To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse Cross Techniczne - zużycie oleju

Marcino - 07-03-2022, 08:12

baltazar1234 napisał/a:
Moze mi ktos wytłumaczyć dlaczego w jednym kraju mitsubishi kaze wymieniac olej co 8 tys kilometrów,a w innym pozwala na wymiane co 20 tys?Czyli defakto pozwala na zniszczenie silnika i potem go wymienia

Licza na to ze większość nie będzie miała tego problemu i minie 5 lat i biedzie po gwarancji juz.

tościk - 07-03-2022, 11:13

baltazar1234 napisał/a:
Moze mi ktos wytłumaczyć dlaczego w jednym kraju mitsubishi kaze wymieniac olej co 8 tys kilometrów,a w innym pozwala na wymiane co 20 tys?

Ja tam obstawiam wytyczne "ekologiczne", żeby się olej do rzek i jezior nie wylewał strumieniami...czy jakoś tak. Generalnie o interwałach wymiany oleju co 20k km, to już tyle filmów i referatów powstało, że dziwię się, że są jeszcze ludzie, którzy się do tych zaleceń stosują. Szczególnie w uturbionych silnikach.

Michauek22 - 26-03-2022, 12:40

tościk napisał/a:
Ja tam obstawiam wytyczne "ekologiczne", żeby się olej do rzek i jezior nie wylewał strumieniami.

ale... W cywilizowanych krajach sie takich rzeczy nie robi...

junki - 14-02-2025, 12:56
Temat postu: Olej w silniku 0w20
... sprawdzacie poziom ?

mnie po ok 10 000km pobtało ponad litr oleju, komputer nie zgłosił a na miarce było poniżej minimum.

1L na 10tys km wydaje się dużo, jak u was ? mój przebiegu ma 90 tys km ?

pitt63 - 15-02-2025, 07:59

Taki temat już istnieje. Może znajdziesz odpowiedzi na nurtujące cię pytania.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=113526&highlight=zu%BFycie+oleju

[ Komentarz dodany przez: Bizi78: 21-02-2025, 09:24 ]
Zrobione 8) .

junki - 19-02-2025, 13:33

No niestety nie ma w tym temacie odpowiedzi na moje pytania. Jedynie sugestia nagarów na pierścieniach.
CB4W_00 - 19-02-2025, 21:47

1L na 10kkm to nie dramat. Nic nie piszesz o interwałach i jak było wcześniej?
Sam zmieniasz olej czy jeździsz do mechanika ? Robione były płukanki czy nie ?
Jak chcesz żeby silnik długo pożył to wymiana co max 10.000km.
Możliwe że pierścienie zarosły nagarem i spalanie oleju wzrosło.

To masz - 20-02-2025, 08:21

CB4W_00 napisał/a:
1L na 10kkm to nie dramat.

Tak wpajają, a człowiek do wszystkiego przywyknie. Za jakiś czas będą podawali w instrukcjach, że ubytek 1,5 l/10 000 km jest również OK.
Dla mnie to jednak dramat jeśli silniki jeżdżące na 0W20 po 50 000 km mają porysowane gładzie cylindrów. Informacji jest sporo w internecie, wystarczy poszukać.

Bizi78 - 20-02-2025, 08:53

W instrukcji od starego spacer stara podają, że w zależności od stylu jazdy pobór oleju może nawet sięgać 1L/1000km :wink: .
Takie zabezpieczenie ASO na wypadek roszczeń klienta co do sprawności auta.

To masz - 20-02-2025, 10:19

W wielu instrukcjach tak było napisane, ale zazwyczaj się to nie potwierdzało w trakcie użytkowania pojazdu. Aktualnie producenci dotrzymują danego słowa w sprawie poboru oleju :D
CB4W_00 - 21-02-2025, 11:41

To masz napisał/a:
CB4W_00 napisał/a:
1L na 10kkm to nie dramat.

Tak wpajają, a człowiek do wszystkiego przywyknie. Za jakiś czas będą podawali w instrukcjach, że ubytek 1,5 l/10 000 km jest również OK.
Dla mnie to jednak dramat jeśli silniki jeżdżące na 0W20 po 50 000 km mają porysowane gładzie cylindrów. Informacji jest sporo w internecie, wystarczy poszukać.


Mój grandis silnik 4G69(ponad 300kkm nalotu) przy jeździe w koło komina nie widać żeby zużywał olej, przy jeździe autostradowej potrafi wciągnąć dwie trzy setki oleju na 1000km.
Colt żony silnik 4A90(180kkm nalotu) od wymiany do wymiany raz w roku nie żłopie nic, ale ona robi małe przebiegi około 3000-5000km rocznie.
Stary colt z silnikiem 4G13 też potrafił wciągnąć trochę, lancer z silnikiem 4G92 też.
Ze wszystkich mitsu jakie miałem jedynie w colcie nie zauważam zużycia oleju.
Dodam że wszystkie miśki miały silniki w nienagannej kondycji, kompresja książkowa.
Dużo zależy też od temperamentu kierowcy. Przy częstym kręceniu silnika wysoko na pewno będą jakieś ubytki.

junki - 15-04-2025, 12:38

CB4W_00 napisał/a:
1L na 10kkm to nie dramat. Nic nie piszesz o interwałach i jak było wcześniej?
Sam zmieniasz olej czy jeździsz do mechanika ? Robione były płukanki czy nie ?
Jak chcesz żeby silnik długo pożył to wymiana co max 10.000km.
Możliwe że pierścienie zarosły nagarem i spalanie oleju wzrosło.


1L na 10kkm to moze i luz, ale po wykryciu ubytku oleju, wlaniu na 3/4 miarki jeszcze musiałem dolać w ciągu miesiąca kolejne 0,5L Teraz jeżdzę już 3 miesiąc bez żadnej dolweki i poziom się trzyma. Interwały różnie 15-18kkm, miałem robić zmianę w lutym przy 12k ale czekałem co się będzie dziać i obecnie ma 15k zaraz będę robił zmianę. A nastukane ma 95k całościowego

podobną sytuację miałem kiedyś w corsie 1,2 D rok bez ubytku później w 3 miesiące dolewka 2L, teraz od 5 lat :) (bo to już gruzik jest na latanie w koło komina) nie dolana ani kropelka.

[ Added: 15-04-2025, 11:55 ]
To masz napisał/a:
CB4W_00 napisał/a:
1L na 10kkm to nie dramat.

Tak wpajają, a człowiek do wszystkiego przywyknie. Za jakiś czas będą podawali w instrukcjach, że ubytek 1,5 l/10 000 km jest również OK.
Dla mnie to jednak dramat jeśli silniki jeżdżące na 0W20 po 50 000 km mają porysowane gładzie cylindrów. Informacji jest sporo w internecie, wystarczy poszukać.


W eclipsie wg mnie nie powinno być 0W20 a jak podaje instrukcja dla naszej strefy mógłby być lepszy 10w30, 40 lub 50 który zalecany jest dla temp od -25 do 50stC temperatury otoczenia, ale żaden z serwisów nie sprowadza innego niż 0W20 oleju który wg. instrukcji zalecany jest przy temp do -35stC (no gdzie w PL - 35stopni !)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group