LPG - [EA5A/W 2.5] LPG późna zmiana na benzynę
mario mario - 04-02-2010, 08:12
Właśnie, co do tej oporności to już w kilku miejscach czytałem, ale nie do końca wiem na czym to polega i dlatego moje pytanie o ten emulator i włąsciwości sterowników. Co do temperatury przełączenia to nie będę się powtarzał, ale po części kolega ma rację, ale tylko wtedy gdy parametr wartości temperatury podawany jest z czujnika umieszczonego na listwie lub w listwie wtryskiwaczy, wtedy odczytywana jest temperatura gazu na dolocie i jak z parownika gaz wyleci o temp. 35 to w listwie po schłodzeniu na odcinku dolotu (przewód dolotowy, filtr i zimna listwa) w listwie będzie miał 20 stopni, a jak mamy ustawione przełączanie się przy 35 to niestety i po przejechaniu 20 km przy -20 nie przełączy się bo listwa będzie chłodzona regularnie przez temp. powietrza w otoczeniu. Dopiszę, że u kolegi zrobiliśmy mały eksperyment, otóż zrobiliśmy oddzielny odcinek instalacji wodnej w układzie szeregowym, woda najpierw do reduktora, a następnie do nagrzewnicy. Wynik: przy ustawieniu sterownika stag 300 na przełączanie przy 40 st. i obrotach biegu jałowego 500 i wyprzedzeniu 5 sekund auto odpalone z rana, nie garażowane, -25 st., po 3 minutach pracy na benzynie przełączyło sie na gaz, za pierwszym razem nie zajażyliśmy kiedy to się stało poprostu liczyliśmy na dłuższy okres nagrzewania się parownika, odczekaliśmy kilka godzin, aż auto przymarzło i wynik jak powyżej, ale jest mały problem - nagrzewnica, po 10 minutach pracy na gazie i jałowym biegu zaczęło rozmrażać szyby, niestety, wróciliśmy do równoległego podłaczenia. Pozdro.
stiop3 - 28-02-2010, 23:34
jesli sie nie myle, to nalezy wlutowac na kazdy wtryskiwacz( miedzy przewody sterujace wtryskiem gazowym) opornik 100 Ohm 2W. Faktycznie, w Stagu emulator jest wbudowany w instalacje, ale nie obsluguje ona niektorych modeli np Mitsu, Volvo. Szeregowe podpiecie reduktora super pomaga ale moze pogorszyc ogrzewanie wnetrza, ale co gorsza, producent auta odbiera gwarancje i rekojme na wszelkie mozliwe z tego tytulu awarie - np głowicy lub jej uszczelki (no bo w przypadku utrudnionego przplywu przez reduktor caly obieg ulega zakloceniu). Z tego wsgledu gazownicy ( i slusznie) podlaczja sie rownolegle.
|
|
|