[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] problem z zimnym silnikiem
Anonymous - 07-02-2009, 22:36
poważne pytanie => jak Ciepło? tj. co to znaczy w tym przypadku na ciepło? itd.. Osobiście nie akceptuję czegoś takiego jak luz na ciepło ( jest to jeszcze bardziej niesprecyzowane pojęcie jak luz na zimno)
Pozostaję w zgodzie wypowiedzi z tomekrvf => regulacja na zimno...
[ Dodano: 07-02-2009, 22:38 ]
tomekrvf napisał/a: | Hugo napisał/a: | a jak silnika Mitsubishi nie rozgrzejesz to nie wyregulujesz poprawnie zaworów |
Ja w 4G13 luzy zaworowe zawsze ustawiam na zimno. Powinno być:
IN 0.09mm
EX 0.17mm
Na ciepło odpowiednio 0.20/0.25mm |
dot. wartości "ciepłych" i zimnych; może odwrotnie?
PS> chociaż patrząc na to z drugiej strony, stopy alu mają większą rozszerzalność cieplną niż stopy żarowytrzymałe( w tych samych temperaturach). Dochodzi do tego "wektor" rozszerzalności ( zazwyczaj trzon zaworu ma większy niż grzybek/ podpora wałka rozrządu + większe nagrzewanie)- ale to już cechy indywidualne konstrukcji silników.
tomekrvf - 07-02-2009, 23:45
Krzyzak napisał/a: | tomekrvf, z praktyki Ci napisze, ze sie mylisz - czasem jest OK, a czasem nie |
Ja też z praktyki piszę że ustawiam na zimno i jest OK. Oczywiście nie śmiem zaprzeczać temu co mówi manual, ale rozsądnie na to patrząc to zależność między luzami na zmimno i ciepło jest stała, więc wystarczy raz złapać luzy na ciepło,poczekać aż silnik ostygnie i znowu zmierzyć luzy. Stąd zapewne wartości podawane na zimno. A przyznasz mi chyba rację, że proces rozgrzewania silnika, a zatem proces rozszerzania/wydłużania pod wpływem temp. różnych elementów przebiega zawsze w taki sam sposób.
Taki archaizm z luzami na ciepło jest tylko w silnikach Mitsubishi gdzie luzy reguluje się śrubami. Teraz, kiedy jest bezpośrednie sterowanie zaworem podane są tylko luzy na zimno(silniki 3A9, 4A9, 4B1)
[ Dodano: 07-02-2009, 23:46 ]
jaceksu25 napisał/a: | dot. wartości "ciepłych" i zimnych; może odwrotnie? |
Jacek, nie widziałem jeszcze silnika w którym luzy na zaworach zmniejszałyby się na ciepło.
Anonymous - 08-02-2009, 00:06
organoleptyczne spotkałem się z tym w "kilku" silnikach motocyklowych oraz silnikach doczepnych ( zaburtowych).
[ Dodano: 08-02-2009, 00:18 ]
PS. Zmniejszające się luzy zaworów na ciepło to przypadłość silników o długich łańcuchach kinematycznych rozrządu (np laski popychaczy).
Pozdrawiam
Kaleid - 08-02-2009, 14:37
tomekrvf napisał/a: |
Jacek, nie widziałem jeszcze silnika w którym luzy na zaworach zmniejszałyby się na ciepło. |
W zasadzie wszystkie silniki OHV, gdzie występują laski popychaczy.
tomekrvf - 08-02-2009, 16:28
Kaleid napisał/a: | W zasadzie wszystkie silniki OHV, gdzie występują laski popychaczy. |
Niestety nie. W Junaku luzy rosną na ciepło. W dużym fiacie, polonezie i żuku też.
