To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - ??O filtrach

Radassss - 24-04-2009, 20:53

moja nadinterpretacja ;)
tomekrvf - 24-04-2009, 23:08

krzychu napisał/a:
Ja pytałem co się stało...

Zniknęły pierścienie olejowe. W układzie dolotowym, tam gdzie jest wylot z odmy było błoto olejowo-kurzowe. W airboxie mnóstwo kurzu. Jednym słowem silnik zdechł po 1 rajdzie. Oczywiście K&N był wyczyszczony i naoliwiony oryginalnymi płynami K&N
Lancer ma przepływomierz z gorącym filmem więc nie wróżę mu długiego żywota jeśli za filtrację odpowiedzialny będzie K&N.
PS Było masę pytań jaki olej zalać do Lancera i czy zmienić po 1000km a tutaj widzę pomysły jak zakatować szybko silnik.
W zeszłym roku jechałem w Rajdzie Polski i chłopaki w 0 mieli założonego w WRX zwykłego filtrona którego odpowiednio często zmieniali. Na pytanie o K&N zapluli się ze śmiechu...

krzychu - 24-04-2009, 23:18

Skoro tak mówisz ciężko zaprzeczyć. Apropo olei pojawił się nowy wątek :evil:

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=537

Jest tam ciekawy PDF pochodzący z nimieckiego forum. Trochę zburzył moje podejście np. do Shell-a helixa. Podbudował Mobila1, valvoline i Liqui Moly (tutaj nowość ale dostępna w PL)

Krzychu

Radassss - 25-04-2009, 09:23

a czy Liqui Moly nie jest przypadkiem Niemieckiej produkcji?? :D . Bo chyba jest... dlatego wg Niemcow jest taki boski... ;) tak samo jak VW jest zawsze lepszy od innych samochodow, nawet jakby zaczeli produkowac od nowa Golfa 1 genercji to uznali by go lepszego od Lancera, Mazdy 3 czy Civica ;)

[ Dodano: 25-04-2009, 09:25 ]
tomekrvf napisał/a:
Lancer ma przepływomierz z gorącym filmem więc nie wróżę mu długiego żywota jeśli za filtrację odpowiedzialny będzie K&N.
PS Było masę pytań jaki olej zalać do Lancera i czy zmienić po 1000km a tutaj widzę pomysły jak zakatować szybko silnik.

popieram w 200% i wlasciwie nie wiadomo po co te wszystkie numery?? dla 2 KM i 3 NM??

i nie obrazcie sie ale smiesza mnie troche teksty ze czuc roznic... 2 KM to tyle mocy sie traci jak zje sie duzy obiad i masa kierowcy sie zwiekszy ;) (no dobra moze troche przekoloryzowalem teraz ;) ), a ze glosniej chodzi to wierze... wkoncu ile "syfu" musi teraz przemielic ekstra ;)

krzychu - 25-04-2009, 09:47

Radassss napisał/a:
a czy Liqui Moly nie jest przypadkiem Niemieckiej produkcji?? :D . Bo chyba jest... dlatego wg Niemcow jest taki boski... ;) tak samo jak VW jest zawsze lepszy od innych samochodow, nawet jakby zaczeli produkowac od nowa Golfa 1 genercji to uznali by go lepszego od Lancera, Mazdy 3 czy Civica ;)


Wczoraj mi przyszły taka myśl do głowy, valvoline też jest polecane do niemieckich marek. A Mobil 1 to jakiej narodowości jest bo to by był już pełny obraz. Nie podejmują też tematu z Motulem....

Radassss napisał/a:
popieram w 200% i wlasciwie nie wiadomo po co te wszystkie numery?? dla 2 KM i 3 NM??


Wykres mnie przekonał 3-4Nm i 2 KM za 300zł i do tego filtr jest dożywotni jest bardzo kuszące. Ale skoro mniej filtruje a pisze to ktoś kto ma pojęcie praktyczne to raczej pomysł mało ciekawy.... Każdy wyciągnie sobie wnioski.

Krzychu

Radassss - 25-04-2009, 09:59

Mobil - Belgia (duzo robia w Niemczech i Polsce i na calym swiecie :P , pewnie w Afganistanie tez)
Castrol - nalezy do BP, czyli mozna powiedziec ze Angielski

krzychu - 25-04-2009, 10:08

Radassss napisał/a:

Castrol - nalezy do BP, czyli mozna powiedziec ze Angielski


W tym pdf-ie jednoznacznie stwierdzono że Castrol to nic specjalnego. Co zresztą tylko potwierdza inne opinie. Można też wyczytać w tym PDF-ie że większość reklamowanych pełnych syntetyków jest hydrocrakowanymi olejami czyli czymś o właściwościach między pełnym syntetykiem a pół syntetykiem. np. Shell Helix....

Czasem czym się człowiek mniej interesuje to jest szczęśliwszy.... :ANAL:

Ogólnie byłem przekonany do Shella (po parametrach i opiniach) ale firma mi coś nie leży i informacja o tym że jest hydrocrakowany teraz bardziej skłaniam się do poprzednich typów czyli Mobila 1 5W50 i Valvoline 5W40 no i ten Liqui Moly który w sumie znalazłem na allegro na miejscu chyba jakaś hurtownia.

