To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E52A 1.8] Domykanie szyb

tpodsiadlo - 06-07-2012, 01:23

Cytat:
Niestety w EA ,nie ma tak łatwo,ponieważ po wyłączeniu zapłonu tylko przez 30sek.zostaje napięcie na sterowniku szyb ,po upływie 30sekund moduł robi się gluchy ,więc mamy tylko 30 sekund po wyłaczeniu zapłonu na domkniecie szyb ,ale co gorsza po wyłaczeniu zapłonu i otworzeniu drzwi i zamknięciu moduł staje się głuchy i juz nie domkniemy szybek więc lipa ,więc pytam kto ma zrobione domykanie szyb w Galancie EA niech napisza jak to u niego działa.


napisalem ze uklad byl podpinany bezposrednio pod silniki - zasilanie przyciskow nie ma tu zadnego znaczenia - moze jedynie, zeby bylo uczciwie zrobione, uklad powinien zaczac domykac szyby po tych 30 sekundach


kolego, do tej centralki nie podlaczysz w miare rozsadnie domykania szyb.

po pierwsze musi byc uklad sterujacy, ktory domyka kazda szybe po kolei, on tez zajmie sie przekaznikiem zasilania.

mozna tez to zrobic ze tak powiem po chamsku i sa 2 mozliwosci:
1. albo uklad czasowy ktory po zamknieciu centralnego prze ilestam sekund bedzie "domykal" - rozwiazanie bardzo zle, poniewaz przy zamknietych szybach, on nie bedzie wiedzial ze sa zamkniete i bedzie probowal je przez te kilka sekund domykac, co BARDZO obciaza caly uklad elektryki- jest to rozwiazanie bardziej chamskie, nie mowie i malych problemach np z przypadkowym wcisnieciem przycisku podczas jazdy

2.druga opcja - tez oczywiscie zla, ale juz mniej - uklad ktory podaje sygnal przez powiedzmy pol sekundy - wtedy pykamy sobie pilotem dotad az nam sie szyby domkna, zapobiega to dlugiemu obciazeniu w przypadku szyb zamknietych, ale gdy sie okaze, ze mamy tylko jedna szybe otwarta to tez bedzie chcial domykac wszystkie (pomijam tutaj szyber, a to i tak jeszcze wiekszy problem)

powinienes albo dokupic cala centralke (najlepsza opcja) z opcja domykania szyb i szyberdachu, albo sam uklad domykajacy szyby i szyber i dolacyc do tego (opcja slabsza, ale nie moza tego nazwac mniejszym zlem - bedzie prawie po bozemu)

powtorze jeszcze raz: szyby MUSZĄ byc domykane po kolei a nie wszystkie na raz,
UKŁAD POWINIEN rozpoznawac ze szyba jest juz domknieta - najczesciej przez obciazenie silnika.

jedyny samochod ktory widzialem, ze ma domykanie 4 szyb jednoczesnie to jakis mercedes coupe - ale on ma to przystosowane fabrycznie i jest nawe jeden przycisk do tego, otwierajacy lub zamykajacy wszystkie szyby jednoczesnie - jest nawet jakas spora doplaca za ta opcje, i jakos to sie w mercedesie nazywa - nie pamietam - ale to jest wszystko fabrycznie przystosowane do takiego dzialania - szyby w galancie - nie sa

Budowanie takiego ukladu od podstaw i dokladanie do tego co masz to wiecej kosztow i pracy niz cala nowa centralka - nie licze juz jaka trzeba posiadac wiedze...

Markus6 - 07-07-2012, 23:33

hmm ale są w sprzedaży moduły domykania szyb np http://allegro.pl/listing...+domykania+szyb czyżby sie nie nadawały do naszych miśków?
tpodsiadlo - 08-07-2012, 02:17

ten np moze byc

modul oczywiscie moze byc np taki jak powyzej, tylko ja zrozumialem ze do tego domykania to ma byc przekaznik podlaczony pod centralny zamek i tyle...
dzialac bedzie - szyby domykac bedzie - majac jednak cala cetralke z modulem zazwyczaj jest przycisk na pilocie do domykania szyb, albo domyka sie dluzszym przycisnieciem.
jezeli centralka nie jest fabrycznie przystosowana, to zazwyczaj konczy sie to tak, ze podlaczamy pod ktores z drzwi i tyle...
tylko wtedy, za kazdym razm po zamknieciu zamka beda nam sie domykac szyby, nawet jesli klikniemy niechcacy w czasie jazdy czy gdziekolwiek...
oczywiscie mozna to na rozne sposoby obejsc, nie mnie jesdnak jest to dobre rozwiazanie - choc nie tak jak centralka z oryginalnym kanalem do domykania szyb lub od razu z modulem domykania

ALEX-77 - 08-07-2012, 23:43

A gdyby tak podłaczyć się pod instalację od podświetlania stacyjki ? zauważyłm że podświetlenie zapala się jak zamykam drzwi tzn. jak je zarygluję, i gaśnie po około 30s. tyle akurat jest wystarczajaco do domknięcia szyby , myslę że było by to idealne rozwiazanie.
tpodsiadlo - 09-07-2012, 02:05

ja nie rozumiem... chcesz zeby przez te 30 sekund szyby szly w gore?
czy zeby ten modul pod to podpiac?
i jedno i drugie rozwiazanie bez sensu - poza tym, stacyjka zapala sie rownierz przy otwarciu drzwi...

ALEX-77 - 09-07-2012, 06:23

tpodsiadlo napisał/a:
ja nie rozumiem... chcesz zeby przez te 30 sekund szyby szly w gore?
czy zeby ten modul pod to podpiac?
i jedno i drugie rozwiazanie bez sensu - poza tym, stacyjka zapala sie rownierz przy otwarciu drzwi...

