To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Sigmy, Zaćmienie i Kociak.

wojtas - 13-02-2011, 15:00

Po trzech miesiącach bezproblemowej jazdy miśkiem (172kkm) przyszedł czas na awarię, zauważyłem w miejscu postoju plamy oleju. Okazało się że, rozszczelnił się simering wałka pompy wspomagania
Prawdopodobnie ten typ pompy jest nierozbieralny, więc pozostaje tylko wymiana na sprawną. Tutaj dzięki pomocy kolegów z forum dobra pompa już do mnie jedzie.

wojtas - 22-02-2011, 00:34

Ok już po bólu, pompa wymieniona. Jeśli ktoś ma ochotę na lekturę to zapraszam do tematu :Uszczelnienie pompy wspomagania
wojtas - 01-04-2011, 07:52

małe update :)
przyszła wiosna więc czas na zmiany : Foto

cdn... :D

wojtas - 06-05-2011, 15:53

Weekend majowy, choć chłodny i deszczowy minął pod znaczkiem trzech diamentów:Spot Sigma/Diamante Roztocze 01.05.2011.

Jak zwykle pozostają miłe wspomnienia 8) . Jednak wracając do rzeczywistości, muszę pomału myśleć nad zmianą opon, obecne powoli proszą się o zmianę. I tu moje pytanie do was. Jakiej firmy opony możecie polecić z czystym sumieniem? Kryteria którymi się kieruję to: trwałość, ciche toczenie i cena nie przekraczająca 400zł za szt. Opony o wymiarach 215/60/15. Za wszelkie sugestie i rady z góry dziękuję. Jest tego tyle na rynku że, ciężko coś samemu wybrać.

Ps na budziku 176kkm

m6riano - 06-05-2011, 18:01

Jakbyś chciał dunlopy fastresponce 205/60/15 i byłbyś je w stanie odebrać w Wawie to mogę je oddać za przysłowiowy czteropak;-)
_Slawek_ - 06-05-2011, 21:05

wojtas021180 napisał/a:
I tu moje pytanie do was. Jakiej firmy opony możecie polecić z czystym sumieniem? Kryteria którymi się kieruję to: trwałość, ciche toczenie i cena nie przekraczająca 400zł za szt. Opony o wymiarach 215/60/15. Za wszelkie sugestie i rady z góry dziękuję. Jest tego tyle na rynku że, ciężko coś samemu wybrać.


Na szczęście w tym rozmiarze aż tak wielkiego wyboru nie ma :)

TOYO PROXES CF-1 - na takich jeździ nasz galant od kilku lat, tyle że 205/60R15 i nic im zarzucić nie mogę, nawet teraz gdy mają już tylko około 4-5mm bieżnika :)

A drugi typ, to Continental - chyba niezależnie od rozmiaru były zawsze w czołówce w testach i cena tylko delikatnie wychodzi ponad widełki ;)

tucci - 06-05-2011, 21:49

Lącznie 7 sigm było tak :?:
Całkiem zacny weekend :wink: wzbudzajacy pewnie entuzjazm na drogach :D

wojtas - 06-05-2011, 22:23

m6riano napisał/a:
Jakbyś chciał dunlopy fastresponce 205/60/15 i byłbyś je w stanie odebrać w Wawie to mogę je oddać za przysłowiowy czteropak;-)

Bardzo dziękuje za propozycję, obawiam się jednak że koło będzie zbyt małe, i licznik będzie przekłamywał zbyt mocno. Seryjnie w Sigma wychodziła na 205/65/15, i tutaj przekłamania są rzędu +5km/h. Instrukcja dopuszcza montaż 215/60/15, w tym rozmiarze prawdopodobnie przekłamania wzrosną do +10km/h. Kilka miesięcy temu, oglądałem Sigmę właśnie na takich oponkach i sprawia lepsze wrażenie, niż na 205.