Krzychu

poziomka - 25-04-2009, 12:19

Radassss napisał/a:
i nie obrazcie sie ale smiesza mnie troche teksty ze czuc roznic... 2 KM to tyle mocy sie traci jak zje sie duzy obiad i masa kierowcy sie zwiekszy ;) (no dobra moze troche przekoloryzowalem teraz ;) ), a ze glosniej chodzi to wierze... wkoncu ile "syfu" musi teraz przemielic ekstra ;)


zapraszam do Wawy - mogę pożyczyć do przetestowania - tak jak pisałem - są to moje subiektywne odczucia

[ Dodano: 25-04-2009, 12:28 ]
tomekrvf napisał/a:
PS Było masę pytań jaki olej zalać do Lancera i czy zmienić po 1000km a tutaj widzę pomysły jak zakatować szybko silnik


czy tak szybko ? - no nie wiem - papierosy, coca-cola.. też szkodzą a się stosuje, używa i nie od razu umiera

jakiś margines zdrowego rozsądku powinien pozostać we wszystkim - ale Twoja wypowiedź dała mi do myślenia - poszukam jeszcze jakiś testów w tym temacie

pozdrawiam
igor

lukas1 - 25-04-2009, 12:47

jezeli te filtry K&N sa takie do :butthead: I NISZCZA LUDZIA SILNIKI to dlaczego sa tak popularne, producent daje gwarancje na to ze gdyby jakis serwis przyczepil sie do filtra to padaja kontakt zeby wszystko wytlumaczyc serwisowi. ponizszy link tez wydaje mi sie cos tlumaczy

http://www.bobistheoilguy...er/airtest3.htm

nie mowie ze sa idealne( nigdy nie prkatykowalem z nimi) do filtracji ale zeby az taka apokalipse robily w srodku.

a co do roznic TO JA I TAK CZUJE!!! I NIE SA TO JAKIES WYOBRAZENIA

AL ENARAZIE TO MUJ MIS LAPIE WIECEJ POWIETRZE POPRZE BRAKUJACA SZYBE KIEROWCY :evil: :evil:

zartuje STOI ZAFOLIOWANY NA PARKINGU

Radassss - 25-04-2009, 17:11

no ja tam nie wiem jak to do konca jest z K&N, ale watpie zeby mogli wytlumaczyc w ASO zwikszony przeplyw powietrza, skoro producent zaklada dla danego pojazdu przeplyw Xm3 a oni dzieki temu filtrowi robia X+Ym3 nawet jesli dobrze przefiltrowane to mozna sie doczepic... wiec z tym bym byl ostrozny... tel. zawsze mozna wykonac ;)
tomekrvf najwidoczniej zna sie na rzeczy i ja mu wierze, ja mam tylko przeszkolenie w zakresie "normalnych" filtrow na temat tych "sportowych" nie, ale mysle ze zasada dzialania dla wszystkich jest taka sama

poziomka - 25-04-2009, 17:42

Radassss napisał/a:
ja mam tylko przeszkolenie w zakresie "normalnych" filtrow na temat tych "sportowych" nie, ale mysle ze zasada dzialania dla wszystkich jest taka sama


zasada działania jest taka sama - mają filtrować powietrze - jakość wykonania różna - tak jak i wielu różnych wykonawców tak i wiele różnych pomysłów( patentów na to jak to zrobić), żeby osiągnąć zamierzony cel

btw tak jak i o olejach można pisać, tak samo i o filtrach - z tą różnicą, iż produktów olejowych jest więcej - więc i temat może być dłuższy

pozdrawiam
igor

Radassss - 25-04-2009, 18:27

racja czasmi sie lepeij nie zastanawiac za duzo bo mozna zglupiec tylko ;)
ja tam do swojego takiego filtra nie wsadze... a reszta niech robi jak uwaza :)

lukas1 - 25-04-2009, 19:35

znalazlem nastepny test filtracji

http://www.mikekemper.com...ters/index.html

[ Dodano: 25-04-2009, 19:42 ]
takze na podstawie

Engine Protection, Filtration
Anyone can flow more air. The trick is to flow more air safely. In our opinion we hit the sweet spot – an optimal blend of high air flow, filtration efficiency, durability and dust capacity. We take filtration seriously. K&N Air Filter media has been tested both in-house and by independent labs using the ISO5011 test developed by the Society of Automotive Engineers. In addition we test many of our filters both in and out of the OE airbox ensuring proper fit and function. Our goal is to design filters with the maximum possible airflow achievable while providing guaranteed engine protection.

ISO5011 test

http://images.google.com/...sa%3DG%26um%3D1


http://www.aempower.com/f...t_data_10-7.pdf

piomic - 25-04-2009, 21:52

krzychu napisał/a:
Wykres mnie przekonał
A mnie jakoś nie.
Dlaczego?
A robił ktoś wykres przed i po wymianie standardowego filtra na nowy standardowy?
Albo po wyjęciu i wytrzepaniu przechodzonego wkładu z kurzu?
Ile wtedy przybywa? Bo z pewnością przybywa.

krzychu - 25-04-2009, 22:21

piomic napisał/a:

A robił ktoś wykres przed i po wymianie standardowego filtra na nowy standardowy?


Piszę w tamtym wątku autor że był fabryczny w dobrym stanie jeśli dobry stan to nie jest 15 tys przebiegu to pomiar w jakimś stopniu wiarygodny.

Krzychu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group