Carisma - Techniczne - Rozrząd i niespodzianka
pawelsonx - 24-08-2009, 01:51
co do dźwigienek to chyba są w silniku carismy 1.6 i 1.8 sohc (wydaje mi się ze fachowo to nazywa się klawiatura)
LukaszSZ999 - 24-08-2009, 13:04
Kolega który założył temat miał napisać co z jego sprzętem. Mija 3 dnień i nic.
wichura1 - 24-08-2009, 13:18
Tak są jak najbardziej, z tym że rzeczony silnik F8QT to diesel, a nie benzynowiec jak 4G92 i 4G93.
LEWY - 24-08-2009, 18:14
LukaszSZ999
nie odpisywałem bo jak na złość posypał mi się jeszcze internet.
Po rozmowie z mechanikiem
wyszło że dostały
-zawory
-pękło koło pasowe (nie wiem jakim cudem )
Na razie tyle wiem zobaczymy jak będę u niego
chcę jutro zamówić
kompletny rozrząd,
uszczelkę pod głowicą,
komplet zaworów
no i chyba ze wyjdzie coś jeszcze,
ale o tym dam znać jutro.
LukaszSZ999 - 24-08-2009, 19:09
Aha. Nie pękło koło pasowe tylko na tym kole jest klin samozrywający i niestety nie nadaje sie do dalszego użytku po jego zerwaniu.
NIE KUPUJ KOMPLETU! Po co , przeciez wszystkie nie dostały popalić. Jeden lub najwyżej dwa.
Krzyzak - 25-08-2009, 08:04
Michal - Bartek juz wczesniej napisal - diesle z francji maja to rozpadajace sie kolo pasowe: zlozone z dwóch i zwuklanizowane gumą, która średnio co 60 tkm się rozpada...
taka "uroda" tych silników
LEWY - 25-08-2009, 09:43
Widzisz Darku też dałbym sobie rękę uciąć ze jest tak jak mówi Bartek,
bo nawet jak z nim rozmawiałem to mi to potwierdził koło pasowe jak nic.
Byłem, widziałem, poległem
to chodziło o koło rozrządu
to zaznaczone na czerwono to miejsce gdzie był taki klin i on z wrażenia pękł i posypał się rozrząd.
Więc jak by ktoś miał coś takiego proszę o kontakt.
ale profilaktycznie wymienię też koło pasowe
http://www.allegro.pl/ite...d_oryginal.html
LukaszSZ999 - 25-08-2009, 09:46
Na pewno nie chodziło mechanikowi o dwumas.
Może padają średnio co 60 Tyś km... Mój ma juz 175 tys. i dwumas nadal cały.
[ Dodano: 25-08-2009, 09:47 ]
No własnie chodziło o ten klin
LEWY - 25-08-2009, 09:49
no ja mam licznikowo 220 tys i też nie miałem z nią żadnego problemu,
jedynym plusem jest to że po wymianie uszczelki głowicy odważę się na wymianę oleju na półsyntetyk.
LukaszSZ999 - 25-08-2009, 09:51
A ile zaworów poległo?
LEWY - 25-08-2009, 10:02
2 ale głowica nie jest jeszcze w częściach
więc jak znam życie to będę miał jeszcze jakąś niespodziankę
tadeusz - 25-08-2009, 12:42
Witam, chciałem trochę od siebie. Jakieś dwa tygodnie temu miałem podobną sytuację, jadąc do pracy zerwał mi się pasek wieloklinowy, zatrzymałm się i zajrzałem a tam strzępy poowiane dookoła koła na alternatorze i na pozostałych kołach. Po odpaleniu chodził jak stary traktor.Więc sholowałem do mechanika. Mechanik powiedział, że nic poważnego się nie stało, rozrząd przestawił o jeden ząb, gdyż tam były strzępy paska wieloklinowego i wyrgulował pompę wtryskową.Oh odetchnęłem z ulgą. (Cari 1,9TD z 97).Powodzenia.
LukaszSZ999 - 25-08-2009, 15:57
Tak myślałem LEWY. Oby nie było żadnych niespodzianek.
LEWY - 25-08-2009, 16:38
więc,
nie wyglądam ale wiem już tyle co mechanik
zamówiłem już wszystko co tylko potrzebuje, nie będę miał tylko nowego koła rozrządu (używka jest ciężko osiągalna)
Myślę tylko czy dobrze zrobiłem,
części kupowałem u znajomego w hurtowni a to czego nie miał brałem od Japaneze i wyszło lekko ponad tysiak teraz plus robota i samochód będzie jeździł tak jak przedtem (oby),
a za 2,500 mogłem mieć DiD-a +(komp i pewnie jakies pierdółki)
i co do tego mam wątpliwości,
jak sądzicie lepiej tak czy może mieć jednak te 116KM.
pawelsonx - 25-08-2009, 16:53
do did jeszcze skrzynia inne hamulce poduszki pompa paliwa i jeszcze pewnie by się coś znalazło
|
|
|