To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

OFF ROAD - Rama i sztywne mosty w terenówkach to przeżytek?

Gene - 19-08-2009, 15:02

Cytat:
Ale ja pisałem o konstrukcjach które są aktualnie produkowane. ;)
ja takze :wink:
HZJ 76 jest produkowany obecnie. Ciezko go dostac, praktycznie w oficjalnej sprzedazy nieosiagalny.
Poza drobnymi zmianami stylistycznymi i przystosowaniem silnikow do norm europejskich to ten sam Land Cruiser co w latach 80-90 ubieglego wieku. :wink:

KorreS - 19-08-2009, 15:05

Właściwie tylko przód się zmienił a kierownica ma poduszkę powietrzną. ;)
Reszta budy i wnętrza jakby zatrzymała się w czasie ;)

Gene napisał/a:
Ciezko go dostac, praktycznie w oficjalnej sprzedazy nieosiagalny.

I właśnie głównie to miałem na myśli, bo pozostałe wymienione przeze mnie znajdziesz normalnie w folderze reklamowym każdego dealera :D

mayer - 25-09-2009, 14:29

swego czasu rozgorzała tu wielka dyskusja.
Ale prosze:)
Widac wszystko:
te same warunki to samo miejsce ten sam czas. I co?
Zarówno Skot jak i opiewany tutaj wcześniej rosomak zostały porobione przez nivke jak dyletanci......
Rosomak
SKOT
Nivka i honeker

Szyszkowa - 26-09-2009, 12:52

mayer napisał/a:

te same warunki to samo miejsce ten sam czas. I co?
Zarówno Skot jak i opiewany tutaj wcześniej rosomak zostały porobione przez nivke jak dyletanci......


Tylko łącznik na miejscu kierowcy był inny. A to czasem ma zasadnicze znaczenie :)

KorreS - 27-09-2009, 14:38

Szyszkowa napisał/a:
mayer napisał/a:

te same warunki to samo miejsce ten sam czas. I co?
Zarówno Skot jak i opiewany tutaj wcześniej rosomak zostały porobione przez nivke jak dyletanci......


Tylko łącznik na miejscu kierowcy był inny. A to czasem ma zasadnicze znaczenie :)


Raczej była to kwestia praw fizyki. :mrgreen:
Dlaczego?
1. Rosomak waży 22 tony (2,75 tony nacisku na 1 koło), SKOT ok.13 ton (ok. 1,6 tony nacisku na 1 koło), Niva ok. 1,2 tony (ok. 0,3 tony nacisku na 1 koło)
2. Piasek ma inną konsystencję i twardość niż błoto.
3. Im bardziej agresywny bieżnik opony tym szybciej auto zakopuje się w piasku (na piasku każda "terenoofka" na oponach zimowych robi najlepszą nawet zmotę na simexach jak tylko chce) :badgrin:

Berni - 27-09-2009, 22:33

Myśle że wypowiedź kolegi mayer śmiało potraktujemy w kategorii żart -pewnie sam ją umieścił właśnie po to :D chociaż filmy wart było zobaczyc- kategoria fajne

żeby była jasnośc wypowiadam się o ostatnim poście czyli filmie porównującym rosomaki skoty i ładę nive

KorreS - 28-09-2009, 14:27

Berni napisał/a:
Myśle że wypowiedź kolegi mayer śmiało potraktujemy w kategorii żart -pewnie sam ją umieścił właśnie po to

No dobra. Okraszę swoją wypowiedź emotkami żeby nie było że taki sztywniak jestem :D

miki4x4 - 29-09-2009, 14:23

KorreS napisał/a:
3. Im bardziej agresywny bieżnik opony tym szybciej auto zakopuje się w piasku (na piasku każda "terenoofka" na oponach zimowych robi najlepszą nawet zmotę na simexach jak tylko chce)


no chyba troszkę przesadziłeś. Co do tego że BFG MT czy nawet AT powalczy z KOPIĄ SIMEX'a (ponieważ guma jest sztywna i się nie poddaje przy niskim ciśnieniu), to owszem, ale zimówka się moment "zaklajstruje" piachem i będzie jak slick. Z kolei oryginalny SIMEX bez problemu może jeździć na ciśnieniu 0,5 - 0,8, i świetnie robi w piachu. Trochę w życiu pojeździłem na simex'ie, w każdych warunkach :)

