[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Naprawa zapieczonego mechanizmu wycieraczek 
						
												 Hugo - 07-01-2011, 08:55
 
  	  | Optic napisał/a: | 	 		  | Chyba tylko w ASO ale ceny wolę nie znać... | 	   Sam łącznik od silniczka do pierwszego sworznia 860 zl netto   
												 Optic - 07-01-2011, 12:27
 
  	  | Hugo napisał/a: | 	 		   	  | Optic napisał/a: | 	 		  | Chyba tylko w ASO ale ceny wolę nie znać... | 	   Sam łącznik od silniczka do pierwszego sworznia 860 zl netto     | 	  
 
Dzięki - wolałem nie znać...      
 
 
EDIT: Znalazłem, od anglika, za to tanie:
 
http://allegro.pl/1278057175-i1278057175.html
 
Wystarczy tylko wybić sworznie i obrócić ich korpus o 180st., mam rację?  
												 Krzyzak - 07-01-2011, 17:06
 
  	  | Optic napisał/a: | 	 		  | Wystarczy tylko wybić sworznie i obrócić ich korpus o 180st., mam rację? | 	  
 
nie masz    - pasuje bez jakichkolwiek przeróbek  
												 wilukce - 10-04-2011, 10:38
 
  	  | Patrol napisał/a: | 	 		  2. Ściągamy podszybie (delikatnie!!!, gdyż spinki ulegają szybkiemu uszkodzeniu )
 
3. Odpinamy belki łączące silnik z dwoma mechanizmami, poprzez delikatne popchnięcie ich w kierunku kabiny pasażerskiej. Są na szybko złączkach elastycznych, więc nie wymaga to użycia dużej siły.  | 	  
 
 
Też muszę przesmarować mechanizm bo trzeszczy, ale jedno nie rozumiem. Mianowicie jak sie do tego dobrać. Z tego co wczoraj patrzyłem wydawało mi się, że mechanizm od strony kierowcy wyjmuję się przez nadkole. Ale po przeczytaniu tego tematu widzę, że jednak nie. O jakie belki chodzi ? Czy ktoś może wyjaśnić lepiej jak się do tego zabrać ?  
												 jacekxx - 10-04-2011, 10:44
  Te belki to są takie cięgna łączące ze sobą silnik wycieraczek i trzpienie na które zakładasz wycieraczki. Jak ściągniesz podszybie to zobaczysz dokładnie o co chodzi.
												 Jogurt - 16-06-2011, 18:59
  po przygodach w colcie zabrałem się za te sworznie dla świętego spokoju i teraz mam problem. pękł mi ten plastikowy ''kapelusz'' co jest na kulce przy silniczku. nie ma ktoś na zbyciu takiego plastiku z starego mechanizmu?
												 SWEEPER - 26-06-2011, 15:28
  ja doraźnie wstawiłem końcówkę ( odpowiednio dociętą) od tuby z silikonem lub akrylem smar silikonowy i na razie starczy.
												 wilukce - 31-03-2012, 15:00
  Mitsumaniaki, czy ktoś wie czy mechanizm wycieraczek u anglika jest taki sam jak w naszych autkach ?
 
I czy podejdzie, bo muszę wymienić niestety. Belki mi co rusz spadają ...
												 Krzyzak - 31-03-2012, 15:10
 
  	  | wilukce napisał/a: | 	 		  | czy mechanizm wycieraczek u anglika jest taki sam | 	  identyczny, bierz śmiało
												 wilukce - 06-04-2012, 21:32
 
  	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | identyczny, bierz śmiało | 	  
 
 
no Krzyzak, niestety, ale mnie oszukałeś    Mechanizm wycieraczek u anglika jest inny niż u europejczyka. Jest to dokładnie odbicie lustrzane. Dużo musiałem się dziś napracować, żeby udało się go założyć. Ciekawy jestem jednak, czy długo pochodzi ...
												 Krzyzak - 06-04-2012, 21:49
  no co Ty? - ja mam od anglika i pasuje od razu - żadnego przerabiania
 
zapytaj też Bartka, który przerabiał VR4 i to dokładnie od niego się dowiedziałem, że pasuje od razu
 
dlatego czasem można wydębić go od handlarzy - że niby to od anglika, więc i tak nie sprzedadzą   
 
może wziąłeś od hyundaia?
												 wilukce - 06-04-2012, 21:58
  Kurcze to nie wiem. Kupiłem na alledrogo używkę i nie pasowało. Tzn mechanizmy obrotowe są identyczne. Jedynie beleczka łącząca silnik z pierwszym mechanizmem była 1.5cm dłuższa i inaczej wygięta. Odbicie lustrzane wzg. płaszczyzny pionowej. Trochę miałem zabawy z wyginaniem i skręcaniem tego badziewia ale się udało.
												 Krzyzak - 07-04-2012, 22:19
 
  	  | wilukce napisał/a: | 	 		  | Jedynie beleczka łącząca silnik z pierwszym mechanizmem była 1.5cm dłuższa i inaczej wygięta | 	  to mogłeś wziąć swoją - u siebie musiałem tak zrobić (z tą krótką - bezpośrednio podpinaną do silnika) i to przecież nie problem wypiąć kulkę z plastiku, przesmarować i wcisnąć z powrotem
 
przy okazji sobie wielowpust ponacinałem, bo był lekko spiłowany
												 wilukce - 08-04-2012, 10:39
 
  	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | to mogłeś wziąć swoją | 	  
 
Tylko kupiłem mechanizm bo właśnie tą belkę miałem z połamanami końcami. Co chwile spadała.
 
Ale w każdym razie dla chcącego nic trudnego   
 
 
Wczoraj sprzedałem samochód i tylko dlatego kupiłem mechanizm gdyż nie chciałem żeby ktoś wracał 300km bez wycieraczek. 
 
Niestety ... jestem bez autka. :/
												 2pac - 21-08-2012, 07:41
  u mnie tez wycieraczki nie zapieprzają tak jak powinny po szybie   
 
 
idealny opis naprawy opisano w poście pierwszym, no ale 2h grzebania pod blokiem (w moim wypadku nawet więcej - bo nie jestem zbytnio uzdolnionym mechanikiem)
 
jak z tym WD - poprawia, ale na jak długo?
 
WD oprócz odrdzewiania, wypierania wody i smarowania, czyści ze smarów...
 
smaru chyba tam nie ma już po tylu latach   ?
 
 
te kołki plastikowe mocujące podszybie, jak do nich zabrać się by nie urwać?
 
są do dostania w sklepie? 
 
 
[ Dodano: 27-08-2012, 08:13 ]
 
jak nie urok to sraczka
 
 
najpierw mechanizm zapieczony, po naprawie w drodze do pracy coś się spieprzyło i nie dochodzi i nie powraca do końca (zatrzymuje się 15° przed końcem i nie powraca o jakieś 15°) mechanizm jest luźny, ręką mogę dopchnąć do końca
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |