Sigma/Diamante Techniczne - sigma szarpie pomocy!!!
wojtas - 17-08-2010, 01:07
Zły skąd mieszanki na gazie. Przez co każdy objaw na gazie będzie dwa razy bardziej odczuwalny niż na benzynie.
bartez9 - 17-08-2010, 10:17
mieszanka regulowana byla na analizatorze, ale jak silnik nie dzialal prawidlowo to pewnie nie dali rady dobrze ustawic nieszanki...
Bartek - 17-08-2010, 10:29
Ja bym się z kimś na chwilę zamienił na całe aparaty zapłonowe.....
bartez9 - 17-08-2010, 22:24
Witam wszystkich! Moja Miśka znowu ze mna rozmawia!!! Jak wam napisze co było to mnie na pewno wysmiejecie... KOpułka i Palec. Zostawilem te czesci i nie wymienialem bo zrobilem to kilka miesiecy temu ale sie pomyliłem i kilku ''swietnych'' mechaników... TAkie czesci teraz robia... kupujesz nowe i nie wiesz czy beda dzialać. Jak zdjalem kopulke zauwazylem w dwoch miejscach jasne plamy i to mi sie nie spodobalo...
Serdecznie dziekuje wszystkim ktorzy swoja rada probowali mi pomoc!!!
Goraco POZDRAWIAM Mamy super autka!!
lukasz12 - 18-08-2010, 02:17
bartez9 napisał/a: | mechaników... TAkie czesci teraz robia... kupujesz nowe i nie wiesz czy beda dzialać. Jak |
Jeśli to sławna marka JC to nic zaskakującego...
Piotr Z - 03-01-2011, 21:58
było parę innych tematów , ale wybrałem najświeższy
dwa miesiące temu zaczęło się szarpanie na ciepłym silniku przy dodawaniu gazu, falowanie obrotów połączone z gaśnięciem czasami w bardzo nieodpowiednim momencie.
Silnik nie pracował na wszystkie cylindry, odczuwalny był brak mocy.Okazało się iż jeden z przewodów wys. napięcia przy kopułce był zwęglony, palec w wypalony.Po wymianie przewodu( tylko jednego reszta była ok - przewody roczne) i kopułki na nową wszystko wróciło do normy.
W tej chwili problem powrócił, szarpie przy dodawaniu gazu, falują obroty, samochód gaśnie podczas wysprzęglania , silnik nie pracuje na wszystkie cylindry, spalanie wzrosło bardzo - na 100 km po mieście spaliłem ok 20 litrów. Nie zaglądałem jeszcze do kopułki i przewodów ale raczej wykluczam te możliwości, no chyba że kopułka była ... sami wiecie jaka.Może dodam że spaliny bardzo śmierdzą .Czy to lambda? czy może początek końca.Sigma bez gazu.Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
[ Dodano: 03-01-2011, 22:05 ]
dodam że krokowiec był rozbierany
VirMan - 03-01-2011, 22:52
jak spaliny śmierdzą (olejem czy niedopalonym paliwem)? - zobacz pod kopułkę- czy wymieniłeś też palec?
lukasz12 - 03-01-2011, 22:58
Zalezy jak spaliny śmierdza...czy jest to zapach niespalonego paliwa czy inny. Ogólnie nie zaszkodzi sprawdzić przewodów i świec jeszcze raz bo wiele wskazuje na słaby zapłon w którymś cylindrze.
Piotr Z - 03-01-2011, 23:01
tak palec był wymieniony, spaliny śmierdzą hmm nie wiem może jak siarka, ale na pewno nie jak niedopalonym paliwem
lukasz12 - 03-01-2011, 23:29
Hmmmm...to w tym momencie mi zamieszałeś bo nie wiem...Sprawdź dla pewności kable i swieczki (dostęp trudny, ale da się bez zdejmowania kolektora). W przypadku problemów z sondą byłoby to raczej widoczne podczas jazdy a nie na biegu jałowym. Pozatym zwiększone spalanie tak, ale nie brak pracy na 1 cylindrze.
Slaw - 03-01-2011, 23:45
Sprawdzałeś cewkę zapłonową?Możliwe ,ze to ona ma przebicia.
wojtas - 04-01-2011, 00:35
Piotrek, jeśli masz możliwość to podmień krokowca, albo sprawdź poprawność działania swojego w każdym z trzech zakresów pracy.
[ Dodano: 04-01-2011, 01:12 ]
Identyczne objawy wystąpiły w mojej sigmie gdy, krokowiec odmówił współpracy.
lukasz12 - 04-01-2011, 02:01
wojtas021180 napisał/a: | Piotrek, jeśli masz możliwość to podmień krokowca, albo sprawdź poprawność działania swojego w każdym z trzech zakresów pracy.
[ Dodano: 04-01-2011, 01:12 ]
Identyczne objawy wystąpiły w mojej sigmie gdy, krokowiec odmówił współpracy. |
Fakt, ale od krokowca nie powinno być problemów ze spalaniem. Jeżeli dobrze opisał objawy to auto czesciowo wypluwa nieprzepaloną benzynę. Nie tak dawno podobny objaw i smród zaobserwowałem jak mi się zamieniły kable zapłonowe przy montażu gazu. Niby chodził ale bardzo nierówno i czuć było smród benzyny. Inna sprawa że w Lublinie jest kilka Sigm więc ktoś powinien pomóc koledze w potrzebie i pożyczyć na podmianę. Krokowca można bardzo prosto sprawdzić. Ma mieć 60 ohm miedzy skrajnymi tj. 1 i 3 pinem i po 30 miedzy 2 a 1 i 3. Analogicznie dla drugiego uzwojenia (dolny rząd pinów) tj. 4 i 6 ma byc 60 a po 30 miedzy 5 a 4 i 6.
wojtas - 04-01-2011, 02:48
Zgadza się Łukasz. Ale jeśli krokowiec szwankuje to zaburza skład mieszanki (zbyt bogata). Do tego niskie temperatury i spalanie rośnie. Wiadomo świece, kable, kopułka, palec, to podstawa. dopiero potem szukamy dalej.
VirMan - 04-01-2011, 08:55
hm - a nie przytankowałeś jakiegoś syfu? - siarką śmierdziała kiedyś benzyna za komuny bardzo lipnej jakości.. i wtedy mogłoby przytkać wtrysk i smród taki dawać.. ale to już teoria.. bo takich paliw nie widziałem od.. daaawnaa. Jeśli z baku nie jedzie siarką , to sprawdź to co łukasz wojtek i sław mówili.
|
|
|