Pajero Sport - [2.5 TD] Kontrolka napędu 4x4.
milley - 19-10-2010, 06:38
Aha czyli różnica w spalaniu jest niezauważalna mimo, że jak to gdzieś wyczytałem (jeśli nie w tym wątku to w podobnym na tym forum) migająca kontrolka oznacza nie do końca rozłączone napędy, co jak dla mnie oznaczało ni mniej ni więcej to, że śmigamy na 4 koła cały czas. Ale widocznie nie do końca dobrze to zrozumiałem...
Gene - 19-10-2010, 21:04
Chwila, chwila roznica a dokladnie wzrost spalania bierze sie z powodu "dopiecia" przedniej osi.
To naturalne i oczywiste ale samo mruganie kontrolki nie wplywa na ten proces. Wszystko zalezy od usterki. Jesli dzwignie ES masz na 2H i auto bez oprow skreca to uposledzona sygnalizacja stanu ukladu nie wplywa na spalanie.
Vini - 20-10-2010, 10:05
milley napisał/a: | migająca kontrolka oznacza nie do końca rozłączone napędy |
I dokładnie tak jest.
Tzn. Przy ustawieniu 2H przedni wał napędowy nie ciągnie, czyli jedziesz na jednej osi, ale w wyniku uszkodzenia elektrozaworu, nie następuje rozłączenie siłownika na przedniej ośce, który spina ją w całość. Jest tam również czujnik, dlatego mruganie kontrolki napędów.
Stąd możliwe minimalnie większe zużycie paliwa, gdyż przednie koła nie kręcą się niezależnie, a przez przedni mechanizm różnicowy, szczególnie na łukach drogi.
Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.
Gene - 20-10-2010, 18:32
Panowie w wiekszosci Sportow jest system Easy Select. Mruganie kontrolki w sytuacji normalnej oznacza proces zalaczania lub rozlaczania napedu na przednia os. Trwa to chwile, moze nawet dluzej ale mruganie ustaje. Jesli jest ciagle oznacza jakas usterke systemu badz samej kontroli. Wystarczy zobaczyc czy jest roznica w manewrowaniu w pozycji 2H i 4H. Przy dopietym przodzie krecenie kierownica jest wyczuwalnie trudniejsze (opory). Wtedy spalanie wzrasta bo moment jest przekazywany na wszystkie kola.
Anceps - 08-03-2013, 22:20
Odświeżając stary temat - nie mogę znaleźć nigdzie potrzebnej informacji :
Prosze o informację jak powinna zachowywać się kontrolka napędów przy zmianie napędu z 2H na 4H i na 4L.
W moim PAJERO SPORT przy zmianie z 2H na 4H załącza się zielona kontrolka (chwile miga - jak się domyślam informując iż trwa przełączanie) - następnie świeci światłem ciągłym na zielono . Przy zmianie z 4H na 4L kontrolka gaśnie i nic się nie świeci.
Czy działanie kontrolki jest poprawne czy też przy napędzie 4L też powinna świecić się kontrolka?
pozdrawiam
Heilsberg - 08-03-2013, 23:39
Przy 4L też powinna.
Anceps - 09-03-2013, 15:29
Dzięki za odpowiedź.
Czyli mam jakąś usterkę - przy kolejnej wizycie w warsztacie poproszę o sprawdzenie.
DooshPastesh - 02-07-2013, 08:08
Witam, to mój pierwszy post na forum, więc trzeba witkę strzelić
Chciałbym odświeżyć temat i zapytać kolegów czy macie namiary na te zamienniki elektrozaworów firmy PIERBURG. Znalazłem oryginalne za 450zł ale to trochę drogo (W ostateczności kupię oryginalne). Czy jest jakaś specjalna kolejność ich wymiany? moje są padnięte i niestety na żadnym nie widać kolorowych kropek.
Pozdrawiam.
ifox - 22-07-2013, 21:04
Przyłącze się kiedyś na jakimś forum ktoś podawał symbol zamienników zaworów może ktoś zna?
scorek - 25-02-2014, 15:03
Wrócę do tematu
A co byście obstawili przy następujących objawach:
2H - lampka nie świeci zgodnie z planem
4H, 4L - lampka zazwyczaj chwilę miga jak powinna dopóki nie zapnie napędu, a potem to już loteria - raz całkiem zgaśnie i po jakimś czasie zapali (lub nie), czasem w ogóle nie mignie, a czasem mruga do mnie zielonym oczkiem zupełnie niesystematycznie
Dodam jednocześnie, że mimo chimerycznej lampki, napędy zapinają się bez zastrzeżeń.
Podejrzewam, że po prostu gdzieś "nie styka", ale chętnie bym usłyszał Waszych sugestii. Ewentualnie doradźcie, gdzie sprawdzić szwankujące połączenie.
Pozdrawiam
czortunio - 27-02-2014, 10:23
Przy Easy Select - nie da się nie zauważyć, że jedziemy na 4 kołach. Brak centralnego dyfra wyczuwa się nawet na śliskiej powierzchni, a co dopiero na asfalcie.
Gryka1 - 26-01-2021, 12:34
Witam . Mam ten sam problem z migającą kontrolką blokady międzymostowej wymieniłem zaworki przy filtrze powietrz,sprawdziłem wężyki, sprawdziłem biały zaworek jednokierunkowy, sprawdziłem wtyczki przy reduktorze i dalej to samo. Na początku kontrolka zaczynała migać mniej więcej co 13/20km teraz róznie 10km 5km 18km . Może ktoś ma pomysł na usuniecie awarii bo mnie już szlag trafia
|
|
|