[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A 2.4] Olej w INVECS II
wilukce - 15-07-2011, 22:47
Właśnie poczytałem o tym trochę ... brzmi bardzo zachęcająco.
http://www.motochemica.pl...skrzyni-biegow/
gnusiek - 15-07-2011, 23:04
Ten link wiele mi wyjaśnił
m6riano - 16-07-2011, 06:47
[ Dodano: 16-07-2011, 06:48 ]
gnusiek napisał/a: | Robocizna + środki myjące 220 zł | +450zł(10litrów oleju)=670zł
nie mało
Zolar - 10-10-2011, 15:26
Podobno po wymianie oleju wymagany jest reset komputera skrzyni. Jak to zrobić i czy w ogóle się w to bawić?
deejay - 10-10-2011, 15:51
Nie jest konieczne .
SPIDER-ek - 11-10-2011, 09:20
deejay, kiedy będziesz w Wawie? byś mi zrobił dynamiczną wymianę oleju w skrzyni:)
JayChyl - 29-12-2011, 15:07
W Mitcarze DIA QUEEN SP III kosztuje 68,80zł brutto za litr. (przy 10l trochę się wybulę).
Olej do skrzyni w EA5A 2001.11 160KM (ten nowszy silnik), Pan z Mitcaru powiedział, że nie ma w tej skrzyni oleju zewnętrzengo... w invecs II chyba jest taki filtr prawda? a dokładnie MD752072. A jak z ceną tego oleju? W 2008 r. kosztował około 48zł za litr. Teraz prawie 70 t.t
edIT: w Grafixie będzie z 10% zniżką tj około 61,92zł brutto za litr
Owczar - 29-12-2011, 16:20
W galancie po 2 lifcie nie ma zewnętrznego filtra oleju w AT.
SPIDER-ek - 29-12-2011, 16:27
Po I lifcie w końcowych seriach również nie ma zewnetrznego.
Łatwo to sprawdzić otwierając maske i patrząc czy przy bagnecie od skrzyni jest wgłebienie czy też filterek podobny do filtru oleju silnika.
JayChyl - 29-12-2011, 16:38
O to 2 stówki w kieszeni
Czyli wystarczy postępować zgodnie z instrukcją krzyżaka na http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=68193
Tylko mały problem, tam nie widać obrazków, czy jest jakiś inny topic gdzie jest to zilustrowane co gdzie i jak?
deejay - 29-12-2011, 20:41
JayChyl napisał/a: | W Mitcarze DIA QUEEN SP III kosztuje 68,80zł brutto za litr. (przy 10l trochę się wybulę). |
Odpowiednik to Castrol Transmax Z lub E , koszt na All.... ok 35 zł litr , osobiscie na takim śmigam juz drugą wymianę
JayChyl - 29-12-2011, 20:48
deejay napisał/a: | JayChyl napisał/a: | W Mitcarze DIA QUEEN SP III kosztuje 68,80zł brutto za litr. (przy 10l trochę się wybulę). |
Odpowiednik to Castrol Transmax Z lub E , koszt na All.... ok 35 zł litr , osobiscie na takim śmigam juz drugą wymianę |
Zaraz poszukam, może gdzieś w sklepie netowym mają
Tylko mały problem, tam nie widać obrazków (FAQ Bartka jak wymienić olej w skrzyni), czy jest jakiś inny topic gdzie jest to zilustrowane co gdzie i jak?
deejay - 29-12-2011, 21:24
Jaka wyminę planujesz , dynamiczną ?
JayChyl - 29-12-2011, 23:22
Dokładnie, wylać cały olej i wlać nowy - zmiana dynamiczna.
Skrzynia chodzi aktualnie bardzo dobrze. Nie ma żadnych szarpnięć, zmiana biegów nieodczuwalna. To samo tyczy się zejść z wyższego biegu na niższy, jest bardzo płynne, bez szarpnięć czy szybkiego zejścia z obrotów. Jedynie czasami jak postoi na dużym wzniesieniu, potrafi szarpnąć przy zmianie z P (park) na R (reverse). A przy normalnym postoju bez problemu zmiana podczas uruchomienia czy to z P na R czy to z P na D. Rusza od razu po zmianie.
Jednak nie wiem kiedy był zmieniany olej i jaki aktualnie siedzi. Muszę tylko sprawdzić stan czy na rozgrzanej jest bliski bądź równy hot.
deejay - 29-12-2011, 23:42
Powiem ci jak ja to robie .
Na dole przy chłodnicy wody masz magistrale olejową skrzyni biegów , ida tam dwa przewody olejowe , musisz je rozłączyć i do jednego przewodu podłączasz przewód gumowy , a drugi zaślepiasz i szykujesz pojemnik ok 10 litrowy na stary olej . Następnie odpalasz auto na N na biegu jałowym i czekasz z skrzynia wypompuje stary olej z "siebie" az do momentu pojawienia sie bąbelków . Nastepnie łaczysz te przewody i odkręcasz spust oleju ze skrzyni biegów i zlatuje to co zostało . Następnym krokiem jest zalanie skrzyni nowym olejem w ilości tej co spusciłeś , kolejnym etapem jest znowu rozłaczenie tych przewodów przy chłodnicy i jak wyzej odpalsz auto na N i czekasz do momentu kiedy do pojemnika zacznie skrzynia pompowac świeży olej . Po tej opercji montujesz przewody i zalewsz olej do stanu w skrzyni biegów . Nastepnie odpalasz silnik i czekasz chwilę i po ok 30 sec , przerzucasz kolejno przez wszystkie biegi zaczynajac od R , kolejno jazda próbna , rozgrzanie oleju i ponowna kontrola .
To wszystko , powodzenia
|
|
|