TOYO PROXES CF-1 A jak z ich głośnością, czytam opinie i wile osób pisze że, są dość głośne w przedziale 50-80 km/h ?

tucci napisał/a:
Lącznie 7 sigm było tak

Dokładnie to było 8 autek, 4 x Sigma sedan, 4x Sigma kombi, i po jednym Diamante sedan, kombi. Parkował z nami jeszcze Galant w kombi, właściciela niestety nie poznaliśmy. :doubt:

_Slawek_ - 06-05-2011, 22:34

wojtas021180 napisał/a:
TOYO PROXES CF-1 A jak z ich głośnością, czytam opinie i wile osób pisze że, są dość głośne w przedziale 50-80 km/h ?
Tak jak pisałem, ja nie mam zastrzeżeń, ale Rekin akurat został z już nimi zakupiony i miały wtedy przejechany już sezon lub 2. Być może faktycznie są głośniejsze gdy są nowe :roll:
wojtas - 12-05-2011, 12:44

Mała aktualizacja. Jak dobrze pójdzie to w sobotę Miśka dostanie nowy olej do skrzynki :) . Szczerze powiedziawszy jeszcze go nie wymieniałem od zakupu. :oops:
Wiem powinienem zrobić to dużo wcześniej ale, lepiej późno niż wcale :P .

Chyba jej nie zaszkodzi: Red Line

wojtas - 22-07-2011, 23:47

Witam wszystkich po dwumiesięcznej przerwie, jakoś w okresie czerwca i lipca nie mam na nic czasu :) . Ale do rzeczy, na początku czerwca w Miśku zaczęły się problemy z wolnymi obrotami, gasł przy schodzeniu z obrotów. Podejrzenia od razu padły na krokowca, więc miernik w dłoń i do dzieła, jednak pomiar nie wykazał uszkodzenia. I w tym miejscu zaczyna się gdybanie co innego mogło się popsuć, najgorsze było to, że raz było wszystko dobrze a raz nie. Z braku sensownego pomysłu sprawdzałem wszystko po kolei: przewody ECU-krokowiec,( zajrzałem również do samego ECU, ale kondensatory w nienagannym stanie), kolejno wszystkie czujniki cieczy, lecz wszystkie pomiary były w normie. Dałem sobie spokój, zadzwoniłem do lukasza12 by skonsultować się co może być przyczyną tej awarii. Doszliśmy do wniosku by podmienić krokowca ewentualnie ECU. Tutaj podziękowania dla Łukasza za pożyczenie swoich części do podmianki. No i co się okazało, winowajcą był jednak krokowiec. Dodam, że to już drugi w historii Miśka, lecz objawy przy pierwszym były ciut inne. Zaczęły się gorączkowe poszukiwania sprawnego, coś jednak mnie tknęło by rozebrać uszkodzonego krokowca :idea: po dłuższym tentegowaniu w głowie uświadomiłem sobie, że gdzieś leży jeszcze ten pierwszy, po rozłożeniu ich na czynniki pierwsze stałem się szczęśliwym posiadaczem jednego ale za to sprawnego silniczka krokowego :) . Potem dokupiłem jeszcze dwa, co by nie gorączkować się jak znowu padnie. A tak wyglądają: Foto

No i to w sumie by było na tyle z napraw obecnie misiek czeka na demontaż zderzaków i oddania ich do lakiernika. W czasie gdy czekałem na części od Łukasza, targały mną różne myśli, jedną z nich, to brak autka zastępczego w razie awarii Miśka i tak zacząłem przeglądać ogłoszenia. Nie miałem jakoś wyznaczonego celu co za autko wybiorę, zastanawiałem się nad czymś małym do odpychania się po mieście, coś w stylu Opla Corsy. W miarę mocnym silnikiem i klimatyzacją. Do dzisiaj nie wiem co mnie tknęło by wejść na ogłoszenia z Sigmami :) . I wtedy dotarło do mnie, że Sigma to nie tylko sedan ale także obszerne kombi (przepraszam Station Wagon :) ) Wyboru egzemplarzy nie było praktycznie wcale. Lecz moja uwagę zwrócił jeden egzemplarz, zdjęcia z aukcji.

