To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - <<<Denerwujące szarpanie>>>

Krzyzak - 12-12-2008, 10:06

do zaplonu jest ta wieksza - zolta na zdjeciu a tak normalnie brazowa :)
sciagnij zaslepke, w srodku jest 1 styk
podlacz do minusa akumulatora, wyreguluj obroty na 800 rpm i potem dopiero zaplon

wojtas - 12-12-2008, 13:11

Zacznę może od podziękowania kolegom Krzyzak i Syski za podpowiedzi w tym poście. Po poprawnym SPRAWDZENIU zapłonu (jest ustawiony na 5 stopni), Pozostaje sprawdzenie kolektora i ciśnienia na cylindrach. Problem nie równej pracy silnika może tkwić, albo w kolektorze ssącym, albo w którymś z zaworów. W następnym tygodniu zabiorę się za sprawdzenie tych części. Jak coś znajdę to rozwinę temat dalej? Pozdrawiam. :) :) :)
Anonymous - 12-12-2008, 14:23

no właśnie apropo zapłonu, wczoraj miecio odmówił mi posłuszeństwa i zgasł na środku skrzyżowania :( , trochę poczekałem i odpalił. dzisiaj to samo jak zimny jak dupa to odpali pochodzi trochę /parę minut i gaśnie/ iskra jest jak dzwon paliwo też. nie mam pojęcia o co chodzi i co jeszcze może być przyczyną - Panowie pomocy.
wojtas - 12-12-2008, 14:43

Instrukcja sprawdzania zapłonu w sigmie 12v
Potrzebne akcesoria: Lampa stroboskopowa do sprawdzania zapłonu, przewód metrowy z pinem 1,5 mm.
1.Silnik musi mieć optymalna temperature.
2.Światła i akcesoria musza być wyłączone.
3.Autko na luzie, lub P albo N.
4.Kierownica ustawiona na wprost (:.
5.Odszukaj na kole pasowym (na wale) znacznik i popraw go białym flamastrem.

6.Odszukaj wtyczkę (Spark advance cut terminal) I ściągni zaślepkę.


7.Uruchom silnik i sprawdż czy obroty są w zakresie 700 + - 100 r.p.m.
8. Wyłącz silnik i podłącz przewód do kostki (spark advance cut terminal), drugi koniec przewodu do uziemienia.
9.Podłącz odpowiedni przewód lampy stroboskopowej na kabel wysokiego napięcia, świecy pierwszego cylindra. Pozostałe przewody lampy odpowiednio do + i – akumulatora.
10.Uruchom silnik. Wskazania lampy powinny wskazywać 5 stopni + - 2 BTDC.

11.Jeśli wskazania są inne, należy przeprowadzić regulację ja na rysunku.

11.Po ustawieniu na 5 stopni, odłącz przewód od wtychki (spark advance cut terminal),lampa powinna wskazywać 15 stopni BTDC.
12.Wyłącz silnik, rozłącz lampe i załuż zaślepkę na (spark advance cut terminal).
Jeśli się mylę, to poprawcie mnie. Powodzenia. :) :) :)

modrolas - 13-12-2008, 05:08
Temat postu: Re: Łapy opadają ?!?
wojtas021180 napisał/a:
Sprawdziłem dzisiaj zapłon na skali wychodzi 15 stopni. Ręce opadają niby wszystko ok. a silnik nie chodzi idealnie równo. Znajomy mechanik przypuszcza, że wina może leżeć po stronie zaworu lub gniazda zaworowego. Co o tym sądzicie? Pozdrawiam.

I
cyba mechanik ma rację
wojtas - 13-12-2008, 07:19

Odnośnie problemu nierównej pracy śilnika i poszarpywania na niskich biegach mam cichą nadzieje, że to jednak wina urządzenia VIC znajdującego się w kolektorze ssącym, tak jak to miało miejsce u kolegi Syski. Ale to się okaże po demontażu kolektora. :) :) :)
Anonymous - 13-12-2008, 10:13

A mi nikt nie pomoże czemu gaśnie mi furmanka ?
Anonymous - 13-12-2008, 12:51

Kolego Herdi na dole przepustnicy po lewej stronie z jedną wtyczką jest silnik krokowy spróbuj go przeczyścić jeśli tego nie robiłeś wcześniej potrzeba klucz nasadowy 8mm jest zamocowany na 2 śrubkach. Zdejmiesz rurę gumową od kolektora to będziesz go widział on między innymi wpływa na obroty silnika. Jest spray do czyszczenia przepustnic u nas kosztuje 23zł i działa dobrze ale możesz użyć benzyny ekstrakcyjnej koszt to parę złotych. Kupując cały kolektor mechanik nie wyczyścił go i miałem problemy z zapaleniem a raczej gaśnięciem silnika na wolnych obrotach kilka razy musiałem startować i dawać nogą gazu aby utrzymał obroty. Po odkręceniu tegoż silniczka okazało się iż jego końcówka spadła ma ona 2 wpusty więc wsunąłem i przekręciłem końcówkę. Stało się tak ponieważ kolektor długo leżał i nagar na silniczku skleił się do obudowy w przepustnicy i silniczek po uruchomieniu cofając się pozbył się tej końcówki przy okazji nie myślałem że tam może być tyle nagaru.
Anonymous - 13-12-2008, 13:30

ok, zaraz sprawdzę ale mówię nie chodzi o wolne obroty bo gaśnie też na wysokich :(
poprostu gaśnie i tyle, kontrolki, wszystko świeci jak zgaśnie po prostu wraca do stanu zapłon i cześć.

wojtas - 13-12-2008, 16:42

Spróbuj sczytać błędy z ECU Będziesz wiedział gdzie szukać. :?: :?: :idea:
Anonymous - 13-12-2008, 16:48

wojtas021180 napisał/a:
Spróbuj sczytać błędy z ECU Będziesz wiedział gdzie szukać. :?: :?: :idea:

Tys prowda panocku :) tylko muszę zmajstrować sobie .... komputer :mrgreen:

wojtas - 13-12-2008, 17:04

Jak będziesz miał problem z informatyką to tutaj zdjęcie laptopa :) :) :) :

Anonymous - 13-12-2008, 17:47

no dam rade 2 kable zlutować, musze poszukać rozpiski diagnostyki które piny i co zrobic :)
wojtas - 13-12-2008, 18:40

Tutaj Rospiska: www.mediafire.com/?iezqtwmiiim :) :) :)
lukasz12 - 13-12-2008, 23:10

Herdi napisał/a:
no dam rade 2 kable zlutować, musze poszukać rozpiski diagnostyki które piny i co zrobic :)


Polecam używać wyszukiwarki ;>



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group