To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Rozrząd i niespodzianka

pawelsonx - 24-08-2009, 01:51

co do dźwigienek to chyba są w silniku carismy 1.6 i 1.8 sohc (wydaje mi się ze fachowo to nazywa się klawiatura)


LukaszSZ999 - 24-08-2009, 13:04

Kolega który założył temat miał napisać co z jego sprzętem. Mija 3 dnień i nic.
wichura1 - 24-08-2009, 13:18

Tak są jak najbardziej, z tym że rzeczony silnik F8QT to diesel, a nie benzynowiec jak 4G92 i 4G93.
LEWY - 24-08-2009, 18:14

LukaszSZ999
nie odpisywałem bo jak na złość posypał mi się jeszcze internet.
Po rozmowie z mechanikiem
wyszło że dostały
-zawory
-pękło koło pasowe (nie wiem jakim cudem )
Na razie tyle wiem zobaczymy jak będę u niego

chcę jutro zamówić
kompletny rozrząd,
uszczelkę pod głowicą,
komplet zaworów
no i chyba ze wyjdzie coś jeszcze,
ale o tym dam znać jutro.

LukaszSZ999 - 24-08-2009, 19:09

Aha. Nie pękło koło pasowe tylko na tym kole jest klin samozrywający i niestety nie nadaje sie do dalszego użytku po jego zerwaniu.

NIE KUPUJ KOMPLETU! Po co :) , przeciez wszystkie nie dostały popalić. Jeden lub najwyżej dwa.

Krzyzak - 25-08-2009, 08:04

Michal - Bartek juz wczesniej napisal - diesle z francji maja to rozpadajace sie kolo pasowe: zlozone z dwóch i zwuklanizowane gumą, która średnio co 60 tkm się rozpada...
taka "uroda" tych silników

LEWY - 25-08-2009, 09:43

Widzisz Darku też dałbym sobie rękę uciąć ze jest tak jak mówi Bartek,
bo nawet jak z nim rozmawiałem to mi to potwierdził koło pasowe jak nic.
Byłem, widziałem, poległem
to chodziło o koło rozrządu

to zaznaczone na czerwono to miejsce gdzie był taki klin i on z wrażenia pękł i posypał się rozrząd.
Więc jak by ktoś miał coś takiego proszę o kontakt.

ale profilaktycznie wymienię też koło pasowe
http://www.allegro.pl/ite...d_oryginal.html

LukaszSZ999 - 25-08-2009, 09:46

Na pewno nie chodziło mechanikowi o dwumas.

Może padają średnio co 60 Tyś km... Mój ma juz 175 tys. i dwumas nadal cały. :)

[ Dodano: 25-08-2009, 09:47 ]
No własnie chodziło o ten klin :D

LEWY - 25-08-2009, 09:49

no ja mam licznikowo 220 tys i też nie miałem z nią żadnego problemu,
jedynym plusem jest to że po wymianie uszczelki głowicy odważę się na wymianę oleju na półsyntetyk.

LukaszSZ999 - 25-08-2009, 09:51

A ile zaworów poległo?
LEWY - 25-08-2009, 10:02

2 ale głowica nie jest jeszcze w częściach
więc jak znam życie to będę miał jeszcze jakąś niespodziankę

tadeusz - 25-08-2009, 12:42

Witam, chciałem trochę od siebie. Jakieś dwa tygodnie temu miałem podobną sytuację, jadąc do pracy zerwał mi się pasek wieloklinowy, zatrzymałm się i zajrzałem a tam strzępy poowiane dookoła koła na alternatorze i na pozostałych kołach. Po odpaleniu chodził jak stary traktor.Więc sholowałem do mechanika. Mechanik powiedział, że nic poważnego się nie stało, rozrząd przestawił o jeden ząb, gdyż tam były strzępy paska wieloklinowego i wyrgulował pompę wtryskową.Oh odetchnęłem z ulgą. (Cari 1,9TD z 97).Powodzenia.
LukaszSZ999 - 25-08-2009, 15:57

Tak myślałem LEWY. Oby nie było żadnych niespodzianek.
LEWY - 25-08-2009, 16:38

więc,
nie wyglądam ale wiem już tyle co mechanik :badgrin:
zamówiłem już wszystko co tylko potrzebuje, nie będę miał tylko nowego koła rozrządu (używka jest ciężko osiągalna)

Myślę tylko czy dobrze zrobiłem,
części kupowałem u znajomego w hurtowni a to czego nie miał brałem od Japaneze i wyszło lekko ponad tysiak teraz plus robota i samochód będzie jeździł tak jak przedtem (oby),
a za 2,500 mogłem mieć DiD-a +(komp i pewnie jakies pierdółki)
i co do tego mam wątpliwości,
jak sądzicie lepiej tak czy może mieć jednak te 116KM. :doubt:

pawelsonx - 25-08-2009, 16:53

do did jeszcze skrzynia inne hamulce poduszki pompa paliwa i jeszcze pewnie by się coś znalazło


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group