To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx

Anonymous - 04-06-2008, 12:03

Czy nie ma znaczenia to że zamienniku NGK sa inne kolory kabli i jak ją dopasować kolorami?
Bartek - 04-06-2008, 13:34

Nie ma znaczenia. Rozpiskę kolorów dostaniesz z sondą.....
Anonymous - 04-06-2008, 14:55

Właśnie wróciłem z Intercars a po drodze odwiedziłem jeszcze 2 inne sklepy i mam dylemat ponieważ sondy które mi podał Bartek pracują w zakresie 0-1 V a mówią że orginalna jest 5 V i żaden sprzedający nie gwarantuje mi czy te zamienniki będą pracować poprawnie ze względu na ustawienia komputera. Natomiast za orginał w serwisie zaśpiewali mi 1400 zeta. Czy któryś z forumowiczów wstawiał może już zamienniki do 2.5 V6 które działały w zakresie 0-1 V i jak sprawował sie misiek? Z góry dziękuję za odpowiedź
Bartek - 04-06-2008, 19:09

Mikey napisał/a:
mówią że orginalna jest 5 V


Ciekawe gdzie to wyczytali????????????

[ Dodano: 04-06-2008, 19:20 ]
ps servive manual Mitsubishi Galant, Suplement na lift w 2001 roku (do pobrania w dziale download ;) ), na stronie 13A-176 podaje, że zakres pracy O2 sensora to 0,2-1V

Anonymous - 04-06-2008, 19:41

Cześć miałem ten sam problem. Kupiłem u Japaneze za 170 zł sonde NTK. Złapała parametry zgasł check i misiek chodzi jak złoto. Proponuje Ci zrobić taka samo. Numer do Japaneze znajdziesz gdzieś na forum.
Anonymous - 04-06-2008, 23:27

Też ywmieniałem u siebie tą sondę tylko tą na drugim kolektorze. Kupiłem uniwersalną denso na allegro i wszystko jest oki. Z całą pewnością sa to sondy 0-1 V
swinks_UK - 04-06-2008, 23:28

RoveR napisał/a:
Też mam sondę zepsutą, czyli najlepiej do Japaneza, a on już będzie wiedział co tam powinno być :mrgreen: .


Kupuj czteroprzewodową uniwersalną. Załatwi sprawę. Ważne by była 0-1V. Zresztą zawsze możesz dopytać czy to ta.

Anonymous - 06-06-2008, 14:44

Wielkie dzięki za rady. Zrobię tak jak piszecie, wstawię uniwersalną NGK.

[ Dodano: 06-06-2008, 21:31 ]
Sonda z rabacikiem kosztowała 142 zeta a nie 1400 :) Efekt lekki czuć i kontrolka już się nie zapala ale jeszcze coś jest nie tak, podejzewam że to może być coś związane z katalizatorem no ale to już inna bajka.
Tak na przyszłość dla innych użytkowników 2.5 V6.
Do tego modelu potrzebna jest sonda która pracuje w zakresach 0.6-1 V ( Workshop manual 13A 196) Wstawiłem uniwersalną sondę NGK typ S4 która ma opór >10 kΩ. NGK typ S4CG jest zamiennikiem sond które mają opór między kablem masowym a szesciokatem < 10 kΩ. Nie byłem w stanie sprawdzić tego oporu więc podjąłem ryzyko i wstawiłem sondę która ma większy opór.
Kolor kabli przy sondach NGK jest inny jak w DENSO ale wraz z sondą jest instrukcja i tak 2 kable białe (grzewcze) od NGK łączymy z czarnymi od DENSO, kabel czarny (sygnałowy) od NGK łączymy z Kablem niebieskim DENSO natomiast kabel szary (masowy) od NGK łączymy z kablem białym DENSO.

joshua - 09-10-2008, 22:33
Temat postu: Wymiana sondy lambda
zamierzam wymienic sondy lambda, moje pytanie czy orginalne maja tez takie same kolory przewodow jak uniwersalne 4 przewodowe?
nie moge znalezc rozpiski z tymi przewodami,
moze ktos ma jakies doswiadczenia,
i czy po wymianie nalezy reset zapodac:)( odlaczenie akumulatora)

JaGrab3 - 10-10-2008, 22:15

Na pewno nie mają kolorów takich samych, kolory zależą od producenta sondy. Jeżeli wcześniej sonda źle działała reset sie przyda.
A powiedz może dlaczego wymieniasz sondy? Zdiagnozowałeś ze one sa zepsute?

swinks_UK - 11-10-2008, 09:25

JaGrab3 napisał/a:
Na pewno nie mają kolorów takich samych, kolory zależą od producenta sondy. Jeżeli wcześniej sonda źle działała reset sie przyda.
A powiedz może dlaczego wymieniasz sondy? Zdiagnozowałeś ze one sa zepsute?


Zepsute czy nie, przy dużym przebiegu i tak mają najwyżej 50% sprawności. Sondy tak jak świece, się zużywają (a dokładnie utleniają), więc wymiana co 100 - 150 kkm dobrze robi.

Są pewnie sondy uniwersalne, które mają identyczne kolory jak mitsu. Na wielu aukcjach jsą rozpisane kolory: grzałka (dwa identyczne, często szare, lub białe), masa (czarny), +12V (jakiś kolor).
W mojej podróbce (uniwersalna NTK) były: dwa białe (grzałka), szary (+12V), czarny (masa). I podobnie jest w innych uniwersalnych.
Pamiętaj, by sondy zrobić do wtyczek na lutowanie, a nie na zapraskę, bo zaprasowane przewody z czasem mogą się poluzować i stracić kontakt.

joshua - 12-10-2008, 01:20

auto ma przejechane 160 tysi, obroty faluja, pali 12 litrow w cyklu mieszanym, udalo mi sie kupic w dobrej cenie, od kolegi, mial dwie ngk w garazu nowe, to czemu nie wymienic, sprawdze czy komp pokazuje bledy jakies przed wymiana, ale i tak wymienie.
nie zagladalem pod spod , chodzi mi o kolory orginalnej sondy, jakie sa i jak je zgrac z tymi w ngk.Jezeli sa takie same to git.

joshua - 14-10-2008, 02:53
Temat postu: wtyczki lambdy
mam pytanie, gdzie znajduja sie wtyczki od sond lambda?
przewody wchodza od dolu w podloge i co dalej? :(

Bartek - 14-10-2008, 14:39

Tylna wchodzi w tunel po stronie pasażera, przednia przy pedale gazu tuż obok ECU.
mar111cin - 31-01-2009, 10:57

Mam pytanie, czy ktoś wymieniał sonde lambda przy silniku 2.5 161KM (118kW) ? chodzi o te sondy co są w kolektorach wydechowych (przednie)
jak tak to jakiej firmy sonde kupił ?
bo właśnie szukam sondy do mojego galanta i nic znaleźć nie mogę żeby było dedykowane do tego modelu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group