To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Problem ze skrzynią automatyczną

MisiekK - 20-12-2010, 19:39

Być może przy wymianie oleju jakiś syf dostał się pod elektrozaworek - miałem taki przypadek w Hyundai'u lantra - jeden zawór się przycinał i puszczał po paru minutach jak skrzynia się podgrzała. Efekt co prawda był inny - jakby uślizg sprzęgieł - ale po przejechaniu kilometra skrzynia chodziła we wszystkie strony poprawnie.
kpawel - 20-12-2010, 21:13

Resetowałeś komputer po wymianie oleju?

Może to adaptacja sterownika na zużytym oleju?

Hugo - 20-12-2010, 21:32

wilukce napisał/a:
Po pierwsze sprawdź czy nie zmienia wtedy biegu na niższy ?
Raczej tak.
wilukce napisał/a:
Sprawdź jak skrzynia chodzi na L,2,3 R.
Perfekcyjnie.
wilukce napisał/a:
Być może silnik dostaje lewego powietrza i obroty mu skaczą
Raczej nie, wolne obroty poprawne.
wilukce napisał/a:
Zawsze to jest w tym samym momencie poniżej 1500 obrotów ?
No raczej nigdy powyzej 1500 obr./min.

[ Dodano: 20-12-2010, 21:34 ]
MisiekK napisał/a:
Być może przy wymianie oleju jakiś syf dostał się pod elektrozaworek - miałem taki przypadek w Hyundai'u lantra - jeden zawór się przycinał i puszczał po paru minutach jak skrzynia się podgrzała. Efekt co prawda był inny - jakby uślizg sprzęgieł - ale po przejechaniu kilometra skrzynia chodziła we wszystkie strony poprawnie.
Ja już przejechałem kilka tysięcy km po wymianie.
kpawel napisał/a:
Resetowałeś komputer po wymianie oleju?
Tak, to było latem.
Denerwujące jest to, chociaż sam prawie nauczyłem się jeździć tak, aby to nie występowało. Trochę wstyd jak ktoś inny prowadzi i tak szarpnie. Można się wystraszyć.

kamil - 21-12-2010, 17:08

Moze tu mi ktos pomoże objawy -R jedzie do tyłu
N jedzie do tyłu
D nie rusza
P działa prawidłowo
na N nie mozna odpalic , .Skrzynia nie wymruguje zadnych błedów
Poziom oleju prawidłowy ,dziwny jakby przepalony zapach oleju,gdy silnik osiagnie swoja temperature olej w skrzyni jakby sie gotował .Co to moze byc pytam bo to moj pierwszy automat.

[ Dodano: 21-12-2010, 18:15 ]
zakładajac ze padł konwerter czy jest mozliwe zeby był wsteczny bieg i czy na trybie awaryjnym uzyskanym przez odłaczenie wtyczki ze skrzyni pojedzie do przodu ,bo tak jest gdy podłacze wtyczke zadnych biegów w przod nie ma .Czy stary olej moze byc przyczyna znikniecia biegów ???

swinks_UK - 21-12-2010, 22:47

Hugo napisał/a:
Bardzo byłbym wdzieczny również za informację jakie zadania spełniają czujniki umieszczone na automatycznej skrzyni biegów? Są 2 duze wtyczki od przodu skrzyni na górze, jedna mała (chyba 2 pinowa) mniej, wiecej na środku skrzyni pod obudową filtra powietrza (wtyk wpinany z góry) i jedna mała (napewno 2 pinowa) z tyłu skrzyni od góry z wtykiem wpinanym od strony ściany grodziowej. Do czego służą te 2 czujniki?

Na skrzyni masz w sumie 4 czujniki, w tym te które wymieniłeś:
- input shaft sensor
- output shaft sensor
- gear selector sensor (duża wielopinowa wtyczka)
- speed sensor
Wielce prawdopodobne, że w którejś wtyczce obluzował się pin, lub kabelek naderwał, bądź wilgć dostała, albo coś podobnego i masz takie hece.
Objawy pasują jak najbardziej do błednego odczytu jednego z pierwszych 3 wymienionych wyżej sensorów.

Hugo - 22-12-2010, 08:24

Dzięki swinks_UK. Posprawdzam to.

[ Dodano: 22-12-2010, 08:31 ]
Dzisiaj tak szarpnął, że aż plastiki na desce rozdzielczej zatrzeszczały. Zresztą i tak wszystko trzeszczy zimą w tym tandetnym wnętrzu :D

[ Dodano: 23-12-2010, 08:47 ]
swinks_UK sprawdziłem dzisiaj wszystkie wtyczki i piny w gniazdach oprócz speed sensora (raczej nieistotne, bo prędkościomierz działa). Wszystko wydaje się w porządku. Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia pierwszych 3 czujników, które podałeś? Miernikiem albo jakoś?

Dante85 - 30-12-2010, 16:29

Witam,
zostałem poinformowany aby ze swoim problemem podpiąć się pod ten temat co też czynie.

Kilka dni temu zakopałem się moim Mitsubishi Galantem 2.5 V6 `97 automat, na śniegu. Po kilkunastu minutach prób ruszenia z miejsca auto nagle przestało się poruszać. Nie ma żadnego biegu ani do przodu ani do tyłu. Z okolic silnika zaczął się od tamtej pory wydobywać dziwny dźwięk, czy ktoś wie co to może być, ewentualnie spotkał się z czymś takim?
Dodam tylko iż olej w skrzyni biegów na miarce "COLD" ma odpowiedni poziom, olej ma kolor ciemnobrązowy ale nie czuć spalenizny.

link w którym słychać jak teraz chodzi silnik
dziwny dźwięk silnika
dźwięk jest taki sam niezależnie od tego czy gałka znajduję się w pozycji P,R,N,D,3,2,L.

