To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Gaz LPG

acent - 30-07-2020, 19:38

Gaz jest od lat ... chyba już dawno był pełnoletni. Jeszcze nie słyszałem i nie czytałem o takim wydarzeniu w garażach, więc przyjdzie jeszcze poczekać. Dlaczego fotowoltanika jest w tzw. modzie a lpg nie. W obu sytuacjach oszczędzamy pieniądze. Nieprawdaż?
Najciekawsze jest to, że ładowanie na mieście było droższe jak jazda na gazie (100 km), tylko przez jakiś czas. Jednak pokazuje to, że jest to możliwe.

Marcino - 31-07-2020, 08:52

rajan napisał/a:
Sensowne głównie jak się mieszka poza miastem. W mieście w większości garaży jest zakaz wjazdu pojazdów zasilanych LPG (nawet widziałem zakaz wjazdu elektryków). Na razie w większości jest to "olewane", ale jak się coś wydarzy...

A co się ma wydarzyć???? Jeszcze nie słyszałem o wybuchu auta z LPG.

rajan - 31-07-2020, 13:11

Marcino napisał/a:
A co się ma wydarzyć???? Jeszcze nie słyszałem o wybuchu auta z LPG.


acent napisał/a:
Gaz jest od lat ... chyba już dawno był pełnoletni. Jeszcze nie słyszałem i nie czytałem o takim wydarzeniu w garażach, więc przyjdzie jeszcze poczekać.


Wystarczy wpisać odpowiednią frazę w google i coś się znajdzie:
https://poznan.wyborcza.pl/poznan/7,36001,25357396,wybuchla-auto-z-gazem-instalacja-gazowa-wybuchla-w-garazu.html
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/wybuch-w-garazu-splonal-samochod-z-lpg-wlasciciel-podtruty-11539

Całe szczęście wybuchy następują w przydomowych garażach, gdzie łatwo o nagromadzenie się gazu z nieszczelnej instalacji. Nie zmienia to faktu, że zakazy są i może się znaleźć ktoś, kto będzie chciał dać nauczkę ignorantowi.

Polecam fajny artykuł o parkowaniu w garażach: https://spidersweb.pl/autoblog/samochod-z-lpg-w-garazu-podziemnym/

Teraz zakaz obejmuje również elektryki (hybrydy?), bo instalacje ppoż nie dałyby rady w razie pożaru. I o ile do LPG nie mam aż takich zastrzeżeń, to wolałbym nie być w jakimś centrum handlowym jak jakiś elektryk postanowi wybuchnąć (a to już nie taki rzadki widok).

plecho1 - 31-07-2020, 21:18

Ignorantem to raczej był deweloper który nie przystosował parkingu pod auta zasilane legalnym paliwem! Wystarczy zamontować wentylację wymuszoną odpalaną czujnikiem gazu. We Włoszech kierowcy jeżdżący na LPG byli podobnie dyskryminowani ale się postawili i w ich sejmie została uchwalona odpowiednia ustawa zmuszająca administratorów takich budynków do zamontowania takich wentylacji.
Bzyk_R1 - 31-07-2020, 23:07

Ajć! No aż mnie korciło żeby odpisać, mam dostęp do danych ze źródła to się podzielę:

W Polsce do dnia 31.07.2020 wybuchła taka okrągła liczba aut wyposażonych w instalację LPG :mrgreen:

Wg moich danych w stanach zjednoczonych wybucha większość samochodów, najczęściej od strzału z malutkiego pistolecika w klapkę wlewu paliwa. Na pewno każdy widział...

gelo01lbn - 29-12-2020, 16:02

Witam,

W sumie to żeby nie tworzyć dodatkowych tematów na Forum - pozwólcie, że odgrzeję kotleta :)

Po zakupie Outlandera III 2.0b na wiosnę (rocznik 2013-2015 pewnie) chcę go zagazować w AUTO-GAZ Warsztatownia w Lublinie.

Niestety nie do końca znam się na podzespołach instalacji, dlatego jeżeli ktoś ogarnia to prośba o ocenę tego, co proponują na swojej stronie - da się coś z poniższego wywnioskować?

Btw. Ktoś może gazował tam cokolwiek u nich? Jakieś opinie dodatkowe? :)

Elektronika:
Proponujemy gamę sterowników STAG, produkcji polskiej firmy AC S.A. Zaczynając od staga 200 przez stag4qbox, stag300plus na stag300 premium kończąc – sterownik dobieramy w zależności od wymagań auta.

Reduktory:
Jako że reduktor dobry ?do wszystkiego? nie istnieje stosujemy różne w zależności od typu i mocy silnika:
-Tomasetto Alaska dla silników do max 100KM
-AC R-01 dla silników do 160KM również w turbo
-Zavoli zeta S zamiennie z powyższym przy ?odpowiednim? montażu poradzi sobie z max 190KM
-KME silver dla silników do ok 210KM
-KME gold lub Scorpion GT dla silników max 250KM

- powyżej 250KM zalecamy montaż 2 reduktorów np. 2xAC R01 dla mocy do 320KM



Wtryskiwacze:
Dobry wtryskiwacz, to wtryskiwacz dobrany do danego auta ? nie tylko jego mocy czy masy ale również typu i czasu wtrysku w danym modelu silnika. My preferujemy dwa rozwiązania:

- ACW 01 – dla tworzenia systemów budżetowych, tanie i w miarę solidne rozwiązanie (na 70-100tyś km).