W domu zaczęła się debata, czy jest nam takie autko potrzebne i czy będziemy w stanie finansowo utrzymać dwa dinozaury :) Po rozpatrzeniu wszystkich za i przeciw, doszliśmy do wniosku o zakupie wagona. Po kilku rozmowach ze sprzedającym, dogadaliśmy się co do terminu wstępnych oględzin. I w tym miejscu jeszcze raz podziękowania dla lukasza12 za poświęcony czas by zobaczyć autko w Gliwicach. Okazało się, że w aucie zostały wymienione przednie lampy wraz z grillem po liftingu: Foto

Z opisu Łukasza można było wywnioskować, że autko jak na wiek jest w stanie nie najgorszym, lecz ma kilka rzeczy do naprawy, między innymi: jakieś dziwne xenony, wycieki z silnika, kilka ognisk rdzy, przepalony wydech, bicie na kierownicy, łyse opony. To chyba tyle co zapamiętałem z rozmowy telefonicznej. To może teraz troszkę suchych danych na temat autka: Mitsubishi Sigma Station Wagon, rok: 1993, przebieg: 316kkm, pojemność: 2972, moc: 170 KM, skrzynia: automatyczna, pierwsza rejestracja w kraju 2006, lpg (mieszalnik). I tak o to 15 lipca 2011r, stałem się posiadaczem kolejnej Sigmy. Kilka fotek z trasy i świeżo po powrocie do domu.

Z racji tego, że autko ma służyć jako wół roboczy, będą w nim naprawiane podstawowe rzeczy, według mojego własnego standardu, czyli najpierw bezpieczeństwo potem pierdółki. Oto lista rzeczy do zrobienia odkrytych podczas sprzątania i przeglądu Miśka:
aktualizacja 17.10.11' kolorem zielonym zaznaczyłem co zostało zrobione

-świecący ABS,
-przednie lampy dziwny xenon (wymieniłem lampy), i ciemne lustra,
-bicie kierownicy podczas przyspieszania i jazdy z prędkością 90km/h
-przednie sprężyny założone od wersji z ECS ( strasznie dobija na dziurach ),
-rozerwana osłona listwy kierowniczej i wyciek prawdopodobnie od strony drążka kierowniczego,
-pęknięcie przy odmie na pokrywie zaworów,
-rdza na podłogowej części podłużnicy przedniej prawej,
-powgniatane ranty progów w miejscach do podnoszenia,
-rdza na tylnej klapie,
-przepalona lampka podświetlenia rejestracji,
-rozwalona pokrywa koła zapasowego,
-przerdzewiałe osłony tylnych tarcz hamulcowych,
(zdemontowałem i jeżdżę bez)
-brak katalizatora, nieszczelny wydech,
-badziewne wycieraczki przednie strasznie drapią,
-wygniecione fotele kierowcy i pasażera, (wymiana na fotele z sedana)
-wymiana kierownicy na orgi, obecna nie jest zła ale mi nie pasuje,
-wymiana przedniej poduszki silnika,
-brak kontrolki CE,
-brak lampki ECO od skrzyni,
-przepalone lampki podświetlenia licznika, skrzyni, i kilku włączników,
-hamulec ręczny zbyt wysoko łapie,
-brak głośników tylnych,
I to już wszystko co zauważyłem podczas gruntownych oględzin, muszę jeszcze wytępić zapach papierosów (chyba bez prania tapicerki się nie obędzie) Uff i to chyba by było na tyle. W miarę postępu prac nad sedanem i kombiakiem będę opisywał co i jak. Za dotrwanie do końca posta wszystkim wytrwałym gratuluję. Mam nadzieję, że nie znudziłem was tym postem. :rolleyes:

wojtas - 27-07-2011, 19:51

Uff kilka pierdołek naprawionych. Zacznę od tego że wywaliłem xenony które były zamontowane, na tzw, skręta. Po prostu bak mi słów na wykonanie tego podłączenia, ale po 4h lutowania światełka wróciły do stanu H4. Misiek dostał nowe żarówki tungsram +50. Lustro lamp jest przyciemnione jakimś pyłem, zastanawiam się jak rozebrać lampy by ich nie uszkodzić i wyczyścić w środku?
Hugo - 28-07-2011, 00:25

wojtas021180 napisał/a:
zastanawiam się jak rozebrać lampy by ich nie uszkodzić i wyczyścić w środku?
Wsadź na kilka minut do piekarnika, temp. ok. 180 st. C i zdejmiesz szkło.
rosomak1983 - 28-07-2011, 03:01

PS czyja jest ta biała sigma z Wilkasach ??? Jest MEGA :shock: :shock: :shock:
wojtas - 28-07-2011, 07:35

Dzięki Hugo za radę. Co do Białej sigmy Jest to Misiek Slawa z Suwałk.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group