To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] SPALANIE NOWYCH OUTLANDEROW?

rezon - 22-05-2009, 19:56

dab napisał/a:
ciekawe co zrobiles ze wyskoczyl ci taki wynik? Jazda przez 50km ze stala predkoscia 80km/h?
Rzeszów-Kielce 179km wyjazd po całym "latanym" dniu więc byłem zbyt zmęczony, aby jechać szybciej. Na trasie tempomat, żeby nie kusiło. Było chłodno, więc klima nie brała 0,7l. wyjazd ok. 21-ej czyli prawie pusta droga. Tak jak pisałem z powrotem było 1l więcej, a średnia prawie taka sama, tylko wyjazd miałem po 17-tej.
Hiszpan napisał/a:
obrotomierz pokazuje "zero"
bo zdjęcie zrobione na parkingu przed hotelem, po zatrzymaniu samochodu.
Hiszpan - 22-05-2009, 21:55

rezon napisał/a:
bo zdjęcie zrobione na parkingu przed hotelem, po zatrzymaniu samochodu.
Domyśliłem się. ;) To było raczej do kolegi dab, bo jak sam później napisał - jest za szybki. :D
dab - 22-05-2009, 21:59

...za szybki ale nie wsciekly :wink:
Nie wiem jak to robicie ze macie takiej wielkosci cyferki ze spalaniem w profilu, bo u mnie ponizej 9l nie chce zejsc...
rezon, skad taka dokladnosc ze sama klima ssie 0,7l?

rezon - 23-05-2009, 08:29

dab napisał/a:
skad taka dokladnosc ze sama klima ssie 0,7l?
kiedyś jechałem w podobnych warunkach do Przemyśla i z powrotem. Rano wyłączyłem na próbę, bo nie była potrzebna. Była sobota, mały ruch. Wtedy wyszło 0,7 różnicy. Gdzieś też czytałem, że klima to ok. 0,5-1,0l/100km więcej, czyli zgadzało by się.
dab napisał/a:
to robicie ze macie takiej wielkosci cyferki ze spalaniem w profilu
cierpliwości, zejdzie. Ale pytaj raczej Hiszpana, bo jak zaczniesz notować, to wyjdzie Ci pewnie tak jak u mnie.
Hiszpan - 23-05-2009, 09:50

Hehe - w zasadzie to nic nowego nie wymyśliłem. Pewno podobne zasady są stosowne przy ecodriving'u, chociaż nigdy się w to nie zagłębiałem. ;)

I tak:
- w miarę szybko przyśpieszam, by móc szybko korzystać z momentu obrotowego
- gdy już samochód osiągnie wymaganą prędkość to delikatnie operuję pedałem gazu
- zachowuję większą odległość do auta przede mną i staram się gwałtownie nie hamować, wiadomo, znaczna utrata prędkości wiąże się z ponownym przyśpieszaniem i większym zużyciem :doubt:
- nie jeżdżę na luzie, dojeżdżając np. do świateł po kolei redukuję biegi

Proszę, nie traktujcie tego jak wykład o oszczędnej jeździe. ;)
Moim zdanie największy wpływ na moje wyniki ma trasa, którą pokonuję prawie codziennie. Są to boczne, "żółte" drogi, bez większych wzniesień, o nie najgorszej nawierzchni, z małym natężeniem ruchu.
Co ciekawe, jazda tą samą trasą na pełnym gwizdku zmniejsza czas o jakieś 10 minut i podnosi spalanie z 6,7 do 8,5 :?

P.S. Dobrym ćwiczeniem jest przełączenie wyświetlacza na tryb średniego zużycia paliwa i próba jazdy tak, by wskaźnik oscylował w przedziale 5-10 l/100km

rezon - 23-05-2009, 14:43

Hiszpan napisał/a:
tak:
- w miarę szybko przyśpieszam, by móc szybko korzystać z momentu obrotowego
- gdy już samochód osiągnie wymaganą prędkość to delikatnie operuję pedałem gazu
- zachowuję większą odległość do auta przede mną i staram się gwałtownie nie hamować, wiadomo, znaczna utrata prędkości wiąże się z ponownym przyśpieszaniem i większym zużyciem
- nie jeżdżę na luzie, dojeżdżając np. do świateł po kolei redukuję biegi
o to ja jeżdżę prawie tak samo, tylko punkt drugi trochę się róźni. :twisted:
jarekN - 23-05-2009, 17:30

przed outkiem miałem opla omege 2.2DTI kombi z komputerem, w czasie postoju bez klimy wskazywał 0.6-0.7l/h z klimą 0.9-1.2l/h
kubatura podobna z tego wynika że klima połyka okolo 0.5l/h

Terminator - 09-06-2009, 01:16

Mam OII z silnikiem 2,2 od miesiąca i przejechałem 1000 km. Spalanie jak podaje producent - na trasie 7,2 l, w mieście 9 l. Jeżdżę spokojnie głównie na 2WD, a na trasie jak pada na 4WD. Raz tylko w olbrzymich korkach samochód spalił 11l, ale wtedy było więcej stania niz jazdy. Ogólnie jestem zadowolony.
dab - 18-06-2009, 22:56