-Hana 2000 – do zestawów gwarantujących najwyższe parametry jak i trwałość (przebiegi rzędu 200tyś to realna wartośc dla tych wtryskiwaczy)

Poza tymi polecić możemy wtryskiwacze matrix, med, brc, keihin, prins ? jednak porównanie stosunku cena/jakość nie jest już tak korzystne jak w przypadku hana2000.

Niemniej ważne są pozostałe komponenty jak zawory czy przewody zasilające. Dla mocy powyżej 200KM zdecydowanie rekomendujemy zawory pod przewody 8mm w komplecie z tymi przewodami oczywiście. Co do samych przewodów zasilających to stosujemy zarówno standardowe miedziane jak i kompozytowe(elastyczne) firmy FARO.

plecho1 - 29-12-2020, 20:32

Według mojego skromnego doświadczenia najważniejsze są wtryskiwacze i powinny być jak najbardziej precyzyjne, trwałe i odpowiednio wydajne gdzie większość ma wydajność do 200KM. Kolejny ważny to reduktor, powinien być z zapasem minimum 30%. Sterownik jest najmniej ważny bo obecnie większość ma podobną funkcjonalność i przeważnie jego wybór zależy od tego co lubi gazownik.
Co do proponowanych wtryskiwaczy trochę dziwne że w ofercie nie ma ACW02 i ACW03, są to najnowsze produkty AC będące już dość długo na rynku i zbierające dość dobre opinie. Nie są drogie, ACW03 to koszt trochę ponad 200zł gdzie ACW01 to około 150zł, mowa oczywiście o komplecie na 4 cylindry.

Krzyzak - 30-12-2020, 07:27

plecho1 napisał/a:
przeważnie jego wybór zależy od tego co lubi gazownik
się znaczy ma największe upusty :)
i ja się zgadzam - wtryski i reduktor to najważniejsze elementy, sterownik o tyle, że te polskie są naprawdę wysokiej jakości i można je w domu ustawiać, polecam TECH 324, wtryski Barracuda i reduktor KME
ważne jest, by węże były dobrej jakości - np. Parker

CB4W_00 - 30-12-2020, 21:56

Od siebie dodam że spoko jest jak sterownik gazowy spięty jest z gniazdem OBDII.
Mam u siebie qboxa i przez aplikację w telefonie można podejrzeć wszystkie istotne parametry pracy silnika a na dodatek czyta kody błędów ECU silnika i można je skasować z poziomu programu sterownika gazowego.

Bzyk_R1 - 30-12-2020, 22:22

gelo01lbn, bardzo fajna oferta. Poproś jeszcze o strojenie lpg z AFR. Nie jest to konieczne przy wolnossącym silniku ale warto to zrobić.
CB4W_00 - 31-12-2020, 09:53

https://lpg-forum.pl/post915755.html?hilit=outlander#p915755
gelo01lbn - 31-12-2020, 14:17

Bzyk_R1 napisał/a:
gelo01lbn, bardzo fajna oferta. Poproś jeszcze o strojenie lpg z AFR. Nie jest to konieczne przy wolnossącym silniku ale warto to zrobić.


Dzięki Bzyk_R1 - na pewno będę pamiętał przy wizycie :)

wawa_marek - 31-12-2020, 16:58

Ja w swoim O3 2.4 z 2017 roku mam założoną instalację BRC Sequent 32, dlatego że jak doradzał kolega tokyo jest w niej możliwość ustawienia dotrysku benzyny. Im większy dotrysk tym większy zasięg bez tankowania, a to jest istotne jak się jedzie w trasę przez pół Europy. Mnie osobiście drażni nieco tankowanie tego gazu, bo długo trwa i trzeba trzymać ten przycisk, więc wolę to robić jak najrzadziej, albo wybieram stacje Lotos gdzie zwykle ktoś to robi za mnie. Co do zalet to większa moc w porównaniu do benzyny i świadomość że to co wydobywa się z rury wydechowej jest mniej trujące. Spalanie w trasie głównie po ekspresówkach w granicach 10-11 l/100 km (niewielka ilość benzyny tez jest pobierana, ale nie mierzyłem tego). Zanim umówiłem się na instalację LPG pojechałem na przegląd i regulację zaworów w ASO. Przejechałem prawie 15 000 km jak na razie bez problemów.
CB4W_00 - 31-12-2020, 19:51

Co jak co polecam polską instalację. Też można ustawić dotrysk benzyny i nie jest zablokowany sterownik. Ściągasz soft z internetu kupujesz kabel albo moduł BT i sam możesz podziałać przy instalacji.
Bzyk_R1 - 31-12-2020, 22:12

Nie mówiąc już o kosztach ewentualnej przebudowy takiej instalacji BRC jak zaczną się zużywać podzespoły. Siostra ma to nieszczęście w Fiacie Panda i za reduktor z wymianą musiała zapłacić prawie 600pln. Niestety dowiedziałem się po fakcie bo byśmy zrobili swapa na polskiego STAGa.

Za mój reduktor do prawie 300 konnego auta zapłaciłem 250zł. Mam pełen wachlarz opcji jeżeli chodzi o strojenie, dotryski i inne fajerwerki. Sterowniki są otwarte, wolnossące auta w zasadzie stoją się automatycznie, jest powszechnie dostępna instrukcja strojenia. Super sprawa dla kogoś kto chce spróbować swoich sił i zrobić gaz samemu. No i to nasz produkt, instalacje brc chociaż bardzo dobre to jeszcze muszą nieco nadrobić względem rodzimych rozwiązań.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group