L200 Techniczne od 2006r - Czym róznią się blokady ? 
						
												 Anonymous - 12-12-2007, 21:28
  Dzięki Gene
 
Wiedziałem, że Kornacki cos ściemnia
 
Wogóle to nie lubie go od tego programu, bo strasznie agitował za navalą
 
 
Myśle, że chyba już wszystko wiem o blokadzie mostu
 
Zastanawia mnie tylko jedno
 
Mój brat mówił mi jak zawisł elką z włączonym 4h, spiął mosty i bez problemu ruszył dalej
 
Co więcej twierdzi że koła nie boksowały ostro w powietrzu tak jakby miał blokade a wiem że niema.
 
Czy jest tam jakaś elektronika, która ma być taką pseudoblokadą ??
												 Anonymous - 12-12-2007, 22:35
  Pseudo blokadą jest ASR
 
 
Gdy jedno koło z tyłu nie ma przyczepności, dyfer powoduje, że moment obrotowy idzie właśnie do tego koła. Jednakże jest metoda - trzeba przyhamować kręcące się koło, wtedy dyfer przeniesie moment na koło przeciwne, które przyczepność ma. 
 
 
Rozwiązanie to powoduje, że w codziennej jeździe szpera nie jest potrzebna. Z drugiej stron jeśli teren jest na tyle ostry, że jedno przednie i jedno tylne koło mieli w dziurze, to raczej trzeba sobie pomóc wyciągarką (albo wypycharką - tak ze trzy sztuki chłopa powinno wystarczyć).
 
 
Oczywiście jeśli koło wisi w powietrzu (bardzo ostry teren), ASR zbyt wiele nie pomoże.
 
 
Co do wersji L200 z blokadą - wersja INVITE ma blokadę, ale nie ma centralnego dyfru - czyli jest jak navara - nie można jeździć 4x4 po asfalcie. Może w terenie dzielnieszy, ale na codzień do tego terenu dojeżdza się raczej asfaltem   
 
 
pozdr.
 
S,
												 Anonymous - 12-12-2007, 23:01
  Zobaczymy, czy nsx założy most od invite ??
 
Obiecał, że zapoda info jak tylko się z tym ogarnie
												 Gene - 13-12-2007, 08:01
  Dodam, ze Pathfinder jako jedyny bulwarowiec nie calkiem radzi sobie z napedem 4x4 na czarnym. Nie ma tak jak Navara, starsze L200, Sport centralnego mechanizmu roznicowego. Wiec przy konkurentach dziwi takie rozwiazanie. Nie wiem jak w terenie, choc klasyczne zapiecie na sztywno powinno dawac lepsze efekty. 
 
 
Co do NSX'a to mysle, ze nie warto sie tak mordowac i kombinowac. Jesli bardzo chcecie miec blokade mechaniczna (sztywna) w tylnym moscie nie pozostaje nic innego jak ARB Air locker. No i dostajecie pokladowy kompresor co przy czestych wypadach w teren jest milym dodatkiem. Generalnie nie ma co sie tak nakrecac. Mysle, ze trzeba jezdzic i uczyc sie pokonywac rozne przeszkody terenowe tym co mamy. Wasze auta w patyki nie jezdza a przy rodzinno turystycznym wykorzystaniu elki systemy ktore posiada (przy dobrym ogumieniu) powinny wystarczyc.
												 Anonymous - 13-12-2007, 18:40
 
  	  | Gene napisał/a: | 	 		  | Jesli bardzo chcecie miec blokade mechaniczna (sztywna) w tylnym moscie nie pozostaje nic innego jak ARB Air locker. No i dostajecie pokladowy kompresor co przy czestych wypadach w teren jest milym dodatkiem.  | 	  
 
 
Możesz rozwinąć wątek coż to takiego
 
  
												 Anonymous - 16-12-2007, 07:50
  ja w swojej eleczce mam blokadę tylnego mostu i tak naprawde jest to świetna sprawa widziałem auto z blokadą centralną jak go ciągnik wyciągał z łąki bo mu się kółka ślizgały i nie mógł biedaczek jechać , a jak masz blokadę mostu to zapinasz i jedziesz nie ma możliwości żeby oba tylne koła było w powietrzu
												 Gene - 17-12-2007, 07:41
 
  	  | niko33 napisał/a: | 	 		  | nie ma możliwości żeby oba tylne koła było w powietrzu | 	  
 
Jak to nie ma? A jak auto powiesisz na "brzuchu".
 
