Galant VR4 E88A 92-96 - Modyfikacje
Wszyc - 26-02-2012, 20:49
ja miałem jak już na myśli wymianę całych kolumn na gwint z eclipse 2g na mieszanie sprężyn z eclipse i amorów z gala już Ci nie dam gwarancji mocowania amortyzatorów wahaczy są takie same w obu tych autach ale sam amortyzator ze sprężyną już nie koniecznie musi być taki sam w 100%
co to stabilizatorów stabilizator tylny ze zwykłego EA jest grubszy od tego w E5 przednie wahacze górne w EA są wzmacniane w E5 nie jak Cie nie stać na profesjonalne zawieszenie wrzuć jak mitsu_pl magnumy i katuj moim zdaniem nie warto przepłacać na E88A do rajdów wydasz kupę kasy zaczniesz być co raz lepszy i prędzej czy później dojdziesz do wniosku że potrzebujesz czegoś lepszego bo galant Cie ogranicza zmodyfikuj podobnie jak mitsu_pl katuj ucz się co raz bardziej i szukaj czegoś lepszego z czasem sentymenty sentymentami ale jak chce się pnąć co raz wyżej to nie z galantem tylko nie wycinaj mocowań foteli itp. jak mitsu_pl bo wysłużonego galanta będziesz mógł znów "ucywilizować" i jeździć na codzień... sport nie ma litość jeżeli robisz auto pod to musisz się liczyć z tym że pójdzie pewnie po kilku sezonach na straty i musi być to też coś co Cie nie będzie ograniczać Tak to jest możesz uważać żeby go nie zniszczyć co prawda ale jest taka zasada w sporcie jeżeli masz nad wszystkim 100% kontrole to znaczy że jedziesz za wolno
davyjohn - 26-02-2012, 23:03
Kolejny lepszy - to będzie poziom EVO III lub IV. E88A nie będzie moją pierwszą rajdówką, ale pierwszą AWD za śmieszne pieniądze i dość tanią w eksploatacji (w porównaniu z EVO czy STi, czy nawet 323GTR). Poza tym podjąłem decyzję o zmianie podejścia do tego hobby - na walkę ze ścisłą czołówką PPAiK nie mam kasy, więc postanowiłem bardziej się tym bawić zamiast walczyć o setne sekundy. A zabawę daje RWD i AWD
Obydwa posiadane przeze mnie e88a idą niejako na stracenie - jeden już zaczął służyć jako dawca a drugi będzie stopniowo modyfikowany. Biorąc pod uwagę, że wyląduje w nim klatka, to kompletnym nonsensem jest cackanie się z mocowaniami foteli i innymi rzeczami, dzięki którym kiedyś można by było samochód z powrotem ucywilizować. To auto ma iść do sportu - a jak przyjdzie czas na zmiany to pójdzie na żyletki albo na sprzedaż dla początkującego kierowcy AWD. Albo pozostanie jako treningówka.
Wracając do tematu: nikt nie ma pojęcia, czy są różnice techniczne między sprężynami i amorami e88a a eclipse 2g? Niegwintowanymi oczywiście. I jakie parametry powinien mieć "home-made" przedni, sztywniejszy stabilizator?
Wszyc - 27-02-2012, 10:48
davyjohn napisał/a: | Wracając do tematu: nikt nie ma pojęcia, czy są różnice techniczne między sprężynami i amorami e88a a eclipse 2g? Niegwintowanymi oczywiście. I jakie parametry powinien mieć "home-made" przedni, sztywniejszy stabilizator? |
w E88A chyba występowały tylko regulowane amortyzatory czy się myle? i tu mogą być problemy bo są pewnie duże róznice ale jeżeli są nie regulowane to pewnie któś je u Ciebie zmienił na te z normalnego E5 dobrze myślę? były E8 bez regulowanych czy nie?
Bo jeżeli były tylko regulowane to w secyfikacjach będzie pisać że są inne niż w E5 napewno
widziałem też spręzyny eibaha obniżające i utwardzające od EA a tam jest to samo zawieszenie co u nas
mitsu_pl - 27-02-2012, 11:40
Krzychu, nie wszystkie E88 miały ECS, czyli regulowane amorki...
davyjohn - 27-02-2012, 12:18
Tak jak pisałem wcześniej - e88a dawca ma regulowane amorki, biorca ich nie ma (oryginalnie nie ma). Na pewno EA ma taki sam system mocowań i parametry oryginalnych sprężyn i amorów jak E50/E88A??
Czy E88A bez systemu ECS ma takie samo zawieszenie jak E50?
mitsu_pl - 27-02-2012, 13:04
Z tego co zdążyłem znaleźć to dla galantów E88A sprężyny (numery oryginałów - przód):
z ECS:
MB864819
bez ECS:
MB870873
http://www.auto-parts.spb...BSt_0o_R4QFgA==
Dla np. E54:
MB864815
Dla EA5A:
MB235553
MB235554
Więc jak widać na załączonym obrazku, to tylko tak samo wygląda, a jest coś innego...
Tu jest taka fajna stronka, gdzie znajdziesz praktycznie wszystkie numery oryginałów:
http://www.detali.ru/
I tak propos poliuretanów:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/mitsubishi_galant
davyjohn - 27-02-2012, 14:58
Gadałem właśnie z Japaneze - w systemach bez ECS powinna być zgodność e50-e88a-ea
Przód - sprężyny mogą być mieszane z amorami. Tył kompletami (w sumie nie wiem dlaczego bo nie dopytałem - w pracy siedzę i nie za bardzo mogłem rozmawiać).
Marek powiedział, że widział ostatnio na allegro komplet gwintowanego używanego zawieszenia do Legnuma, powiedział że musi pasować do e88a.
Wszyc - 27-02-2012, 19:39
davyjohn napisał/a: | Marek powiedział, że widział ostatnio na allegro komplet gwintowanego używanego zawieszenia do Legnuma, powiedział że musi pasować do e88a. |
Nie będzie bo Legnum to kombi EA w kombi ma inne amory z tyłu niż wersja sedan jak dobrze pamiętam
mart_gdi - 27-02-2012, 19:58
Może i ja się przydam, znalazłem ciekawą stronkę może się przydaKLIK
davyjohn - 27-02-2012, 20:01
To strona z USA - tamte części są identyczne z EU??
I znowu co strona to różne info:
http://www.andysautosport...ba00040037.html
http://www.ilovebodykits....TSUBISHI_G.html
Ta sama część, ale u drugiego dostawcy zaznaczone, że nie dotyczy AWD.
mart_gdi - 27-02-2012, 20:05
davyjohn napisał/a: | To strona z USA - tamte części są identyczne z EU?? |
Właśnie nie wiem, lampy wiadomo wersja US, pozostałe części,hm?? Może ktoś kto bardziej "siedzi" w specyfikacji Galantów się wypowie.
Wszyc - 27-02-2012, 20:45
e5 ma takie samo zawieszenie w wersji usa. EA już nie EA w USA ma jeden wahacz na dole tylko
davyjohn - 27-02-2012, 22:19
Wszyc, no to proszę, w USA jakoś większy wybór jest do E5 (albo strony lepiej zrobione, bo wszystko szybko się znajduje), tylko że bez AWD...
|
|
|