Pajero III - [3.2 DID] Zawór EGR
romanowicz - 15-08-2012, 15:43
pajero 2001r 3.2 did
witam.mam pytanie odnosnie egr .mam ten na podcisnienie jak zdjalem wezyk wszystko ok .jezdzi nie dymi pali dobrze.czy mam jescze zaslepic blaszka rure od niego czy tak zostawic.pozdrawiam
zbyszekm2 - 15-08-2012, 19:54
romanowicz napisał/a: | pajero 2001r 3.2 did
witam.mam pytanie odnosnie egr .mam ten na podcisnienie jak zdjalem wezyk wszystko ok .jezdzi nie dymi pali dobrze.czy mam jescze zaslepic blaszka rure od niego czy tak zostawic.pozdrawiam |
wystarczy zdjęty wężyk, ale go zaślep
Rafald - 10-02-2013, 22:38
Witam. Mam zaślepiony zawór i ma czasem spadki obrotów, albo nie wkręca się wcale , muszę kilka razy przekręcić kluczyk i jest ok. Czy po zaślepieniu jest potrzeba regulacji ilości paliwa na pompie wtryskowej ?
tompol34 - 11-02-2013, 10:05
to problem ze sterowaniem dawki a nie egr, uszkodzony jakiś elektrozawór, filtr paliwa, pedał gazu, problem z ecu ale najpewniej to problem pompy wtryskowej niestety.
Rafald - 17-02-2013, 20:21
Zawór zaślepiony, wtyczka odpięta, lata jak wściekły, może to nie był problem z pompą .Pozdrowienia.
tmcgalanteria - 17-02-2013, 23:49
W którym miejscu należy zaślepić ten EGR??
Zaślepiłem przed chłodnicą, jak na zdjęciu
czy to właściwe miejsce??
PiotrKw - 18-02-2013, 07:51
tmcgalanteria napisał/a: | czy to właściwe miejsce?? |
Tak , mam tak samo.
sabała - 27-02-2013, 12:56
Mam pytanko jak wygląda spalanie po zaślepieniu tak samo czy są jakieś zmiany . Ja mam 2001 rok na podciśnienie ten egr czy wystarczy odpiąć podciśnienie czy zaślepiać blaszką .Jak narazie u mnie działa dobrze ale trzeba go czyścić co jakiś czas bo pełno jest w przewodzie nagaru .Pozdrawiam
zbyszekm2 - 27-02-2013, 13:14
Ma lepszą mieszankę. Do kolektora ssącego nie dostają się spaliny z recyklingu spalin.
siersciunio - 03-03-2013, 11:10
Czy w sterowanym elektrycznie po zdjęciu wtyczki przestanie działać ?
Domyka się normalnie ale bym go wyłączył w ramach dalej idącej ekologi po wycięciu kata
[ Dodano: 03-03-2013, 11:41 ]
Zbyszku piszesz wczesniej w jakimś temacie "ważne aby go zaślepić, odwróć blaszkę między EGRem a kolektorem"
O co chodzi jest tam jakaś blaszka która działa w jedną strone ?
zeeb - 13-06-2014, 19:49
Odświeżę temat. Zdjęcia niestety wygasły, więc proszę jeśli macie, o ponowne wklejenie z zaznaczonym miejscem w którym należy zaślepić.
Dzięki
TangoKK - 14-06-2014, 08:42
zeeb napisał/a: | Odświeżę temat. Zdjęcia niestety wygasły, więc proszę jeśli macie, o ponowne wklejenie z zaznaczonym miejscem w którym należy zaślepić.
Dzięki |
U mnie zaślepiony jest wężyk podciśnienia kulką z łożyska jak poniżej
Georg - 15-06-2014, 18:25
Wątek jest aktualny, więc chciałbym poruszyć temat zaworu EGR w kontekście pracy sterownika ECU.
Zawór EGR montowany w Pajero III do roku 2001 uruchamiany jest siłownikiem podciśnieniowym; o jego otwarciu/zamknięciu decyduje niewielki elektrozawór podciśnienia sterowany z poziomu ECU. Sam zawór EGR jest typu biernego i ECU "nie wie", czy zawór wykonał jego polecenie otwarcia/zamknięcia. Nie ma to wpływu na funkcjonowanie sterownika silnika.
Krótko mówiąc, w autach do roku 2001, dla prawidłowej pracy ECU jest obojętne, czy zawór jest sprawny, uszkodzony, zaślepiony "blaszką", czy też w ogóle jest wymontowany.
Inaczej jest w nowszych rocznikach Pajero - te mają zawór EGR elektryczny, sterowany bezpośrednio końcówką mocy w ECU. W stosunku do poprzednika, siłownik podciśnieniowy zastąpiony został elektromagnesem działającym wprost na grzybek zaworu. Zawór jest typu interaktywnego, co oznacza, że do ECU wysyłana jest zwrotna informacja (feedback) potwierdzająca otwarcie lub zamknięcie zaworu. W przypadku zaworu "stojącego" - z zatartym lub unieruchomionym przez nagar grzybkiem - niezbędne dla ECU informacje o poprawnej pracy nie są wysyłane. Tak więc, dla właściwego funkcjonowania sterownika silnika, elektryczny zawór EGR - bez znaczenia, czy jest zaślepiony "blaszką" czy też nie - powinien być sprawny.
Postscriptum:
Jest oczywiste, że układ recyrkulacji spalin EGR, dopuszczając spaliny do kolektora ssącego (w ilości do 15 % objętości zasysanego powietrza) zmniejsza sprawność silnika, ale jest to jedyny sposób na obniżenia temperatury w komorze spalania i ograniczenie emisji rakotwórczych tlenków azotu do atmosfery.
- Pozdrawiam
cezare - 18-09-2014, 13:50
Georg napisał/a: | jest to jedyny sposób na obniżenia temperatury w komorze spalania
- Pozdrawiam |
dokładnie to usłyszałem od jednego speca od GDI
Zakatek - 08-04-2015, 19:40
Ostatnimi czasy zglebialem sie w problem egr-u w silniku dieasla 1.6d(volvo s40), tam odradzano zaslepiania tego zaworu, nikt nie pisal o syfieniu silnika, choc byli swiadomi ze spaliny ulegaja powtornemu spalaniu i syfia dolot etc.(wyczyszczony daje dalej rade) Argument jasny i logiczny z forum volvo - przy duzym silniku w pajero iii do mnie trafia. Spaliny za zaworem egr przechodza przez malutka nagrzewnice, podlaczona do obiegu wody, ktora pomaga w nagrzaniu auta. Czy w Pajero oprocz tego ze zawor uzdatnia spaliny dopalajac je kilkukrotnie, spelnia jakas wazna role? Czy daje on tak malo ze nie warto syfic silnika? Dodam ze w poprzednim Pajero zaslepilismy ten zawor i nie bylo zadnej roznicy widocznej przy codziennym uzytkowaniu, oprocz przeswiadczenia ze silnik zdrowieje i nie wdycha powtornie spalin, tylko dzieci sasiada.
|
|
|