To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A 2.0] Hamulce!!

robertdg - 24-07-2010, 18:05

Owczar, a w jaki sposób odpowietrzałeś hamulce, lewy tył, prawy tył, lewy przód, prawy przód, czy lewy tył, prawy przód, prawy tyl, lewy przód :?:
Owczar - 24-07-2010, 18:22

robertdg, wiesz, że nie wróciłem uwagi na kolejność. A czy to jest aż tak istotne? Odpowietrzałem go ze 2 razy w różnej kolejności. Raz zacząłem od lewego tyłu, potem prawy przód. Jeśli się nie mylę to jest 1 kanał?

Poza tym podczas pompowania słychać w przewodach pod maską takie charakterystyczne syczenie... Nie wiem czy to normalny objaw? Ponadto tak jak pisałem, z jednego kanału w pompie leci strumień płynu, a w drugim rozbryzguje i leci dużo słabiej...

robertdg - 24-07-2010, 18:43

Odpowietrzamy na krzyż, wspomniana wcześniej metoda numer 2, charakterystyczne syczenie, podczas odpowietrzania, to przepływ płynu przez przewody, więc zjawisko normalne, w kazdym aucie tak jest, napisz mi, jak rozwiązałeś problem ukręconego przewodu hamulcowego, bo coś w Teleexpresie trąbili, że popsułeś przewód metalowy, moze problem tkwi w nim.
Owczar - 24-07-2010, 18:50

Też sie zastanawiam czy to nie w tym problem, ale chyba nie.
Przewodu nie załatwiłem tylko obrobiłem nakrętkę, bo nie mogłem znaleźć kluczyka do przewodów... Zwykły niestety nie dał rady. Starą końcówkę uciąłem i zarobiłem nową. Ale niestety było późno i zamiast rozklepać, zrobiliśmy taką "baryłkę", przez co nie chciało się wkręcić w oryginalny przewód. Założyłem jakiś inny, który był pod ręką, wszystko pasowało.

Zarówno lewy tył, jak i prawy tył łapie na podnośniku tak samo. Blokuje koło po 3 wciśnięciu. Przy odpowietrzaniu też jest ciśnienie. Lewy tył i prawy przód niestety hamuje gorzej podczas jazdy...

Robert a co sądzisz o tym, że podczas gwałtownego hamowania jest ok, a podczas delikatnego wpada? Poza tym jak napompuje i trzymam na zapalonym silniku to pedał powoli wpada. Brak szczelności odpada. Płynu nie ubywa, nie widać wycieków. Wyczyszczenie pompki nic nie poprawiło.

robertdg - 24-07-2010, 19:10

No właśnie wpadający pedał oznacze, że coś jest nie tak, być może uszczelnienia na pompce hamulcowej przepuszczają, albo coś się dzieje z sekcją pompy ABS, pedał nie powinien wpadać, choć z drugiej strony pompka hamulcowa ma tylko 2 wyjścia, jedno przód, drugie tył, to pompa ABS juz bierze na siebie role podziału na poszczególne koła, zawsze możesz jeszcze zmierzyć jakie ciśnienie podaje pompka hamulcowa, a jeżeli bedziesz miał zamiar zmieniać uszczelnienia to zwróć uwagę, czy przypadkiem gładzie pompki nie sa porysowane.
Owczar - 24-07-2010, 19:15

Gładzie pompki są ok. Dziwne, że usterka wyszła przy okazji wymiany hamulców z tyłu.... To jest podział na przód tył? czy prawy tył i lewy przód, oraz lewy tył i prawy przód? nIe mam za bardzo czym zmierzyć jakie pompka daje ciśnienie. Konsultacja telefoniczna z Bartkiem kieruje ku pompce paliwa. Na zgaszonym silniku jest to samo, więc pompa ABS raczej odpada... Wydaje mi się, że te gumki już się kończą. Gdy wlałem płyn do pojemnika i pompowałem ręcznie, to przez górny otwór dawała duże ciśnienie, a z bocznego raz leciało raz nie... Przedmuchałem wszystko, umyłem, złozyłem ale problem wciąż ten sam.
PabloGal - 24-07-2010, 19:59

To może założyc na szybko jakąś pompę hamulcową i sprawdzić czy będzie lepiej. Chodzi mi żeby się nie pchać zaraz w regenerację Twojej czyli w koszty, a sprawdzic jak to będzie na innej. Wydac pieniądze na remont Twojej pompki zawsze zdążysz. Nie wiem czy diesel i benzyna mają takie same, ale jak chcesz to mogę Ci użyczyc na próbę pompę z 2.0. Tyle że z kombi, i też nie wiem czy podpasuje.
robertdg - 24-07-2010, 20:20

Owczar, Nowy płyn mół wypłukac pompke, wymień uszczelniacze, bo jak piszesz, że na jednym kanale leci ciśnienie a na drugi raz jest a raz nie ma, to już jestes krok blizej.

