To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Samochodzik na baterie!

Fred.X - 23-01-2022, 17:16

deejay napisał/a:
Osobiście też rozważam zakup auta typu Plug In, bo 90% jazdy u mnie w tygodniu to miasto.
To ja bym się zastanowił nad kompletnym elektrykiem , wyjdziesz na tym lepiej ...
joujoujou - 23-01-2022, 18:22

deejay napisał/a:
Skóra ekologiczna zapewne
Coś w ten deseń.
Fred.X napisał/a:
bym się zastanowił nad kompletnym elektrykiem , wyjdziesz na tym lepiej
Otóż to właśnie. :) Przynajmniej jeśli chodzi o ekonomię jazdy, bo koszta zakupu to już inna para kaloszy. ;)
deejay - 23-01-2022, 19:00

Fred.X napisał/a:
deejay napisał/a:
Osobiście też rozważam zakup auta typu Plug In, bo 90% jazdy u mnie w tygodniu to miasto.
To ja bym się zastanowił nad kompletnym elektrykiem , wyjdziesz na tym lepiej ...


Robię kilka razy w roku duże trasy, a nie mam ochoty bawić się w ładowanie na trasie. Jeszcze nie ten czas na pełnego elektryka, niech infrastruktura dorośnie do tego, wtedy się pomyśli 😉

Fred.X - 24-01-2022, 06:10

Tylko w przypadku hybrydy w trasie targasz niepotrzebny spory balast , dlatego wyjściem są 2 auta na tą chwilę , tradycyjne spalinowe + elektryk , i jak się ma fotowoltanikę to juz całkiem wtedy się opłaca
W@sio - 24-01-2022, 07:40

Fred.X napisał/a:
i jak się ma fotowoltanikę to juz całkiem wtedy się opłaca

Fotowoltanikę? Chodziło Ci o fotovoltaikę? W tym słowie nie ma litery "N"... A czy się opłaca - to już zależy od tego jaką masz instalację PV i ile produkujesz kWh. Przy małej instalacji (np u mnie max moc 2,7kW) za mało wyprodukujesz prądu i będzie trzeba dopłacić do tego interesu dodatkowo za prąd :)

Krzyzak - 24-01-2022, 08:03

W@sio napisał/a:
u mnie max moc 2,7kW
ja mam ponad 4 i też w zimie normalnie płacę...
przeważnie auta ładuje się w nocy a wtedy generacja prądu jest zerowa - można najwyżej korzystać z nadwyżek z dnia - jeśli ktoś ma

Marcino - 24-01-2022, 08:28

Krzyzak napisał/a:
W@sio napisał/a:
u mnie max moc 2,7kW
ja mam ponad 4 i też w zimie normalnie płacę...
przeważnie auta ładuje się w nocy a wtedy generacja prądu jest zerowa - można najwyżej korzystać z nadwyżek z dnia - jeśli ktoś ma

Trzeba by nad 2 taryfami pmyśleć to po pierwsze.
Druga rzecz to moja nadwyżka obecna 1000kwh / dzielona przez zuycie 22.7kwh/100km daje jakieś 4400 km do przejechania.
1.1kwp-1.2kwp na dachu czyli 3 szt paneli są to w stanie rocznie wyprodukować.
Na jazdę po miescie by w zupełnosci styarczyło pewnie.

Krzyzak - 24-01-2022, 12:32

Marcino napisał/a:
1.1kwp-1.2kwp na dachu czyli 3 szt paneli są to w stanie rocznie wyprodukować.
owszem, ale to musi być domek, bo nie widzę tego w blokowiskach i dwa, że od zera taka instalacja zlecona komuś to z 15k PLN będzie
a za 15k można mieć grubo ponad 20 MWh (po obecnej cenie, dawniej jeszcze więcej)

gulgulq - 24-01-2022, 13:20

Tylko popatrzcie ze po zmianach rozliczeń to będzie kompletnie nieopłacalne. Sprzedaż prądu w szczycie do sieci po kiepskiej cenie, później odkup wieczorem lub w nocy już za inną stawkę, plus dystrybucyjna dwa razy. W dzień nikt aut ładował nie będzie bo jeździ się nim do pracy.
System akumulatorowy na dziś jest drogi i mało efektywny.

krzychu - 24-01-2022, 13:25

Niech pracodawca walnie panele i ładuje samochody pracowników. Centrum handlowe tak samo, idziesz na zakupy to niech się samochód ładuje.

