienić na lepsze :|

jareksk - 16-09-2020, 09:51

Zamierzam nabyć Eclipsa. Dotychczas jeżdżę Lancerem. Przy zmianie biegów zawsze jest efekt "kliknięcia" przy czym w zasadzie wchodzą prawie od dotknięcia jednym palcem. Nie wciśnięcie pedału sprzęgła do końca kończy się zgrzytem. Biegi przy tym można zmieniać szybko i agresywnie, przy dużych obrotach. Z przeczytanych postów mam wrażenie, że w Eclipse jest podobnie. Czy ktoś ma podobne doświadczenia ?
Michauek22 - 11-10-2020, 13:00

Tak, na tym polega zasada działania ręcznej skrzyni. Rozwiązaniem jest zakup automatu - stety lub niestety, to już zależy od konkretnych preferencji...
Marcino - 12-10-2020, 08:51

Michauek22 napisał/a:
Tak, na tym polega zasada działania ręcznej skrzyni. Rozwiązaniem jest zakup automatu - stety lub niestety, to już zależy od konkretnych preferencji...

Panowie w galancie nic nie chrupie..... czyli nie każda skrzynia tak ma

kubus76k - 12-10-2020, 13:48

jareksk napisał/a:
Zamierzam nabyć Eclipsa. Dotychczas jeżdżę Lancerem. Przy zmianie biegów zawsze jest efekt "kliknięcia" przy czym w zasadzie wchodzą prawie od dotknięcia jednym palcem. Nie wciśnięcie pedału sprzęgła do końca kończy się zgrzytem. Biegi przy tym można zmieniać szybko i agresywnie, przy dużych obrotach. Z przeczytanych postów mam wrażenie, że w Eclipse jest podobnie. Czy ktoś ma podobne doświadczenia ?

W moim przypadku to nie jest efekt "kliknięcia" raczej "chrupnięcia" :(

Robert S - 13-10-2020, 12:34

Michauek22 napisał/a:
Tak, na tym polega zasada działania ręcznej skrzyni. Rozwiązaniem jest zakup automatu - stety lub niestety, to już zależy od konkretnych preferencji...


Myślę ze większość użytkowników EC miała do czynienia z manualną skrzynią w innych samochodach i wie jak ona działa . Ta skrzynia działa specyficznie , ma efekt chrupnięcia nawet przy podejściu klasycznym przy zmianie biegów . Automat to nie rozwiązanie . Po pierwsze droższy , po drugie więcej pali . Są również miłośnicy skrzyń manualnych którzy za nic świecie nie kupią automatu . Po prostu coś z tą skrzynią jest nie tak skoro tyle osób narzeka



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group