Pompa hamulcowa rozdziela na przód i na tył, a pompa ABS ma zasilanie przód i tył i rozdziela krzyżowo na pozostałe 4-ery koła.

Owczar - 24-07-2010, 20:29

Pawel dzieki za propozycje :) odezwe sie na kom jak bede w Wawie ;) mysle, Ĺźe pompka na 90% podpasuje. To urzadzonko proste jak konstrukcja cepa. Musze sie tylko zaopatrzyc w klucz oczkowo otwarty do przeowdow :)

Regeneracja w sumie nie powinna byc droga to 4 gumki :)

Robert, no właasnie moze byc wyplukanie przez nowy plyn. Chociaz juz raz dolalem ponad pol litra przy okazji czyszczenia przodu... Zobaczymy. Poki co jezdze ostroznie, a w razie czego awaryjnie hamuje dobrze :)

Owczar - 26-07-2010, 12:06

Jeszcze podrążę temat ;)

Sprawdziłem w service manualu który cylinder w pompie, odpowiada za jakie sekcje. Wyszło na to, że master, do którego dochodzi przewód z boku pompy odpowiada za lewy tył i prawy przód. Co by potwierdzało moją hipotezę. Zastanawiam się tylko, czy to kwestia źle odpowietrzonego hamulca, a konkretnie tej sekcji, czy rzeczywiście pompa się popsuła. Dziwne, że to się zbiegło z wymianą hamulca... Najprościej byłoby podłączyć manometr i sprawdzić ciśnienie, ale nie dysponuję takim :/

Dziś zaczęło lać bo spróbowałbym odpowietrzyć tylne koło jeszcze raz. Może za wcześnie się poddałem? Gdy był odkręcony przewód hamulcowy, zapomniałem się i wcisnąłem hamulec, więc mógł się dość mocno zapowietrzyć. Lewy tył hamuje najgorzej, co widać po tarczy. Prawa się pięknie dotarła, a lewa ledwo co się styka z klockami. Dysproporcja między lewym i prawym przodem jest dużo mniejsza. Jak odpowietrzam to leci sam płyn, nie pieni się nawet. Myślicie, że warto jeszcze spróbować odpowietrzyć lewy tył? Ile w tym przewodzie między pompą, a kołem może znajdować się płynu?

Nie widziałem na forum przypadku awarii pompy hamulcowej, co mnie zbija troszkę z tropu :/

robertdg - 26-07-2010, 13:35

Przepuść jakies 200ml płynu przez tylne lewe koło, napewno nie zaszkodzi, przewód ma długość całkowitą coś koło 4.5 albo 5.5metra, nie wiem ile do tego może wchodzić płynu, obstawiam, że w granicach 150ml
Owczar - 26-07-2010, 13:50

Znalazłem na elektrodzie pewną metodę:

Kod:
Mój sposób na odpowietrzanie hamulców:

4 metry wężyka plastikowego / przezroczysty/ cienkościennego 6mm - jeden koniec zakładam na odpowietrznik - polużniam kluczem odpowietrznik na 1/4 obrotu . Drugi koniec wsadzam do zbiorniczka płynu na pompie hamulcowej.
Wężyk układam tak żeby leżał na szybie przedniej.
Przez kilka minut pompuję pedałem hamulca - świetnie w wężyku widać pęcherzyki powietrza i kolor płynu , czy nie jest brudny.Pompować tak długo aż znikną pęcherzyki!
Kolejno odpowietrzam wszystkie 4 koła.
I to bez niczyjej pomocy!
Ja w ten sposób robię już kupę lat i to w różnych wozach.
A na ten pomysł sam wpadłem z konieczności - bo nie miał mi kto "popompować" pedału.


Co sądzisz o tym? W sumie pomysłowe, gdy płyn jest czysty, a u mnie jest praktycznie cały nowy. Zastanawiam się tylko czy pompka będzie zasysała ze zbiorniczka czy nie będzie chciała zasysać z powrotem z rurki...

robertdg - 26-07-2010, 14:33

Nie wiem, nie próbowałem, pierwsze słysze.
Owczar - 26-07-2010, 14:43

Też pierwsze słyszę. Pisała to osoba o dobrej reputacji, spróbuję ;) Nie mam nic do stracenia. Będzie mniej odkręcania ;) Dam znać wieczorem czy udało się rozwiązać problem.
costa brawa - 26-07-2010, 15:37

o takim sposobie jak pisales wyzej slyszalem - nawet dwie wersje .. tj zeby na koniec wezyka duza strzykawke zalozyc z odrobina plynu w srodku i pompujesz i widzisz (od razu wymieniajac plyn w ukladzie nie zapowietrzajac go
a drugi to jak wyzej wlozyc wezyk do butelki (zbiorniczka) i pompujesz
wazne zeby szczelnie wezyk siedzial (ja nie mialem wezyka dobrego i mi sie nie udalo bo zaluzny byl i spadal mi z odpowietrznika)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group