To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Jaki olej do mojego bolidu?

wojtas20 - 14-11-2008, 21:56

Myślisz że tak samo będzie go żarł jak tego Mobila? hmm no chyba jednak zrobię tak jak
mówisz będę wymieniał co 10k. :roll:

Hugo - 15-11-2008, 09:16

wojtas20 napisał/a:
Myślisz że tak samo będzie go żarł jak tego Mobila?
Myślę, że nie będzie żarł żadnego oleju tylko wymieniaj go co 10 000 km. Zaraz idę sprawdzić czy u brata w CJO jest jakiś ubytek.
wojtas20 - 15-11-2008, 11:23

A swoja madzię czym zalewasz? tym samym olejem?
Hugo - 15-11-2008, 11:47

wojtas20 napisał/a:
A swoja madzię czym zalewasz? tym samym olejem?
Silniki Mazdy to zupełnie inna bajka. Zalałem ją olejem Carlube, półsyntetykiem 10W 40. Silnik zaczął dymić po rozruchu rano (gdy zimny). Po kilku trasach z ostrzejszym traktowaniem pedału gazu silnik przestał dymić. Oleju nie spala nic. Wniosek: musi jeździć tylko i wyłącznie na pełnym syntetyku i w dodatku nietypowym 5W 30. Już kupiłem Elf'a Evolution SXR 5W 30. Na półsyntetyku zapiekają się pierścienie.
Co do oleju do Miśka to czy Mobil, czy Castrol, każdy jest dobrej jakości. Podobno różnice jakościowe się zacierają (np. Lotos=Castrol jakościowo).
Ja jednak wolałem kupić Elf'a niż Lotosa (choć cena taka sama).

Janasa - 30-01-2009, 10:27

witam,jestem w kropce,kupiłem auto z niemiec,ale w polskim komisie,i nie było żadnej informacji jaki olej był lany i kiedy,colt na razie stoi na parkingu,czeka na blaty,co zrobilibyście na moim miejscu? jaki wlali? w serwisie mitsu powiedzieli że jak wleje mineralny to powinno byc ok,bo jak jakiś syntetyk to mi moze wypłukać silnik,co Wy na to? zgadzacie sie z tym?prosił bym o rade.
Anonymous - 30-01-2009, 13:51

Ja mialem podobna sytuacje i ze wzgledu na duzy przebieg wlalem mineralny (Elf Sporti SRI 15W40). Wyciekow nie zauwazylem, oleju tez nie pali, jak narazie wszystko OK wiec mysle ze tez mozesz wlac mineralny :P
darkanian - 30-01-2009, 14:05

Temat wałkowany wielokrotnie :P

Jesli Twój Colt ma przebiegu poniżej 200.000 km to lej do niego półsytetyka. Ja do swojego Lanca leje Mobil Super S 10W40 (półsystetyk) a mam przejchane ponad 220.000 km. Bierze mi około 500ml od wymiany do wymiany (czyli co ok. 10.000 km). W instyrukcji napisali, że może brać do 1l/1000km w zlezności od obciążenia, obrotów silnika itp.

Co do full syntetyków to prawda. Jeśli wczesniej był lany pólsyntetyk albo minerał to wypłucze Ci silnik i będzie ciekło.

Minarał to ostateczność. Jak bierze olej na pólsyntetyku i nic innego nie pomaga to można próbowac wtedy olej mineralny.

cielke - 30-01-2009, 14:45

mialem taki sam dylemat. moj colt byl co prawda serwisowany w niemczech, az do sprowadzenia go tutaj - przynajmniej tak wynika z ksiazki serwisowej... zadzwonilem do serwisu w polsce i powiedziano mi, ze jezeli byl serwisowany to powinien byc wlany syntetyk Castrol... ale niebardzo mi sie chce wierzyc w ta ksiazke, dlatego mimo wszystko wlalem polsyntetyk.
Pexu - 22-02-2009, 17:17

cielke napisał/a:
mialem taki sam dylemat. moj colt byl co prawda serwisowany w niemczech, az do sprowadzenia go tutaj - przynajmniej tak wynika z ksiazki serwisowej... zadzwonilem do serwisu w polsce i powiedziano mi, ze jezeli byl serwisowany to powinien byc wlany syntetyk Castrol... ale niebardzo mi sie chce wierzyc w ta ksiazke, dlatego mimo wszystko wlalem polsyntetyk.


I bardzo dobrze. Miałem podobną sytuację. Przebieg 114250 przy zakupie. Zalałem Miśka półsyntetykiem Mobil 1 i wydaje mi się że to bardzo dobre rozwiązanie :)

rosomak1983 - 23-02-2009, 15:45

A co sadzicie o MOTUL 6100 synergie 10W40?
Ten Vavoline maxlife rzeczywiscie taki dobry?

Anonymous - 23-02-2009, 19:04

Gdy kupiłem Colta, miał zalany olej półsyntetyczny. Zastosowałem płukankę do oleju, spuściłem półsyntetyk, zalałem syntetycznego Midlanda, przejechałem do dziś ok. 6.000 km. Żadnych wycieków, żadnych ubytków - stan na bagnecie identyczny jak w dniu wymiany. W poprzednim Colcie olej mineralny zastąpiłem półsyntetykiem i też nie było żadnych ubytków. Na forum są ludzie, jeżdżący autami z przebiegami ponad 200.000 km - wciąż na oleju syntetycznym, wciąż bez wycieków.
Jeśli silnik jest zdrowy, może jeździć na rzadszym oleju. Kropka.

QwiateQ - 03-03-2009, 13:27

Witam,

ponoć każde testy są naciągane, zależne od tego kto płaci, ale dobrze poczytać i zrozumieć o co chodzi z olejami.
http://rapidshare.com/fil...7/Oil_Tests.pdf
Ciekawe wyniki wychodzą z szeroko stosowanym olejem Mobil 1 ...

(Nie mamy ogólnodostępnego działu upload więc w takiej formie muszę zostawić.)

Pozdrawiam

rosomak1983 - 03-03-2009, 20:13

QwiateQ, w linku który podajesz wyskakuje bład... Nic z niego nie wynika. Mógłbysa streścic co wynika z testów mobil 1.
QwiateQ - 03-03-2009, 21:38

rosomak1983 napisał/a:
wyskakuje bład

naprawiłem i działa, sprawdziłem

Są to skany z anglojęzycznego czasopisma motoryzacyjnego i pokazują jakie są właściwości smarne i odporność filmu olejowego (warstwy przyściennej) dla różnych olejów silnikowych.
Trzeba zobaczyć. :)

rosomak1983 - 04-03-2009, 01:28

Niech mnie ktos z błedu poprawi ale chyba MObil 1 wypadł niezle...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group