[02-06]Lancer CS0 - Podświetlenie zegarów, włączników, popielniczki, zapalniczki
Anonymous - 22-09-2010, 11:34 Temat postu: [CSx Ogólne] problemy z podswietleniem wnetrza mam problem z przepalajacymi sie czesto zarowkami od podswietenia przyciskow i pokretel ,probowalem przejsc na diody led ale niedziala zadna z nich 12V na prad staly albo w ogole nie odpala albo jest krotkie mrugniecie i po ledzie... diody dzialajace w przedziale od 3 do 220 v tez nie swieca. zwykle zarniki wplframowe wlutowane w miejsce orginalnych spalone po miesiacu. nie uzywajac automatycznego wlacznika swiatel wytrzymuja nieznacznie dluzej. prosze o jakies podpowiedzi w tym temacie ,wiem ze tego typu sprawy byly juz poruszane ma forum ale niema tam konkretow jakich ledow uzyc... pozdro i dzieki za odpowiedzi
krzychu - 22-09-2010, 12:29
Co do diody to należy wziąć taką na 14V jak już coś a nie 12V.
cefaloid - 23-09-2010, 09:09 Temat postu: Re: problemy z podswietleniem wnetrza
bandzior79 napisał/a: | mam problem z przepalajacymi sie czesto zarowkami od podswietenia przyciskow i pokretel ,probowalem przejsc na diody led ale niedziala zadna z nich 12V na prad staly albo w ogole nie odpala albo jest krotkie mrugniecie i po ledzie... diody dzialajace w przedziale od 3 do 220 v tez nie swieca. zwykle zarniki wplframowe wlutowane w miejsce orginalnych spalone po miesiacu. nie uzywajac automatycznego wlacznika swiatel wytrzymuja nieznacznie dluzej. prosze o jakies podpowiedzi w tym temacie ,wiem ze tego typu sprawy byly juz poruszane ma forum ale niema tam konkretow jakich ledow uzyc... pozdro i dzieki za odpowiedzi |
Więc coś robisz źle. Pamiętaj o tym że:
- dioda LED świeci tylko w jednym kierunku, podłączona odwrotnie nie świeci. Dioda ma swój "plus" i "minus". Jak bateria.
- jakich diod LED używasz? takich?
To oczywiste że błyśnie i po niej! Nie wolno takiej diody podłączać bezpośrednio do 12V. Dioda LED to nie żarówka i w jej przypadku parametrem jest prąd a nie napięcie. Żeby świeciła w aucie musisz ją podłączyć przez opornik który ten prąd ograniczy do bezpiecznej wartości. Około 1000omów to wartość typowa dla 12-14V (ale nie mniej niż jakieś 330 - 470omów bo się spali). W drugą stronę dla opornika ograniczeniem jest tylko spadek jasnosci świecenia diody.
Czyli kupujesz w sklepie diodę LED o odpowiednim kolorze, superjasną lub o podwyższonej jasnosci, i lutujesz opornik tak:
Nie ma tu znaczenia do której nózki. Opornik dobierasz by jasność była OK. Na początek 1000omów. Za jasno? Dajesz wiekszy. Za ciemno? Mniejszy.
Niegłupie rozwiązanie to kupić taką samochodową:
Składa się ona z diody "właściwej" plus opornik o którym pisałem (widoczny w niebieskiej podstawie,). Wystarczy odgiąć druciki w podstawie i wyciągnąć diodę z opornikiem z podstawy. I taki komplet wstawić gdzie się chce zamiast żarówki. Ma to ten plus że "samochodowe" świecą szerokim snopem światła a te powyżej wąskim.
A może uzyj takich? Te mają już zamontowany wspomniany opornik i nie powinny "błysnąć".
Gwarantuję, żę wszystkie wspomniane tu rozwiązania raz a dobrze zamontowane przeżyją Twój samochód
[/list]
Anonymous - 23-09-2010, 09:16
no fachura dzieki wielkie!!! jestem po wymianie ,skutecznosc porady 100% dzieki
bartek2891 - 05-12-2011, 19:33
witam jestem nowym członkiem forum i mam problem nie zakładałem nowego tematu ten jest analogiczny. a wiec po przeczytaniu na forum jak wymienić żarówki zapalniczki, popielniczki awaryjnych świateł przeciwmgielnych tylnych i pozycyjnych zabrałem sie do roboty po skończeniu niestety coś się stało ze nie świeci już nic nawet zgasły podświetlenia regulacji świateł regulacji natężenia podświetlenia prędkościomierza i nawiewów regulacji temp. i moje pytanie jaki może być powód i czy jest jakiś główny bezpiecznik który mógł wywalić??? z góry dziękuje za odp
Bojar - 06-12-2011, 08:53
Oj musiałeś coś uwalić zdrowo.
Tylko co? Może zastosowałeś nie te diody co trzeba i wszystkie naraz się spaliły ?
Licznik Ci działa ?
Zrobiłem dla Ciebie skany z instrukcji dot. bezpieczników. Może pomoże ?!
bartek2891 - 07-12-2011, 22:31
przed moja naprawa nie działało podświetlenie włącznika: świateł przeciwmgielnych tylnych, lampka pozycyjnych awaryjne, popielniczki i zapalniczki, po moich jak widać nieskutecznych naprawach zgasły wszystkie podświetlenia nawet nadmuchów i cala reszta oprócz zegarów (podświetlenie pozycyjnych nadal nie świeci) chyba udam się z tym do elektryka samochodowego. tak w książkę patrzyłem ale tam nie ma głównego bezpiecznika od podświetlenia włączników??? albo ja nie widzę
Bojar - 08-12-2011, 00:40
Ja też nie zauważyłem. Ewidentnie coś spaliłeś tylko co ?
