To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] outlander pytanie 4 wd lock

sylb - 10-01-2010, 13:57

Nigdzie w instrukcji nie rzuciło mi się w oczy że nie można. Jedynie to że opory na zakrętach są większe (coś w tym stylu jest napisane). Swoją drogą większe opory sugerują że jest jakiś rodzaj blokady na mechanizmie różnicowym. Zastanawiam się tylko jak to jest realizowane.
KowaliK - 11-01-2010, 19:29

Już drugi raz w trybie 4WD LOCK coś w aucie zaśmierdziało. Za pierwszym razem było to w zaśnieżonym lesie - auto przez 2 sekundy mieliło kołami w miejscu więc pierwsze co się nasunęło - opony (stałem akurat obok auta i czułem). Dziś przytrafiło się to drugi raz podczas parkowania pod domem (strasznie zaśnieżony parking) - podpowiadam, nie było to sprzęgło. Co to może być?
sylb - 11-01-2010, 19:53

Mechanizm różnicowy w Outlanderze działa na zasadzie zaczepów elektromagnetycznych i w związku z tym na tendencje do przegrzewa. Mitsubishi samo przyznaje się, że jest bardziej energożerne od konkurencji. Wyobraź sobie, że w skrajnej sytuacji np. 10-15% (dokładnie to nie wiem) mocy jest rozpraszane w takim mechanizmie a silnik generuje np. przy 2500 ob./min jakieś 75kW mocy.
tomekrvf - 11-01-2010, 22:35

sylb napisał/a:
Mechanizm różnicowy

Międzyosiowego dyfra nie ma w Outlanderze.
sylb napisał/a:
Mitsubishi samo przyznaje się, że jest bardziej energożerne od konkurencji.

Nie wiem o jakiej energożerności mówisz. Cewka sprzegła elektromagnetycznego(która tylko pośrednio uczestniczy w ściskaniu wielopłytkowego sprzęgła w tylnym dyfrze) pobiera max. 5A prądu.

jachupda - 12-01-2010, 10:16

KowaliK napisał/a:
Już drugi raz w trybie 4WD LOCK coś w aucie zaśmierdziało. Za pierwszym razem było to w zaśnieżonym lesie - auto przez 2 sekundy mieliło kołami w miejscu więc pierwsze co się nasunęło - opony (stałem akurat obok auta i czułem). Dziś przytrafiło się to drugi raz podczas parkowania pod domem (strasznie zaśnieżony parking) - podpowiadam, nie było to sprzęgło. Co to może być?


W duzym sniegu na 4WD LOCK zasmierdzialo mi jakas zgnilizna cos ala kapusta :(
Mieliscie cos takiego ?

mitsu00 - 12-01-2010, 10:28

Tak właśnie pachnie przypalone sprzęgło.

Pozdr.

jachupda - 12-01-2010, 10:48

mitsu00 napisał/a:
Tak właśnie pachnie przypalone sprzęgło.

Pozdr.


No to musze uwazac choc ja zazwyczaj na sprzegle nie jade ani na polsprzegle .

KowaliK - 12-01-2010, 17:52

jachupda napisał/a:
KowaliK napisał/a:
Już drugi raz w trybie 4WD LOCK coś w aucie zaśmierdziało. Za pierwszym razem było to w zaśnieżonym lesie - auto przez 2 sekundy mieliło kołami w miejscu więc pierwsze co się nasunęło - opony (stałem akurat obok auta i czułem). Dziś przytrafiło się to drugi raz podczas parkowania pod domem (strasznie zaśnieżony parking) - podpowiadam, nie było to sprzęgło. Co to może być?


W duzym sniegu na 4WD LOCK zasmierdzialo mi jakas zgnilizna cos ala kapusta :(
Mieliscie cos takiego ?


Coś ala kapusta. :P Sprzęgło raczej odpada, bo było puszczone.

Wersja Sylb'a chyba najbardziej prawdopodobna?

sylb - 12-01-2010, 19:35

Moja wersja jest z deka wyssana z palca, opieram ją na tym że w instrukcji piszą o przegrzewaniu się w trudnych warunkach. A że jest mokro i śnieżnie, woda mogła po prostu odparować z jakiegoś elementu i dlatego pojawi ł się „dym”.
tomekrvf - 12-01-2010, 20:04

sylb napisał/a:
Moja wersja jest z deka wyssana z palca, opieram ją na tym że w instrukcji piszą o przegrzewaniu się w trudnych warunka

Sterownik systemu 4WD kalkuluje temperaturę sprzęgła w tylnym dyfrze. Kalkulacja opiera się na momencie które ma przenieść sprzęgło i poslizgowi pomiędzy przednią a tylną osią. Kalkulowana temperatura nijak się nie ma do faktycznej temp. sprzęgła, Odłączenie tylnej osi w wyniku kalkulowanego przegrzania sprzęgła nastepuje w momencie, kiedy ledwo się czuje(dotykając odbudowy) że sprzęgło w tylnym dyfrze się rozgrzało.
Krótko mówiąc, nie ma możliwości żeby para wodna szła z rozgrzanego sprzęgła w tylnym dyfrze.
KowaliK napisał/a:
Coś ala kapusta. Sprzęgło raczej odpada, bo było puszczone.

Tak właśnie pachnie upalone sprzęgło. Zapach lubi sie długo utrzymywać w samochodzie, szczególnie w sytuacji kedy sprzęgło było palone do momentu, kiedy samochód już nie chce jechać.

KowaliK - 12-01-2010, 20:22

To sprzęgło w Mitsubishi śmierdzi inaczej niż w VW czy Oplu? :roll:
dab - 12-01-2010, 21:42

KowaliK napisał/a:
To sprzęgło w Mitsubishi śmierdzi inaczej niż w VW czy Oplu? :roll:


Tak, w mitsu ono pachnie :lol: :D :mrgreen:

jachupda - 13-01-2010, 11:04

Czyli widac chyba nie jestem jedyny ktoremu udalo sie troche przygrzac sprzeglo na 4WD LOCK. Pytanie jak zrobic aby tego nie zrobic ? :)
krzychu - 13-01-2010, 15:25

jachupda napisał/a:
Czyli widac chyba nie jestem jedyny ktoremu udalo sie troche przygrzac sprzeglo na 4WD LOCK. Pytanie jak zrobic aby tego nie zrobic ? :)


Mniej gazu podczas puszczania sprzęgła i szybciej doprowadzić do całkowitego puszczenia sprzęgła? Czyli lepiej wyczuć gaz ze sprzęgłem.

Anonymous - 14-01-2010, 15:46

fajny filmik pokazujacy roznice w poszczegolnych systemach napedu 4x4 AWD Subaru vs inne. Nie ma miśka ale myśle że warto zobaczyć i zastonowić się jakie faktycznie 4x4 ma nasz outek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group