Krzyzak - 08-02-2009, 20:39
jaceksu25 napisał/a: | poważne pytanie => jak Ciepło? tj. co to znaczy w tym przypadku na ciepło? itd.. |
to bardzo proste - wystarczy zajrzec do manuala o ktorym wspominalem
tym razem zacytuje juz przetlumaczone: "rozgrzej silnik az temp. plynu chlodzacego osiagnie 80 st. C lub wiecej"
przeciez po to sa manuale by z nich korzystac - nie rozumiem, po co ta cala polemika
regulujcie jak chcecie - ja bede sie trzymal wytycznych producenta
dyskusja zaczyna przypominac ta o pseudo ksenonach - gdzie tylko wlasciciele twierdza, ze nikogo nie oslepiaja i ciagle brna w swoich twierdzeniach, pomimo ze 99.9% z ustawodawca i producentami aut wlacznie twierdzi, ze jest odwrotnie...
Anonymous - 08-02-2009, 21:20
Darku chodzi mi o to, że ustawianie na ciepłym jest zdecydowanie mniej precyzyjne niż w 2-gim przypadku.
W moim drapieżnym kaszlaku na zimnym silniczek ładnie cichutko bez klekotu pracuje. Kiedy przejadę się bardzo delikatnie w niewielkiej mieścinie od sklepu do sklepu ( na ciepłym) to klekocze jak stary polonez. Natomiast po trasie lub bo bardziej dynamicznej jeździe jest cichy jak bzyczek( celowo w tym momencie zapiłem do nieprecyzyjności określenia "na ciepłym").
Pozdrawiam
[ Dodano: 08-02-2009, 21:21 ]
PS... chyba wiadomo skąd taka zjawiskowość ?
Marcin-Krak - 08-02-2009, 21:51
Proszę o uspokojenie trochę emocji
Przypominam, ze to Forum Mitsubishi, a nie Junaków, kaszlaków czy innych tworów
tomekrvf - 09-02-2009, 18:26
Krzyzak napisał/a: | to bardzo proste - wystarczy zajrzec do manuala o ktorym wspominalem
tym razem zacytuje juz przetlumaczone: "rozgrzej silnik az temp. plynu chlodzacego osiagnie 80 st. C lub wiecej"
przeciez po to sa manuale by z nich korzystac - nie rozumiem, po co ta cala polemika
regulujcie jak chcecie - ja bede sie trzymal wytycznych producenta |
A ja luzy na zimno wziąłem z manuala do silnika 4G13 - numer publikacji PWEE9520.
Krzyzak - 09-02-2009, 19:00
no tak - bo sa tez i na zimno publikowane w manualach, ale przytocz calosc - tzn. taki opis, jaki podalem wczesniej, ze dla zimnego silnika produkcji Mitsubishi ustawianie luzow na zimno jest tylko "prowizoryczne"
tomekrvf - 09-02-2009, 19:07
Krzyzak napisał/a: | ze dla zimnego silnika produkcji Mitsubishi ustawianie luzow na zimno jest tylko "prowizoryczne" |
Akurat w manualu silnikowym nie ma słowa "prowizoryczne", jednakże jest komentarz aby po nagrzaniu silnika sprawdzić luzy na ciepło.
Krzyżak, zrób eksperyment i wyreguluj luzy na ciepło. Następnie poczekaj aż silnik wystygnie i zmierz luzy ponownie. Dam sobie głowę uciąć że luzy będą takie jak podaje manual silnikowy.(a dam sobie głowę uciąć bo to sprawdzałem osobiście)
tommid26 - 04-03-2009, 19:40
A zawory w colcie reguluje się ręcznie czy regulują się same
idas - 04-03-2009, 20:39
A czy mógłby ktoś podać jakie powinny być luzy na zaworach w zimnym silniku 4G92?
Z góry dzięki:)
Koyocik - 05-03-2009, 08:09
1.6 16V 4G92
Wlot - 0.20
Wylot - 0.30
idas - 05-03-2009, 10:41
Koyocik to są wartości dla rozgrzanego silnika:) Gdybym je ustawił na zimnym miałbym niewątpliwie sieczkarnię pod maską:)
|
|
|