Jak naprawiałeś. Jakie diody, żarówki tam dawałeś ?
Podłączyłeś do licznika obydwi wiązki ?
bartek2891 - 08-12-2011, 14:48
podświetlenie zegarów mi dział oprócz podświetlenia pozycyjnych cala reszta nie działa. naprawiałem wyjąłem żaróweczki poszedłem do sklepu kopiłem nowe i zamontowałem i już nie działo. obydwie wiązki są podłączone
Bojar - 09-12-2011, 10:55
W Lancerze raczej nie ma sygnalizacji świateł pozycyjnych ?!
To coś Ty podłączał ? Generalnie dziwna sprawa bo wygląda jakbyś upalił wszystkie "małe" żaróweczki. Podświetlenie chyba ma mocniejsze żarówki. Może kupiłeś na 24V ?
Sam nie wiem. Może cefaliod pomoże. Od jest szpecem od elektroniki
Ja będę zakładał "nowy zegarek" oraz diody dopiero w niedzielę.
Rozsypały mi się zatoki i nie mam sił siedzieć w zimnym garażu.
Dotychczas wymieniłem w regulacji podświetlenia, zapalniczce i popielniczce
na diody - działa OK ale jeszcze zamierzam pomodzić w popielniczce bo szybka wpuszcza do niej nikłe ilości światła
Postaram się zrobić dokładny opis co i jak + fotki aby było dla potomnych
bcn - 09-12-2011, 12:48
e, popielniczka jest podswietlana?
ja sie dzisiaj wezme za zegarek od cefaloida
Bojar - 09-12-2011, 16:14
bcn napisał/a: | e, popielniczka jest podswietlana?
ja sie dzisiaj wezme za zegarek od cefaloida |
Ależ oczywiście, że podświetlana. Tylko tak smiesznie "od środka" i mało co świeci przez małą szybkę.
Co do zegarka to bedziesz pierwszy w montażu. Daj znać gdzie znależć miejsce na kabel do czujnika. Fotki mile widziane
tony01 - 31-01-2012, 13:18
Cytat: | Co ciekawe japończycy pomyśleli o kontrolce włączenia świateł w ogóle. Na panelu z przodu jest na zielono symbol świateł pozycyjnych. I jest gniazdo do włożenia żaróweczki. Ale żaróweczka nie ma połączenia. więc nawet włożona nie będzie działać. |
Witam. W moim aucie omawiana kontrolka działa, lecz ostatnio spaliła mi się żarówka. Wymontowałem dziś licznik, na próbę włożyłem inną żarówkę i jest Ok, kontrolka świateł działa. Moje pytanie - jak nazywa się taka żarówka (bo nie bardzo mogę taką znaleźć), gdzie oprócz ASO (18 zł/szt.) mogę takie dokupić, może na Allegro, tylko co mam wpisać, bo różne nazwy wpisuję i nic. Pozdrawiam kolegów i proszę o podpowiedź
Anonymous - 31-01-2012, 18:20
tony01 napisał/a: | Witam. W moim aucie omawiana kontrolka działa, lecz ostatnio spaliła mi się żarówka. Wymontowałem dziś licznik, na próbę włożyłem inną żarówkę i jest Ok, kontrolka świateł działa. Moje pytanie - jak nazywa się taka żarówka (bo nie bardzo mogę taką znaleźć), gdzie oprócz ASO (18 zł/szt.) mogę takie dokupić, może na Allegro, tylko co mam wpisać, bo różne nazwy wpisuję i nic. Pozdrawiam kolegów i proszę o podpowiedź | Te żaróweczki noszą oznaczenia T5 lub R5 (wymiennie). Dostaniesz je w każdym sklepie motoryzacyjnym. Tu jednak zaczynają się schody. W oryginale żaróweczki są w silikonowych kapturkach, które nie są już tak łatwo dostępne. Rozwiązania są dwa:
- albo kupujesz kolorowe diody 12V T5/R5 i wstawiasz je w miejsce żarówek,
- albo kupujesz zwykłe żarówki T5/R5 i osobno kapturki (ja np. zaopatruję się w tym sklepie).
Oczywiście możesz próbować też żarówki barwione, ale odradzam - przerobiłem temat w 3 samochodach i tylko raz udało mi się dostać żarówki, które świeciły jak należy. Niestety większość to zwykłe żarówki powleczone farbą. Pod wpływem temperatury farba z nich schodzi lub blednie.
Możesz też oczywiście kupować w ASO, ale cena powala. Ok. 18 PLN za T5/R5 i 37 PLN za W5W. Ja kiedyś zamówiłem u Jacka w Białymstoku. Cena była dużo niższa niż w W-wie, a żaróweczki po 2 latach wciąż świecą jak nowe.
Misiek :) - 01-02-2012, 22:36
Ja przy wymianie diód miałem kłopot bo padło podświetlenie całej deski. Za to podświetlenie odpowiada jeden bezpiecznik koło kolan kierowcy oraz iba bezpieczniki od świateł pozycyjnych. W instrukcji są to nr 20 i 21
|
|
|