Ostatnio zeby dokladniej przyjrzec sie spalaniu zatankowalem pod sam korek, wyjezdzilem bak do rezerwy - znow zatankowalem pod korek i po wyliczeniu wyszlo mi ze spalilem - jezdzac na trasie mieszanej - 40% trasa i 60% miasto - 9,02l/100km
Troche duzo - oczywiscie w stosunku do spalania podawanego przez was. Obecnie mam juz przejechane 2800km.
Chyba jednak juz ta wartosc spalania nie spadnie, utrzyma sie na tym poziomie :? zobaczymy

Hiszpan - 18-06-2009, 23:05

dab, u mnie 95% to trasa i to boczne drogi, na których strach przycisnąć powyżej 100, więc i spalanie dużo niższe.
Dzisiaj, dla porównania, jeździłem po mieście w pierwszej kolejności i jak wyrwałem się w końcu na trasę to komputer pokazywał 8,7.
Poza tym na jednym zbiorniku też ciężko ocenić średnią. Zobacz moje tankowania - czasami jest prawie litr różnicy pomiędzy dwoma kolejnymi. :?

dab - 18-06-2009, 23:19

...dlatego nie rozpaczam :mrgreen: zakladalem spalanie na poziomie nizszym od 10l/100km...jesli tak sie utrzyma jak obecnie to bedzie ok, duze auto, ciezkie to musi wiecej palic - przyrownuje do passata ktorym jezdzi rodzinka z tym samym silnikiem i skrzynia...tam spalanie krazy kolo 8-9l

Aha, dodam ze ten pomiar robilem jezdzac na paliwie shell v-power...ciekawe czy na zwylym byloby by cos wiecej :roll:
teraz zalalem Ultimate na BP tez pod korek, bedzie taka sama trasa, jak wypale bak to wam podam, moze byc ciekawie 8)

androzek - 19-06-2009, 18:44

Jeżdzę Outlanderem II od marca i przejechałem ok.9000 km.Na podstawie obliczeń po tankowaniu ( a nie z komputera ) zużycie wynosi:
1.Tylko miasto - korki,praktycznie się stoi - maks.8,3 l/100
2.Trasa - jazda kulturalna - 6,8 l/100
3.Tryb mieszany - miasto 50%/trasa 50% maks.7,5 l/100
4.1200 km do Hannoveru i nazad...jazda na autostradzie 140 km/h w tamtą stronę pod wiatr z 6 osobami na pokładzie i mnóstwem bagażów - 7,5 l/100.
5.Ostra jazda po polskich drogach z pedałem do dechy,liczymi wyprzedzaniami 8,0 l/100.
Tankuję do drugiego "pyknięcia"saturatora.

dab - 19-06-2009, 18:56

androzek napisał/a:
Jeżdzę Outlanderem II od marca i przejechałem ok.9000 km.Na podstawie obliczeń po tankowaniu ( a nie z komputera ) zużycie wynosi:
1.Tylko miasto - korki,praktycznie się stoi - maks.8,3 l/100
2.Trasa - jazda kulturalna - 6,8 l/100
3.Tryb mieszany - miasto 50%/trasa 50% maks.7,5 l/100
4.1200 km do Hannoveru i nazad...jazda na autostradzie 140 km/h w tamtą stronę pod wiatr z 6 osobami na pokładzie i mnóstwem bagażów - 7,5 l/100.
5.Ostra jazda po polskich drogach z pedałem do dechy,liczymi wyprzedzaniami 8,0 l/100.
Tankuję do drugiego "pyknięcia"saturatora.


i takie spalanie miales od poczatku cz tak ci sie teraz ustabilizowalo?

androzek - 19-06-2009, 19:10

To są aktualne dane.Grzebiąc w poprzednich zapiskach wychodzi,że było średnio o około 0,2 - 0,3 wyższe.Pomiarów dokonuje przy każdym tankowaniu.Jestem nie da się ukryć mile zaskoczony takim spalaniem.Zasadę jazdy mam jak nasz guru Hiszpan oraz silnik mam zalany od 3000 km Motulem.Dodam,że nie jestem z tych którym silnik oddaje paliwo i moje dane sa prawdziwe.Tankuję na stacji Luk i wg.ocen kierowców jest tam najlepsze paliwo w Bydgoszczy.Sporadycznie dla próby wlewałem V-power diesel.
eler1 - 20-06-2009, 11:01

androzek napisał/a:
Jeżdzę Outlanderem II od marca i przejechałem ok.9000 km.Na podstawie obliczeń po tankowaniu ( a nie z komputera ) zużycie wynosi:
1.Tylko miasto - korki,praktycznie się stoi - maks.8,3 l/100
2.Trasa - jazda kulturalna - 6,8 l/100
3.Tryb mieszany - miasto 50%/trasa 50% maks.7,5 l/100
4.1200 km do Hannoveru i nazad...jazda na autostradzie 140 km/h w tamtą stronę pod wiatr z 6 osobami na pokładzie i mnóstwem bagażów - 7,5 l/100.
5.Ostra jazda po polskich drogach z pedałem do dechy,liczymi wyprzedzaniami 8,0 l/100.
Tankuję do drugiego "pyknięcia"saturatora.

Jak na razie po 4 tankowaniach w moim przypadku:
1.Trasa - jazda kulturalna - 8,3 l/100 dosyć delikatna jazda średnio ok.120km/h max do 130-140
2.Tryb mieszany - miasto/trasa maks.9,4 l/100 w tym 2/3 to trasa
To przy ostrej jeździe będzie ponad 10l/100 ale autko jest dość ciężkie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group