 
Herkules13, http://www.arb.com.au/arb...fferentials.php
												 Anonymous - 17-12-2007, 16:59
  Senkju misterrr Gene
 
 
W takim razie niema sensu wymiana mostów
												 Anonymous - 17-12-2007, 17:03
 
  	  | Gene napisał/a: | 	 		  | A jak auto powiesisz na "brzuchu". | 	  
 
Musi troszkie schudnąć?
 
 
A tak serio to żadna blokada nie zastąpi pomyślunku u kierowcy.
												 Anonymous - 05-09-2008, 12:06
  Przede wszystkim witam wszystkich (świeży posiadacz L200).
 
 
Odgrzebałem temat przy okazji przeglądania forum.
 
Obecnie można kupić L200 DC z SuperSelect i blokadą tylnego dyfra - sam taką zanabyłem tydzień temu.
 
Wersja bodajże invite (bez +) - brak skóry na kierownicy ;( brak firmowego radia, poza tym - same zalety.
												 Anonymous - 05-09-2008, 12:56
  Witaj     
 
I ciesz się eLką (tak jak my)   
												 Anonymous - 05-09-2008, 15:03
  ano się cieszę, czeka ją jeszcze montaż snorkla, jakieś laćki, może osłony... ale to z czasem, a snorkel już opłacony w fakturze zakupu i mają u dealera założyć... więc mam nadzieję, że będzie ok
 
przy okazji (przegrzebałem tematy o oponach ale 100% odp nie znalazłem) - czy felgi 15'' wejdą do rocznika '08 i czy 32'' (to raczej tak) a może 33'' też da się upchać? no i czy na 33 mostów nie poukręcam?
 
Sorki, że pytam nie do końca w temacie, ale pytam o MT'ki a więc poniekąd związane z blokadą dyfra   ) 
 
 
[ Dodano: 05-09-2008, 16:05 ]
 
btw: @elili... czy nie spotkaliśmy się na forum Franca?
												 Anonymous - 07-09-2008, 18:02
  Elili, sam widziałeś L200 z SS+R/DLock gdy zachwyciłem sie stalową osłoną przodu podczas miłej pogawędki na Twoim tarasie     
 
Nie polecam wymiany mostu z blokadą z wersji ES bez modyfikacji bo ma inne przełożenie-3,9 a wersje SS 4,1 !!!
 
Rozsądne rozmiary opon to 265/70r16=31cali, 265/75r16= prawie 32cale lekko może obcierać o chlapacz , oraz  235/85r16 do którego potrzebny jest lekki lift zawieszenia  
												 Anonymous - 08-09-2008, 15:28
 
  	  | wi.Tek napisał/a: | 	 		  |  przy okazji (przegrzebałem tematy o oponach ale 100% odp nie znalazłem) - czy felgi 15'' wejdą do rocznika '08  | 	  
 
Do niedawna byłem święcie przekonany, że najmniejsze felgi to 16''     . Powód? Zaciski hamulcowe na przednich kołach.
 
Ale ostatnio (na Transpolonii Franca właśnie) widziałem eLkę na piętnastkach. Uczciwie powiem, że nie dopytywałem się o ET tych felg     . Wniosek: felgi 15" wejdą jeżeli nie spotkają się z zaciskami. Inna sprawa: takie koła będą wystawać poza standardowe poszerzenia nadkoli.     
 
 	  | wi.Tek napisał/a: | 	 		  |  i czy 32'' (to raczej tak) a może 33'' też da się upchać? no i czy na 33 mostów nie poukręcam? | 	  
 
Co do wielkości opon to zgadzam się z @kameleonem. 
 
A czy mostów nie poukręcasz? Nie wiem czym różnią się od tych z poprzedniego modelu - tam 33" było ok. W nowej eLce: będzie wiadomo za parę latek; jak ich trochę na 33 pojeździ     
 
 
 	  | wi.Tek napisał/a: | 	 		  |  btw: @elili... czy nie spotkaliśmy się na forum Franca?  | 	  
 
Czasem zaglądam na adrenalinkę.pl
 
 
Poczytaj ten temat
 
 w nim @Nsx, @Bartman i @Mugino opisali swoje rozwiązania dla opon do 32".
												 Anonymous - 08-09-2008, 20:20
  Skoro temat znowu wraca, to ja też mam pytanie
 
 
orientuje się ktoś może czy arb oferuje już locka do tylnego mostu nowej elki ?
 
 
a tak swoją drogą, to elektroniczne blokady dyfrów - czytaj hamulce - też dają rade w SS bez locka
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |