Zachodniopomorskie - a taka mala propozycja :)
kaleos - 22-02-2009, 17:50
thx
Arti_Ca0 - 22-02-2009, 21:53
ja ostatnio przerabialem to jak bylem na diagnostyce, moja kierownica ma bodajze 30cm, ale jest homologowana (znaczek E1 w koleczku - homologacja niemiecka, oznaczenie musi byc wybite gdzies na kierownicy, inaczej nie mozna jej uzywac).
kaleos - 23-02-2009, 08:02
ja mam ori SPARCO 33cm, na spodzie mam tylko jakis nr wybity i nie wiem czy to wystarczy
Arti_Ca0 - 23-02-2009, 09:35
poszukalem troche i znalazlem przepisy unijne. wklejam link do calosci (nie polecam lektury ;p): przepisy unijne dot. kierownic
podaje tez konkretne yy artykuly to sie chyba nazywa z tej ustawy:
4.3.4 Na każdej kierownicy zgodnej z typem kierownicy homologowanym na mocy niniejszego regulaminu umieszcza się w widoczny sposób i w łatwo dostępnym miejscu, określonym w formularzu homologacji, międzynarodowy znak homologacji składający się z:
4.3.4.1 wpisanej w okrąg litery "E" i numeru identyfikującego państwo, które udzieliło homologacji (2);
4.3.4.2 numeru homologacji umieszczonego pod okręgiem;
4.3.4.3 znaku R94-01 w przypadku homologacji na mocy pkt 5.2.1 poniżej.
4.3.5 Znak homologacji powinien być czytelny oraz trwały.
(2) to jest odnosnik z ustawy, czyli numer kraju nastepujacy po literce E:
1-Niemcy, 2 - Francja, 3 - Włochy, 4 - Niderlandy, 5 - Szwecja, 6 - Belgia, 7 - Węgry, 8 - Czechy, 9 - Hiszpania, 10 - Jugosławia, 11 - Zjednoczone Królestwo, 12 - Austria, 13 - Luksemburg, 14 - Szwajcaria, 15 (puste), 16 - Norwegia, 17 - Finlandia, 18 - Dania, 19 - Rumunia, 20 - Polska, 21 - Portugalia, 22 - Rosja, 23 - Grecja, 24 - Irlandia, 25 - Chorwacja, 26 - Słowenia, 27 - Słowacja, 28 - Białoruś, 29 - Estonia, 30 (puste), 31 - Bośnia i Hercegowina, 32 - Łotwa, 33 (puste), 34 - Bułgaria, 35-36 (puste), 37 - Turcja, 38-39 (puste), 40 - Była Jugosłowiańska Republika Macedonii, 41 (puste), 42 - Wspólnota Europejska (homologacje udzielone przez państwa członkowskie z ich własnymi symbolami EKG), 43 - Japonia, 44 (puste), 45 - Australia, 46 - Ukraina. Kolejne numery są przyznawane innym państwom w kolejności chronologicznej, zgodnie z datą ratyfikacji lub przystąpienia do Porozumienia dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań, a o ich przyznaniu Umawiające się Strony Porozumienia powiadamia Sekretarz Generalny ONZ.
Grzegosh - 23-02-2009, 21:27
z tego co pamietam to jeszcze bylo cos na temat ze klakson musi byc na kierownicy
Arti_Ca0 - 23-02-2009, 22:05
czytalem gdzies na jakims forum ze nie musi, ale nie bylo to poparte konkretnymi przepisami... osobiscie tez mi sie wydaje ze przynajmniej powinno byc na kierownicy, chociaz np w niektorych ciezarowkach klakson jest w przelaczniku od kierunkowskazow.
Anonymous - 24-02-2009, 11:34
Arti_Ca0 napisał/a: | chociaz np w niektorych ciezarowkach klakson jest w przelaczniku od kierunkowskazow. |
nie tylko w ciezarowkach.. niektore osobowki tez maja klakson w tym przelaczniku..
Makos - 24-02-2009, 12:27
bobo86 napisał/a: | niektore osobowki tez maja klakson w tym przelaczniku.. |
dla przykładu R19 miały klakson w dźwigni kierunkowskazów i jeśli dobrze kojarzę, to te starsze Clio chyba też
Anonymous - 24-02-2009, 13:19
ja widzialem takie cus w starym escorcie albo starej corolli.. nie pamietam juz..
waldek238 - 06-03-2009, 09:21
w mojej ciotki Wartburgu też był w przełączniku kierunkowskazów
Łukasz zs - 06-03-2009, 18:08
w koparko-ladowarkach tez jest w kierunku i w manetkach z tyłu
|
|
|