Forum ogólne - Policja szykuje nowe zasadzki dla kierowców
cns80 - 24-09-2007, 08:00
Krzyzak napisał/a: | nie wiem, czemu walczysz z faktami | Bo "fakty" można dowolnie interpretować. Ja akurat słuchałem w jakimś radiu wypowiedzi inżyniera ruchu drogowego i on był całkowicie przeciwny takim półśrodkom w postaci fotoradarów. Przekonał mnie swoją argumentacją, natomiast policja klepie od lat ten sam argument. Przy suszarkach też mówili że to pomaga
Krzyzak napisał/a: | wrecz mam wrazenie, ze czesto szukasz dziury w calym do przeciwnego zdania | Nie często...
ZAWSZE
A tak na poważnie to poprostu lubię posłuchać racji obu stron, a nie tylko tej najbardziej w danym okresie promowanej przez media. Bo widzisz... Wypowiedzi Policji o fotoradarach znalazłem w 3 stacjach telewizyjnych (naziemnych) i 4 rozgłośniach radiowych, a wypowiedź (dość długą) pana inżyniera tylko w jednej rozgłośni.
Podobno już są przymiarki do zrobienia badań ile wypadków zdaża się bezpośrednio przed i zaraz za fotoradarami. Tylko niewiadomo czy starczy pieniędzy.
Krzyzak - 24-09-2007, 18:38
a ja znow od jakiegos czasu nie ma telewizora, nie ogladam, nie slucham - sam widze i wyciagam wnioski
z 2 znanych mi fotoradarow plyna takie, jakie przedstawilem - sadze, ze przy reszcie jest podobnie
to co przytoczylem (na WP) przeczytalem juz po napisaniu swojej opinii
cns80 - 25-09-2007, 07:49
Krzyzak napisał/a: | z 2 znanych mi fotoradarow | sorki za OT (ja miałem poprawkę ze statystyki, więc mogę się nie znać), ale to chyba nie jest reprezentatywna próba ?
Anonymous - 26-09-2007, 13:47 Temat postu: Nie tylko fotoradary Ostatnio moją lubą wezwano na komisariat, gdzie pokazano jej kilka klatek z kamery monitoringu miejskiego jak nasze auto jedzie na wprost z pasa do skrętu w prawo. Efekt - 250 zł i 5 punktów karnych.
Tybek - 28-09-2007, 15:58
Mi się podobają inteligętne światła, jedziesz powyrzeć dozwolonej predkości, to włączy się czerwone, a jak jedziesz z dozwoloną prędkością, to cały czas świeci się zielone. Są też światła, które w których np. po 22:00 świeci się cały czas czerwone, a jak auto dojedzie jakieś 300 m pod skrzyżowanie, to włączy się zielone. I w tym przypadku predkość ma znaczenie, bo jak jedziesz z dozwoloną prędkością, to płynnie miniesz skrzyżowaniej, jak za szybko, to bedziesz musiał zwolnić Jest to o tyle dobre, że czerwone światło idzie zobaczyć w nocy bardziej, niż znak "uwaga fotoradar". No i światła Ci nie wlepią mandatu
A teraz zauwazyłem, że policja też się wycfaniła. Na drodze ekxpresowej na której codziennie śmigam do pracy jest ulubione miejsce policji. Wczesniej stali z suszarką i wszyscy ich widzieli wcześniej, więc zwalniali, a teraz stoi auto cywilne z kamerą, której nie widać, a 500m dalej stoi straż miejska!! i zatrzymuje te osoby co były zarejestrowane na kamerce. Minus (a może plus ) tego jest taki, że jak jedziesz lewym pasem w ciągu aut, to nie mają jak Ciebie zatrzymać, a czy będą Ciebie potem szukali po nagraniu na kamrece, to nie wiem (czyt. nie sprawdzałem). To dopiero zasadzka
Marcin-Krak - 28-09-2007, 16:20
Tybek napisał/a: | Mi się podobają inteligętne światła, jedziesz powyrzeć dozwolonej predkości, to włączy się czerwone, |
Super - tylko zahamuj z prędkości 70 km (taka prędkość jest na znaku) gdy jesteś kilka metrów przed sygnalizatorem.