Osobiście podejrzewam konwerter ale czy może się on tak po prostu nagle zepsuć? i czy da się go jakoś zdiagnozować?

Z góry dziękuje za pomoc.

robertdg - 30-12-2010, 16:53

Dante85, poczytaj ten watek http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17976 może zbiezne objawy pozwolą postawić jednoznaczną diagnoze,
Dante85 napisał/a:
Osobiście podejrzewam konwerter ale czy może się on tak po prostu nagle zepsuć? i czy da się go jakoś zdiagnozować?
Raczej jest to uszkodzenie mechaniczne, poprotsu zrywa się wieloklin na konwerterze i tak jak np w maluchu zrywał się zabierak, tak tutaj jest to mniej wiecej podobne zjawisko i efekt akustyczny podobny, coś ala chrobotanie, szuranie.
Dante85 - 31-12-2010, 00:18

robertdg napisał/a:
Dante85, poczytaj ten watek http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17976 może zbiezne objawy pozwolą postawić jednoznaczną diagnoze,
Dante85 napisał/a:
Osobiście podejrzewam konwerter ale czy może się on tak po prostu nagle zepsuć? i czy da się go jakoś zdiagnozować?
Raczej jest to uszkodzenie mechaniczne, poprotsu zrywa się wieloklin na konwerterze i tak jak np w maluchu zrywał się zabierak, tak tutaj jest to mniej wiecej podobne zjawisko i efekt akustyczny podobny, coś ala chrobotanie, szuranie.


Czytałem ten temat już wcześniej, różnica jest taka że u mnie nie ubyło oleju, chociaż nie wiem czy ewentualnie może to mieć związek z tym wieloklinem lub konwerterem jako całością.

Cóż nie pozostaje mi chyba nic innego jak wyjąć skrzynie i zobaczyć czy czegoś nie widać, bo nie uśmiecha mi się płacić kolosalnych sum warsztatowi który wymieni pół skrzyni dla pewności nie diagnozując problemu.

Juiceman - 31-12-2010, 17:59

Dante85 jak dodasz gazu to nie slyszysz takiego jakby świstu? Ja obstawiam Konwerter do regeneracji. Tym bardziej, że to skrzynia autamatyczna z przedliftu ; (
Dante85 - 31-12-2010, 18:09

Juiceman napisał/a:
Dante85 jak dodasz gazu to nie slyszysz takiego jakby świstu? Ja obstawiam Konwerter do regeneracji. Tym bardziej, że to skrzynia autamatyczna z przedliftu ; (


Juiceman Kilka postów wyżej wkleiłem link jak chodzi silnik po dodaniu gazu, wkleję go jeszcze raz.
Tylko zastanawia mnie że ten dźwięk jest taki nie wiem jak to opisać... równy, to znaczy im większe obroty tym głośniej to "coś" hałasuje, czy gdyby to był konwerter to ten dźwięk nie powinien być mniej zależny od obrotów, bo to dla mnie brzmi jakby coś czegoś nie dociskało, ale mogę się mylić gdyż nie widziałem dokładnie na własne oczy skrzyni i nie do końca wiem jak działa.
http://dante85.wrzuta.pl/..._2.5_v6_automat

Juiceman - 02-01-2011, 13:55

Hmm.. a wg. mnie jak dodajesz gazu to konwenter się szybciej kręci? A w wypadku kiedy wieloklin jest zmielony, to moc nie jest przekazywana na koła? Stąd większy świst przy dodaniu gazu. Przynajmniej do tej pory ja to tak rozumiałem. Jakiś Mechanik może się do tego odnieść? : > :)
carbon11 - 03-01-2011, 10:21

Juiceman napisał/a:
Hmm.. a wg. mnie jak dodajesz gazu to konwenter się szybciej kręci? A w wypadku kiedy wieloklin jest zmielony, to moc nie jest przekazywana na koła? Stąd większy świst przy dodaniu gazu. Przynajmniej do tej pory ja to tak rozumiałem. Jakiś Mechanik może się do tego odnieść? : > :)


Dokładnie tak jest :)
Hydrokinetyka do wymiany lub regeneracji :|

Dante85 - 04-01-2011, 00:02

Dzięki za pomoc,
mam jeszcze jedno pytanie, gdzieś na forum znalazłem że oprócz konwertera mógł się jeszcze uszkodzić "zjechać" wałek, mógłby mi ktoś przybliżyć o jaki wałek chodzi i gdzie można ewentualnie coś takiego kupić? bo nie mogę znaleźć jego nazwy :?

I czy ktoś mógłby mi tak mniej więcej wytłumaczyć jak się zabrać za wyciągnięcie tej skrzyni, bo rozważam możliwość samodzielnego demontażu o ile nie jest to strasznie uciążliwe.

robertdg - 04-01-2011, 09:48

midparts.pl - sklep z czesciami do ASB

A jeżeli chodzi o wałek, to jest to głowny wałek napędzający pompe olejową.

Demontaż skrzyni, co prawda manualnej, ale z niewielkimi dribnistakami, to jedno i to samo ;-) http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#775040



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group