Berni - 29-09-2009, 23:31

miki4x4 napisał/a:
Trochę w życiu pojeździłem na simex'ie, w każdych warunkach :)


I jak robią na asfalcie zimą :wink:

KorreS
- po bliższym poznaniu sztywniakowstwa zarzucic Ci nie można :mrgreen:

KorreS - 02-10-2009, 20:24

miki4x4 napisał/a:

no chyba troszkę przesadziłeś. Co do tego że BFG MT czy nawet AT powalczy z KOPIĄ SIMEX'a (ponieważ guma jest sztywna i się nie poddaje przy niskim ciśnieniu), to owszem, ale zimówka się moment "zaklajstruje" piachem i będzie jak slick. Z kolei oryginalny SIMEX bez problemu może jeździć na ciśnieniu 0,5 - 0,8, i świetnie robi w piachu. Trochę w życiu pojeździłem na simex'ie, w każdych warunkach :)


Nie będę się kłócił ;)
Jednak sam widziałem krótką pojarkę jak tylko przy próbie ruszenia (a kierowca specjalnie robił to dość delikatnie) obierała kierunek

Przy większym ogniu było to samo... tylko szybciej :mrgreen:

Piasek to takie głupie podłoże że im bardziej płaska opona tym lepiej bo się ubija a bieżnik z naciskiem punktowym (MT) rozbija go i ułatwia wymiatanie spod koła.

Kibloo - 02-10-2009, 21:37

dokładnie to jest tak, ze opony na piach, są szerokie i prawie "łyse", opisał to J. Clarkson w którejś ze swoich książek w rozdziale dotyczącym rajdów po wydmach.

pozdro

KorreS - 04-10-2009, 23:57

Kibloo, tej pozycji nawet nie znałem.
Ale, ale... ostatnio zdobyłem nowe doświadczenie: byłem zaskoczony jak dobrze radzi sobie na piachu oponka KUMHO KL-71 :shock:

Narmalnie coraz bardziej zaczynam się do tej gumy przekonywać ze względu na jej wszechstronność:
- asfalt: cichsza od BFG MT i nie zużywa się za szybko,
- błoto: tak jak BFG MT lub nawet trochę lepiej,
- piasek: znacznie lepiej od BFG MT
- śnieg: ?-brak doświadczeń jak narazie

miki4x4 - 06-10-2009, 23:24

KorreS napisał/a:
KUMHO KL-71


tak z ciekawości - jak głęboki jest bieżnik na "nówce" ?

ps. dobry podpis :D

KorreS - 08-10-2009, 10:33

miki4x4 napisał/a:
KorreS napisał/a:
KUMHO KL-71


tak z ciekawości - jak głęboki jest bieżnik na "nówce" ?

ps. dobry podpis :D


Właśnie mało gdzie jest napisane ale ktoś mi chyba mówił że bieżnik jest nieco płytszy niż w BFG MT i wynosi 14mm (w BFG MT chyba jest 15-16mm)

miki4x4 - 23-10-2009, 22:36

KorreS napisał/a:
sprężyn piórowych


a nie resorów ?

KorreS napisał/a:
Rozwiązaniem są mosty portalowe (Unimog, Volvo C303, Muscel)


o zwolnicach w Muscelu szczerze mówiąc to nigdy nie słyszałem ( ale może wyszła jakaś wersja o której nie wiem ) Tak na szybko co mi jeszcze przychodzi do głowy : UAZ był robiony na zwolnicach (tzw. afgany) i również LR Def Tomcat

KorreS napisał/a:
możliwość liftowania zawieszenia niezależnego (praktycznie niemożliwe)


ależ jak najbardziej możliwe, nie ma takich możliwości liftu jak na sztywnym moście, ale kilka cm to nie problem

KorreS napisał/a:
Od 1996 Wrangler (TJ) ma przód i tył na sprężynach. Poprzedni model (YJ) i wcześniejszy (CJ)


CJ to nie Wrangler. Wranglera produkują bodajże od 86r, pierwsze CJ (civil jeep) były robione juz od 45...

KorreS napisał/a:
jest ich niewiele: Gelenda, Defender, Wrangler Rubicon


dorzuce jeszcze:

Suzuki Jimny ;) Terenówka z prawdziwego zdarzenia, rama, sztywne mosty, podatna na przeróbki

no i ciagle produkowany UAZ , obecnie jako model HUNTER



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group