To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Regulacja obrotów. Czyszczenie przepustnicy

Anonymous - 11-12-2009, 21:37

sampler napisał/a:
Przy przepustnicy masz srubke do regulacji obrotow.

dokladnie... widac ja w prawym dolnym narozniku foty-na krzyzak(jest skontrowana nakretka) reguluje wychylenie/otwarcie przepustnicy

sampler napisał/a:
w 2.5 V6 ma byc 650 obr/min

obrotomierz pokazuje zwykle wiecej tzn wskazowka jest na jalowym biegu na poziomie ok 800

MEMMITS - 11-12-2009, 21:39

dzieki jutro potestuje,a czy przy regulacji nie musze czegoś mostkować zeby przeszedł w tryb serwisowy?
Anonymous - 11-12-2009, 21:44

nie musisz . to jest regulacja mechaniczna a nie elektroniczna polegajaca na zmianie kata wychylenia przepustnicy a nie zmiana parametrow jakiegos czujnika
sampler - 11-12-2009, 21:48

cuuube napisał/a:
sampler napisał/a:
Przy przepustnicy masz srubke do regulacji obrotow.

dokladnie... widac ja w prawym dolnym narozniku foty-na krzyzak(jest skontrowana nakretka) reguluje wychylenie/otwarcie przepustnicy
[url=http://images36.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]
sampler napisał/a:
w 2.5 V6 ma byc 650 obr/min

obrotomierz pokazuje zwykle wiecej tzn wskazowka jest na jalowym biegu na poziomie ok 800


To nie ta srubka. Jest inna ktora reguluje obroty bez otwierania przepustnicy jest od gory wpuszczona w obudowe przepustnicy. Tez na krzyzak.

cuuube: 800 obr/min to jest chyba w 2.0 bo w V6 ma byc max 650 a zwykle wskazowka jest na polowie skali wiec jest to okolo 550 obr/min.

robertdg - 11-12-2009, 21:56

cuuube napisał/a:
dokladnie... widac ja w prawym dolnym narozniku foty-na krzyzak(jest skontrowana nakretka) reguluje wychylenie/otwarcie przepustnicy
nie zalecam kreceniem ta srubka, srubka do regulacji znajduje sie w przepustnicy, przewazne zaslepiona jest czarnym kapslem, a obroty biegu jalowego dla 2.5 V6 powinny byc rzedu 650 +/- 100rpm, oczywiscie pod warunkiem znamionowych parametrow pracy silnika, czyli silnik rozgrzany i temperatura ustabilizowana jako "robocza"
marexi - 21-04-2010, 15:27
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Czyszczenie przepustnicy
Witam!
Szukalem na forum ale nie moglem znalezc, wiec chcialem sie zapytac czy ktos ma faq krok po kroku ze zdjeciami z tej operacji w Galu 2.5 albo obojetnie jakim bo chyba tak samo wyglada w innych.

Owczar - 21-04-2010, 15:55

Strona Krzyzaka:
http://mitsubishifan.webpark.pl/

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0

bartekino - 21-04-2010, 20:21

A może mi ktoś pomoże. Przeczyściłem przepustnice (zdjąłem trąbę gumowa od filtra i wyczyściłem linka od gazu uchyliłem te blaszki i łączenia oraz za blaszkami tez przeczyściłem) odłączyłem klemę i programowałem jak polecacie na forum ale obroty niskie. Czytałem ze jest możliwość jeszcze regulacji przez jakaś śrubka w przepustnicy tylko jaka ?? Przeszukałem całe forum , stronkę Krzyżaka i nic , u Krzyżaka jest opisane ale chyba na innej przepustnicy. Proszę koledzy pomóżcie :) aaa silnik 2.0 i przepustnica na lince :)
deejay - 21-04-2010, 22:07

Bartekino , zaznaczyłem na fotce , tylko najpierw sciągnij gumową zaślepke i silnki rozgrzany do temp. roboczej , wystarczy wykrecic ćwierć obrotu


bartekino - 22-04-2010, 19:30

deejay, dziękuje,właśnie próbowałem ta śrubką regulować obroty i przekręciłem ja chyba cała o raz. Pomogło no ale zgasiłem auto i odpaliłem ponownie i znowu obroty niższe i lekko naprawdę lekko falują... Może ktoś ma jakiś inny pomysł ?? :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
deejay - 22-04-2010, 22:33

odłacz akumulator i poczekaj ok 1 min, ponownie odpal silnik i poczekaj na właczenie wentylatora , i tak krokowy bedzie się uczył obrotów na nowo razem z EKU przez ok 2-3 dni :)
Zhan - 22-04-2010, 22:55

robertdg napisał/a:
nie zalecam kreceniem ta srubka


a mozna wiedziec jakie sa przeciwwskazania tudziez efekty uboczne?
osobiscie mialem dosc telepania buda przy obrotach w okolicy 500 rpm i podkrecilem do 750 rpm i jestem zadowolony... poza falowaniem obrotow na zimnym silniku nie zauwazylem nic niepokojacego

robertdg - 22-04-2010, 23:01

Zhan, pisałem o śrubie zderzakowej, jakbys przeczytał uważnie to bys wiedział dlaczego, chodzi o to że jak ruszysz srubke zderzakowa to rozregulujesz nominalne polozenie klapy przepustnicy.
Zhan - 22-04-2010, 23:16

robertdg, a niby o jaka srubke pytam? wiem tez, ze sluzy ona do regulacji kata spoczynkowego wychylenia przepustnicy ale to chyba Ty nieuwaznie przeczytales moje pytanie... spytam wiec inaczej, czy zwiekszenie spoczynkowego wychylenia przepustnicy srubka zderzakowa moze miec jakis negatywny wplyw na silnik? oczywiscie pomijam wieksze zuzycie paliwa
robertdg - 22-04-2010, 23:28

Zhan, jezeli klapa nie bedzie w nominalnym polozeniu, to bedzie wystepowal ciag roznych zdarzen, w zaleznosci od ustawienia:
- brak wolnych obrotów
- zamulenie, slaba reakcja na gaz
- za wysokie obroty

Śrubka zderzakowa powinna byc zgrana z TPS-em i śrubą SAS aby wszystko grało ładnie pięknie :-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group