To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Drgania na biegu jalowym

Anonymous - 27-05-2009, 18:33

Przepraszam, 10W40 (mój błąd). Obroty na luzie w okolicach 750-800/min.
fck - 19-01-2010, 22:32
Temat postu: [EA2A/W 2.0] bardzo delikatne drgania silnika
nie szukałem w szukajce bo ciężko opisać zjawisko, mam nadzieje, że dobrze wam wytłumaczę o co mi chodzi, a więc... mam pedantyczne podejście to każdego auta jakie do tej pory miałem, z galantem nie jest inaczej. Od początku kiedy go mam ( a zrobiłem nim ok. 15 tys km) gdy silnik jest już ciepły i np stoję bo jest czerwone światło, wiadomo na luzie, auto ( a raczej silnik) ma bardzo delikatne, minimalne drgania. Można by to opisać do zjawiska jak np dodajemy za mało gazu przy ruszaniu, naprawde jest to minimalne zjawisko, kierownica się nie trzęsie, obroty nie falują, są ok nie za niskie nie za wysokie. Ludzie mówią że przesadzam ale co ja zrobię że tak mam. Dodam tylko, że silnik jest w dobrej kondycji, nie bierze nic oleju, jest dymaniczny, spalanie też raczej normalne dla 2.0 (7-7.5 trasa, jakieś 10,5 miasto). Czy myślicie, że możnaby się w tym przypadku pokusić o regulację zaworów ??? W sumie normalny czlowiek by nawet nie zauważyl ale nie ja... może wy coś doradzicie :)
aha dodam jeszcze, że owe drgania od momentu zakupu auta w lutym 2009 nie pogłebiły się i nie zmniejszyły, cały czas są takie same

deejay - 19-01-2010, 22:47

EA2A posiada hydraulike na zaworach tzn samoregulatory :wink: , co do drgan , sprawdz poduszki czy nie sa pozrywane stan ich dokrecenia itp , ale moim zdanie to prawidłowy objaw dla silnika czterocylidrowego :) chodzi mi o te delikatne drgania :wink: kazdy motor lekko drga tego sie nie uniknie :) po drugie sprawdz stan przepustnicy czy nie jest zasyfiona i kontrole obrotówbiegu jałowego powinno byc 750 obr/min plus minus 100 obr :) Mój silnik tez minimalnie drga , a wszystko mam jak nalezy :wink:
robertdg - 19-01-2010, 23:14

temat był poruszany tutaj
http://forum.mitsumaniaki...drgania+silnika
http://forum.mitsumaniaki...drgania+silnika

Tak jak opisał deejay, zawory są regulowane automatycznie poprzez hydrokompensatory(samoregulatory) luzów, a drgania potrafia wystąpić, tak tez opisywali uzytkownicy w tematach które podałem powyzej, mozesz jeszcze spróbowac takiego manewru, podjezdzasz do swiatel na hamulcu, kiedy zaczynasz na postoju odczuwac delikatne drgania puszczasz pedal hamulca powinny sie podpic delikatnie obroty, naciskasz ponownie pedal hamulca i patrzysz czy drganie ustepuje czy nie.

Hugo - 20-01-2010, 08:01

deejay napisał/a:
kazdy motor lekko drga tego sie nie uniknie
Nie każdy. Siedziałeś kiedyś w Lexusie is? Co prawda silnik R6, ale naprawdę o tym czy silnik pracuje czy nie wiesz tylko po obrotomierzu :wink:
fck - 20-01-2010, 22:02

hmm z tego co wyczytałem w poprzednich postach, pewnie zwrócę się w stronę kabli. Świece wymieniłem na NKG jakiś miesiąc temu. A kable sprawdzę w ciemnym garażu :)
Owczar - 21-01-2010, 08:56

Nawet jeśli kable nie będą świeciły, nie znaczy że są ok. Tak samo z przebiciem.
Hugo - 21-01-2010, 13:56

Owczar napisał/a:
Nawet jeśli kable nie będą świeciły, nie znaczy że są ok
Dokładnie. Wiem to na swoim przykładzie.
radek79 - 21-01-2010, 21:21

witam miałem podobny problem z drganiami auta na biegu jałowym ,u mnie winna była osłona rury wydechowej pod miską olejową jeden zaczep się urwał i bardzo napierała na miskę olejową po wywaleniu jej całkiem problem minoł
fredfm - 17-05-2012, 22:43

Koledzy mojego miśka dręczą od jakiegoś czasu delikatne drgania na wolnych obrotach, do tego ostatnio doszło coś w rodzaju falowania czy też większych drgań gdy silnik zaczyna "łapać" temperaturę. Objawy występują na gazie jak i benzynie.
Układ zapłonowy wykluczam, sonda lambda założona miesiąc temu oryginalna denso, przepływomierz założony od innego sprawnego miśka. Objawy nadal występują. Zastanawiam się nad silnikiem krokowym, dziś go pomierzyłem zgodnie z manualem. Wychodzi mi oporność pomiędzy każdym z pinów ok 43 om, a w manulau podana jest standardowa wartość pomiędzy 28 - 33 om... Czy mój wynik świadczy o padniętym krokowcu?? Chyba że macie jakiś inny pomysł... :idea:

Krzyzak - 18-05-2012, 06:46

fredfm napisał/a:
Czy mój wynik świadczy o padniętym krokowcu?
nie
w manualu podana jest też temp. pomiaru, pewnie gdy mierzyłeś silnik był cieplejszy

fredfm - 18-05-2012, 07:26

najpierw zmierzyłem na ciepłym, i właśnie wynik wyszedł ok 43omy, następnie odczekałem do ostygnięcia i oporność spadła do 41omów.. czyli i tak ciutkę za dużo. Nie wiem za bardzo czego się łapać..
jafo2 - 17-07-2013, 22:51

Mam problem z drganiem silnika na wolnych obrotach.
Co trzeba sprawdzić?
Rok temu wymienione kopułka, świece, kable. Co może być przyczyną?
O dziwo na benzynie jest gorzej niż na gazie.
Objawy stają się coraz mniejsze wraz z nagrzewaniem się silnika (myślę że jak lambdy zaczynają pracować to się poprawia).
Na gazie jestem w stanie ustawić tak żeby drgań nie było, ale wtedy mieszanka będzie bardzo bogata no i to nie jest rozwiązanie problemu.
W pierwszej kolejności chce wyczyścić troszkę przepustnice i krokowca, bo nic innego nie przychodzi i do głowy.
Czy przy czyszczeniu krokowca trzeba zwrócić na coś uwagę? Odłączyć akumulator czy coś w tym stylu? A może jest FAQ do czyszczenia, bo nie znalazłem na forum.

Owczar - 17-07-2013, 23:15

jafo2 napisał/a:
Mam problem z drganiem silnika na wolnych obrotach.
Co trzeba sprawdzić?
Rok temu wymienione kopułka, świece, kable. Co może być przyczyną?


Trzeba się przyzwyczaić. Ten typ tak ma. Czego ja nie robiłem i nie sprawdzałem. ECU za bardzo skraca impulsy zapłonowe i na tej nędznej iskrze tak się dzieje.

jafo2 - 20-07-2013, 00:39

Czy przy wyciąganiu kopułki trzeba na coś zwracać uwagę.
Jak z wyprzedzeniem zapłonu, muszę zaznaczyć pozycje?
Chce zobaczyć jak wyglądają styki, może się zasyfiły.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group