A druga sprawa jest taka, że sporo osób przeszło na pracę zdalną i w południe auto stoi. Tylko po co elektryk jak głównie stoi, ale to pomińmy bo zaraz nie będzie innych samochodów :(

Żeby to jeszcze było tańsze. Z tego co rozumiem całe auto nie licząc akumulatorów powinno być dużo tańsze niż spalinowe. Wszystko sprowadza się do akumulatorów bo tak to cała reszta jest ok.

I taki jeszcze smaczek na koniec. Z tego co rozumiem to polskie przepisy faworyzują elektryki, ale wystarczy range extender i dopłaty papa. Więc np. taka Mazda MX-30 jest ok, ale miała być wersja z range extenderem wankla w bagażniku. A tak dla mnie to by było idealnie. 200km (nawet 120-150km) mi styknie bez problemu, a na dłuższe wypady 2 razy w roku by sobie coś tam popykał silniczek w trasie. Samo auto jest dość ekstrawaganckie i nie czuć elektryczności, jeździ się prawie identycznie jak CX-30, tylko koła pomimo niskiej mocy potrafią mielić. Przydałby się drugi silnik z tyłu.

Fred.X - 24-01-2022, 18:33

krzychu napisał/a:
Tylko po co elektryk jak głównie stoi, ale to pomińmy bo zaraz nie będzie innych samochodów :(

silnik omega 1 , może się okazać , że będzie powrót do spalinówek ;)
krzychu - 24-01-2022, 18:53

Fred.X napisał/a:

silnik omega 1 , może się okazać , że będzie powrót do spalinówek ;)


Tak samo silnik LiquidPiston:
https://www.youtube.com/watch?v=qci6P8t8TM4

Tyle, że na to może nie być już parcia/mody/czasu.

Marcino - 24-01-2022, 20:41

gulgulq napisał/a:
Tylko popatrzcie ze po zmianach rozliczeń to będzie kompletnie nieopłacalne. Sprzedaż prądu w szczycie do sieci po kiepskiej cenie, później odkup wieczorem lub w nocy już za inną stawkę, plus dystrybucyjna dwa razy.

Autor wątku chyba tak coś kiedyś mówił ze tam nie mają tak dobrze jak my do tej pory.
Jak u nas średnio 1kwh narazie kosztuje 0.70zł to koszt 100km w polsce w taryfie dziennej to jest 16zł w zaokrągleniu. Kupujac małą benzynke mp takiego auris hybrid i jego na LPG to licząc gaz po 3zł to by było tak jakby 5.3 litra LPG/100km a to jest osiągalne w hybrydzie i jesteś niezależny.
A skoro Orlen sprzedał Lotos szejkom to będzie na LPG tanio jak barszcz jak przypłynie LPG za grosze jak mówił Pinokio. Czyli puki co elektryk się nie opłaca jak bym miał normalnie w bloku ładować. A do tego koszty zakupu nawet 4 letniej Auriski (około 80tys z LPG) bedzie 1/2 elektrycznej E-niro takiej za 160tys pln.

Marcino - 24-01-2022, 20:54

Krzyzak napisał/a:
owszem, ale to musi być domek, bo nie widzę tego w blokowiskach i dwa, że od zera taka instalacja zlecona komuś to z 15k PLN będzie

Patrzyłem pod swoim kątem ze juz mam PV i mogę akurat o tyle rozbudować 3 szt poanela to 2 tyś z systemem montazu i papaierami do strazaków w 3 tys sie zamkniesz. Rocznie zarobi z 700zł wiec 4 lata i jesteś na zero i samochód ładujesz za free.

robertdg - 27-01-2022, 18:45

Fred.X napisał/a:
Tylko w przypadku hybrydy w trasie targasz niepotrzebny spory balast
Dlatego Szwajcaria zmienia polityke w sprawie dopłat do hybryd plug-in gdyż okazuje się że wiekszość przejezdzana jest na paliwie, a ten zbedny balast generuje wieksze zanieczyszczenie, etc

krzychu napisał/a:
Niech pracodawca walnie panele i ładuje samochody pracowników. Centrum handlowe tak samo, idziesz na zakupy to niech się samochód ładuje.
Ciekawe kto za to wszystko zapłaci - bo watpie aby filantropijnie do tego podeszli.

Marcino napisał/a:
A skoro Orlen sprzedał Lotos szejkom to będzie na LPG tanio jak barszcz jak przypłynie LPG za grosze jak mówił Pinokio.
Jasne, nie wiem jak mozna wogole brać pod uwage taki scenariusz, kiedy wszytkie ptaszki w koło cwierkaja ze to bujda na resorach, od lutego ma byc obniżka na VAT, zeby obywatelom było lzej w tych trudnych czasach - wiadomo o co chodzi, od połowy stycznia sukcesywnie dzwigaja ceny na wszystko co z VAT poszloby w dół :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group