Albo przejedziesz na czerwonym, albo zatrzymasz się na środku skrzyżowania. I co wtedy robić
Światło czerwone powinno się włączać wcześniej.
szczeslaw - 28-09-2007, 17:05
Marcin-Krak napisał/a: | Super - tylko zahamuj z prędkości 70 km (taka prędkość jest na znaku) gdy jesteś kilka metrów przed sygnalizatorem.
Albo przejedziesz na czerwonym, albo zatrzymasz się na środku skrzyżowania. I co wtedy robić
Światło czerwone powinno się włączać wcześniej. |
I włącza się wcześniej. Marcinie to rozwiązanie zastosowano na światłach, przy wjeździe do M1 z Alei Pokoju - wracasz tamtędy z każdego spotu
Są 2 pętle indukcyjne, odpowiednio wcześniej. Na podstawie czasu dzielącego wzbudzenie 1 i 2 pętli obliczana jest prędkość i zapala się zielone lub czerwone światło. Zapala się dość wcześnie, także z wyhamowaniem nawet z dużych prędkości nie ma problemu.
saphire - 28-09-2007, 17:48
Huh a ja się zastanawiałem czemu u nas na jednych światłach na przejściu się czasami na chwilę czerwone załącza no i teraz już wiem - długa prosta, noc, ludzi zero, dojeżdżam do świateł a tu łup na chwilę czerwone (cholera mnie tam zawsze na to brała) a to pewnie wyłapuje pętla że za szybko jadę aż spróbuję dzisiaj wolniej przepisowo najechać a później szybciej i zobaczę czy rzeczywiście tak jest
Marcin-Krak - 28-09-2007, 19:57
szczeslaw napisał/a: | I włącza się wcześniej. Marcinie to rozwiązanie zastosowano na światłach, przy wjeździe do M1 z Alei Pokoju - wracasz tamtędy z każdego spotu
Są 2 pętle indukcyjne, odpowiednio wcześniej. Na podstawie czasu dzielącego wzbudzenie 1 i 2 pętli obliczana jest prędkość i zapala się zielone lub czerwone światło. Zapala się dość wcześnie, także z wyhamowaniem nawet z dużych prędkości nie ma problemu. |
Pamiętam ,że o tym rozmawialiśmy , ale w tym momencie miałem na myśli światła na Powstańców Wielkopolskich chodzi o te mniej więcej na wysokości Tandeta, Statoil , za skrzyżowaniem z Klimeckiego
Ja wczoraj wyhamowałem, koleś na pasie obok pojechał na czerwonym
Tybek - 29-09-2007, 08:38
Marcin-Krak napisał/a: | Tybek napisał/a: | Mi się podobają inteligętne światła, jedziesz powyrzeć dozwolonej predkości, to włączy się czerwone, |
Super - tylko zahamuj z prędkości 70 km (taka prędkość jest na znaku) gdy jesteś kilka metrów przed sygnalizatorem.
Albo przejedziesz na czerwonym, albo zatrzymasz się na środku skrzyżowania. I co wtedy robić
Światło czerwone powinno się włączać wcześniej. |
hehe od kiedy czerwone światło włącza się zaraz po zielonym?
saphire - 29-09-2007, 08:46
No na przejściu u mnie tak właśnie jest - jak za szybko najeżdżałem to mi zapodało czerwone po zielonym od razu pomimo że noc była i non-stop się zielone świeciło a jak ponownie podjeżdżałem i zwolniłem do 50tki przed pierwszą pętlą to nie przełączyło na czerwone więc to jest dokładnie ten patent z pomiarem między dwoma pętelkami w asfalcie.
[ Dodano: 29-09-2007, 08:51 ]
PS. Pociągnąłem znajomego za język w tej kwestii bo coś tam wspólnego ma z rejonem dróg czy coś no i zeznał mi że pod te światła to i można dopiąć kamerkę która jest aktywowana gdy pętle wykryły nadmierna prędkość i wtedy elegancko nagrywa takiego zawodnika a z pętli na nagraniu jest nakładana prędkość i widać czy przeleciał na czerwonym bo to już wtedy dwa wykroczenia i więcej punkcików czy też się zatrzymał to zapłaci tylko za prędkość
Chyba trzeba będzie uważać nawet nocą na takich cwanych światłach bo mogą dołożyć te zabawki i sypać punkcikami jak z rękawa.
|
|
|