3000GT/GTO Techniczne - Panowie Poważne Pytanie !!!
Anonymous - 12-02-2010, 09:38
slawekpurc, i ma racje te pierwsze kilka modyfikacji zostalo zrobione wydech wymieniony od kolektorów wydechowych po sama końcówkę nowe wtryski zestrajane na mapie pompa Boscha do 6 bar inne świece przy tym platynowe 2 ogniskowe i fakt że przy jeździe 4-5bieg 1,200-1500 rpm są szarpnięcia autem bo nie spala wszystkiego i gdzieś go zalewa zaworów i walków nie trzeba było na razie wymieniać a wykresy na to są i dzisiaj je wieczorem wrzucę
a taki wydech zastosowałem z tym ze za łącznikiem elastycznym poszedł w w dwie rury
a co się tyczy wtrysków to zgoda 3000gt ma 390cm ale sigma ma 250cm i to jest te różnice w seryjnych mocach 3gt ma 225KM a sigma 205KM różnice są jeszcze w dolotach
A co do oleju to każdy ma swojego faworyta , ja przerobiłem oleje w wielu wersjach średnio wymieniam co 2-3 tys km był i Castrol 10w40, Mobil 5w50, Elf 5w40 Shell 10w50 a teraz mam Liquai Moly 10w60 i tak naprawdę jak dla mnie to dopiero te 2 ostatnie sa dobrymi olejami gdybym nie miał dojścia do Liquai to lał bym teraz Shella i przy nim pozostał ale ze mam dostęp do oryginału niemieckiego to jestem bardzo zadowolony
n3000 - 12-02-2010, 10:57
kosior1975 napisał/a: | a co się tyczy wtrysków to zgoda 3000gt ma 390cm ale sigma ma 250cm i to jest te różnice w seryjnych mocach 3gt ma 225KM a sigma 205KM |
W 3000gt z wolnossącym silnikiem 6g72 i mocą 225 koni seryjne wtryski mają 210ccm a w twin turbo przy mocy 320 koni są wtryski 360ccm. Pompę paliwa o jakiej wydajności zastosowałeś pod tak duże wtryski 255Lph czy większą? Nie twierdze że nie udało ci się uzyskać takiego przyrostu mocy bo silniki 6g72 mają spory niewykorzystany potencjał ale uważam że przez założenie tak dużych wtrysków i podniesienie ciśnienia do 6 bar zaburzyłeś optymalny skład mieszanki i tym samym pogorszyłeś osiągi silnika. Odnośnie oleju to do turbo 10w60 pełen syntetyk, bardzo dobry jest Millers Oil Motorsport CFS 10w60, może być też Shell ultra racing 10w60, ewentualnie Castrol TWS MotorSport 10W60.
Anonymous - 12-02-2010, 12:12
n3000, sorki pomyliłem wartości wtrysków bez wcześniejszego sprawdzenia a pompa boscha ma 315lph a co do wtrysków wiem (a na elektronice się nie znam jestem tylko biednym mechanikiem ) ze został dołożony jakiś układ elek. czy coś takiego co powoduje krótszy czas otwarcia iglicy wtrysków niż normalne ECU przez co wtryski leja wysokim ciśnieniem ale w krótszym czasie fakt jest ze auto bardzo dużo pali przy pełnym bucie około 20L/100
MaslanA - 12-02-2010, 22:51
kosior1975, myślę że przy 250 koniach przy pełnym bucie to normalne spalanie jak mam być szczery. przy pełnym bucie mój by też 20 zeżarł
Janek__22 - 13-02-2010, 13:19
20 litrów na 100 przy pełnym bucie to i tak nie jest aż tak dużo
Anonymous - 13-02-2010, 18:48
Może i to nie dużo ale sigma przed modami paliła góra 15L/100 przy bardzo spokojnej jeździe na auto banie udało mi się nawet zejść do 9l/100 ale to przy prędkości 100km/h i na tempomacie nie twierdze ze mnie to zżera finansowo wcale tak nie jest i na pewno nigdy gazu nie założę do tego auta, jak to robi wielu dziwnych dla mnie ludzi, kupuje auta o pojemności 3.0 a później wsadza gaz dla mnie to idiotyzm totalny (nikogo nie chciałem urazić) skoro kogoś nie stać na utrzymanie takiego auta to niech kupi sobie polo 1,1 i jeździ tanio
Jak dla mnie to auto może nawet palić i 30l/100 uważam ze wrażenia z jazdy takim autem są bezcenne
Tyczy się to zarówno 3000gt jak i Sigm z tymi silnikami w manual bo praktycznie serduszka te same tylko opakowanie inne
udi - 13-02-2010, 18:48
Ja Panowie i tak twierdze ze nawet te 16 litrow w miescie to nie duzo.
Przypomnijcie sobie auto z polski ,ktore krolowalo niedawno na polskich drogach,czyli polonez.Palil okolo 10 litrow (Maluch --- 7-8 litrow) a slowo komfort nie bylo mu znane.
A tu 4 -6 litrow wiecej i zobaczcie jak sie nim jezdzi i jak sie prezentuje.Zaloze sie ze prawie kazdy chcialby sobie pojezdzic 3000gt nawet jakby palil 30.
Tak wiec 16 to nic (trasa okolo 10) w porownywaniu co daje to auto w zamian.Wkoncu to auto ma sprawiac przyjemnosc
Anonymous - 13-02-2010, 18:52
udi, właśnie mnie wyprzedziłeś w tym co powiedziałeś i tutaj racja brachu wypijmy za to!!!!!!!!!!!!!
udi - 13-02-2010, 19:55
No to sie zgralismy!!! Wyprzedziles mnie chyba o jedna sekunde z tym postem.
Super ze zgadzamy sie w takiej sprawie.
Oj z pewnoscia wypijemy nie jedno piwo!!!!!!! i dajmy sie napic tez dobrego paliwka naszym bolida!!!
MaslanA - 13-02-2010, 20:22
udi,kosior1975, jestem tego samego zdania co wy chłopaki
zbyszek05 - 22-02-2010, 12:59
tak dla ciekawości co niektórych...
http://www.bobthegreat.com/pages/mycar/mods/turbo/
Anonymous - 27-02-2010, 22:20
Janek__22 napisał/a: | 20 litrów na 100 przy pełnym bucie to i tak nie jest aż tak dużo | A co powiecie na 25lit/32km, średnia V-230m/h Vmax-272km/h?
MaslanA - 01-03-2010, 19:02
no to troszke sporo....
lukas - 31-03-2010, 02:12
MaslanA napisał/a: | lukas a właśnie ty masz w swoim sprzęcie seryjną skrzynie
?? |
Nie, mam 5 biegowa niemiecka skrzynie Getrag.
n3000 - 31-03-2010, 08:18
Niemieckie skrzynie Getrag to właśnie seryjne skrzynie w 3000gt twin turbo w modelach 91-93r była 5-cio biegowa W5MG1 a w 94-99r była 6-cio biegowa W6MG1 inne skrzynie nie były montowane.
|
|
|