Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Regulacja hamulca ręcznego
plecho1 - 08-01-2013, 13:41
Tylne masz tarczowe czy bębnowe? Jeśli bębnowe, to przy braku ręcznego trzeba podregulować samemu. A hamulec zacinać się może, jak już napisałeś, z powodu zużytej linki.
benq - 08-01-2013, 16:28
Hamulce z przodu i z tyłu są tarczowe.
reicz - 08-01-2013, 17:47
możliwe że zapiekły się zaciski. u mnie tak było. kup zestawy do regeneracji zacisków i jeśli potrafisz zrób sam a jeśli nie to mechanik to zrobi. mnie kosztowało 50zł/szt. sam demontowałem zaciski i montowałem.
plecho1 - 08-01-2013, 18:16
Jeśli tarczowe, to jak napisał reicz, najprawdopodobniej zapiekł się mechanizm w którymś zacisku. Łatwo to sprawdzić, wystarczy zdjąć koło i w momencie kiedy koło nie jest zblokowane trzeba ręką pociągnąć za dźwignię ręcznego w zacisku i jeśli dźwignia sama się cofnie, to znaczy, że jest ok. Jeśli dźwignia nie cofnie się, to znaczy, że mechanizm do regeneracji. Oczywiście sprawdzić trzeba obie strony. Jeśli zaciski będą ok, to zostaje linka.
robertdg - 08-01-2013, 20:37
benq, jeżeli linki nie pracują to sa do wymiany, jezeli nie pracują dźwigienki ręcznego na zaciskach (co się bardzo często zdarza) to oba zaciski w komplecie do regeneracji.
benq - 08-01-2013, 21:40
Czyli linki do wymiany jak mówił mechanik, bo dźwigienki nie są zapieczone bo poruszają się normalnie.
plecho1 - 08-01-2013, 21:45
Tylko nie kupuj taniego zamiennika, bo w takich najszybciej pękają wszelkie gumowe osłonki przez co do wnętrza pancerza linki dostaje się woda i linka szybko jest do wymiany.
benq - 09-01-2013, 22:00
Planowałem zakupić Ate więc myślę że to dobry wybór.
|
|
|