Nie ,przez 30sekund pojawia się zasilanie (podświetlenie stacyjki) i zanika, i ten czas wystarcza zasilenie modułu z przyciskami na wysterowanie szyb ,mi jest tylko potrzebne zasilanie tego modułu z przyciskami bo sterowanie mam już zrobione na przekaznikach i podpięte pod centralkę alarmu a dokładnie pod kierunkowskazy w momencie zazbrojenia szyby idą do góry , ale problem jest taki że jak otworzędrzwi i zamknę to zasilanie na module zanika ,chodzi mi tylko o zasilenie tego modułu a nie o wysterowanie szyb do góry.

tpodsiadlo - 09-07-2012, 20:56

możesz podłączyć chociażby TO

a jak rozwiazales opcje sterowania tym ukladem? masz jakis modul do tego?

areksz121 - 12-07-2012, 02:04

Ja mam zrobione w swoim Galu, poszukajcie w moim temacie, wykorzystałem patent z krańcówkami żeby zabezpieczyć silniki napędów i podparłem się schematem z Gala, czyli jak centralka wysyła sygnał zamykania, to na panel w tym momencie podaje przez przekaźnik "+", tak jakbyśmy mieli przekręcony kluczyk...z tego co pamiętam, odpowiada za to szary kabelek dochodzący w jednej z dwóch kostek. Jedyna niedogodność, o której nie myślałem, pasuje w odpowiednim miejscu wstawić zwykłą diodę prostowniczą, bo: w czasie sygnału zamykania szyb z centralki świeci wyświetlacz klimatronika i chyba zegarek :wink:
tpodsiadlo - 12-07-2012, 08:23

areksz121 napisał/a:
wykorzystałem patent z krańcówkami żeby zabezpieczyć silniki napędów


ale w galancie chyba nie ma krancowek prawda? sam cos instalowales?

Cytat:
pasuje w odpowiednim miejscu wstawić zwykłą diodę prostowniczą


mozna diode- tylko obnizy ona troche napiecie (niewiele, ale jednak) - lepiej wstawic przekaznik

areksz121 - 12-07-2012, 11:32

Diodę, w szereg z przekaźnikiem, żeby nasz sztuczny "+" po kluczyku wędrował tylko w stronę panela, a nie wpływa to na siłę napędów, bo szary kabelek jest jedynie od aktywacji panela, a roboczy "+" dochodzi grubszym kabelkiem koloru niebieski z czerwonym paskiem, a tu uwaga, bo cieńszy o tym samym kolorze idzie do siłownika centralnego zamka w drzwiach kierowcy.

W Galu nie ma krańcówek, są jedynie wbudowane w samych napędach wyłączniki przeciążeniowe, widoczne na schemacie jako "circuit breaker"

U góry strony lekki opis z fotkami:
http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=285

tpodsiadlo - 12-07-2012, 14:23

teraz to nie rozumiem - skoro jest przekaznik to po co diode?
chociaz jesli rzeczywiscie tylko do wlaczania panela - to fakt - spadek napiecia jest nieistotny,

ja jednak myslalem o takim podlaczeniu przekaznika 5-nozkowego - nie bedzie potrzeba diody...

areksz121 - 12-07-2012, 15:09

Jasny gwint...jestem elektronikiem i dioda przewodzi tylko w jednym kierunku a w dodatku nie jest to element załączający; chodzi mi o niepotrzebny przepływ "+" w kierunku niepotrzebnych odbiorników w samochodzie. Na rysunku (wiem, śliczny) przecinamy szary kabelek, wstawiamy diodę w kierunku przewodzenia w stronę panela. Między diodę a panel wtedy wpinamy się z sygnałem z przekaźnika i "+" idzie nam tylko do panela. W drugim przypadku, kiedy to przekręcamy kluczyk, prąd swobodnie przepływa przez diodę do panela i normalnie możemy sterować szybami. Przekaźnik domykania jest wtedy nieaktywny (styk rozwarty) więc nie ma obaw o jakieś tam zwarcia czy sprzężenia.



Może być :mrgreen: :?:

tpodsiadlo - 13-07-2012, 09:18

ech - no niby moze - ale jesli dalbys taki zwykly przekaznik 5-nozkowy (jak np do odcinania wtryskow przy lpg) to dioda nie bedzie potrzebna po prostu - poza tym mnie dioda w elektryce samochodu to sie zle kojarzy, ale tylko mnie chyba...




oto schemat zwyklego przekaznika (w paincie robilem )


Uploaded with ImageShack.us

87a dajesz do szarego kabla po stronie instalacji
30 do szarego po stronie panelu
87 do plusa (czy czym to jest tam sterowane)
85-86 sterowanie przekaznika...

areksz121 - 13-07-2012, 10:11

Pozwoliłem sobie nanieść diodę na rysunek Twojego przekaźnika :wink:

A jeśli chodzi o diody, to musiałbyś dla przykładu zaglądnąć pod deskę rozdzielczą...sam przeglądając schematy znalazłem całą masę diod, które są fabrycznie w swoistego rodzaju obudowach/gniazdach :wink: Niżej na foto jest zestaw diod w okolicy schowka :wink:

tpodsiadlo - 13-07-2012, 18:39

a nie moze byc tak?



Uploaded with ImageShack.us


zawsze jestem za rozwiazaniami najprostrzymi...
wydaje mi sie, ze diody fabrycznie to zazwyczaj jakies zenery do ochrony przed roznymi obiazeniami indukcyjnymi typu cewki itd... nie znam takiego zastosowania zwyklej diody, ktorego nie daloby sie zastapic prostrzym/tanszym rozwiazaniem - aczkolwiek jestem tylko czlowiekiem i moge sie mylic :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group