To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - Awaria silnika/układu paliwowego

Krzychuuu - 07-02-2012, 09:53

http://www.wykop.pl/ramka...ie-jezdzi-zima/

"Problem wynika z faktu, że samochody w wersji silnikowej 2.2 (oparte o silnik DW12 produkcji PSA) nie zostały wyposażone w wersji wprowadzonej
na polski rynek w ogrzewanie filtra paliwa. Skutkuje to jego notorycznym zamarzaniem.
"

Może to samo jest w waszych ASXach.

Student - 07-02-2012, 11:09

Grzałka to tylko półśrodek.
Problem jest w paliwie : mi jak miałem diesla arktyczny Statoil też zamarzła i auto więcej jak 50km/h nie szło wiec tą ich opropagandę o -25 można w buty wsadzić.

Filtr jest tak skonstruowany aby nie przepuszczać niczego poza ropą aby chronić pompę i wtryski CR ( w związku z tym jego przepustowość / materiał jest dużo mniejsza niż np. 10 lat temu) i dla tego zapycha się parafiną .

Znaleźć najtańszy filtr paliwa jaki jest zamiast firmowego, czym gorszy materiał tym może większe będzie miał otwory w siatce/papierze.

Haniball - 07-02-2012, 11:53

Student napisał/a:
Grzałka to tylko półśrodek.
Problem jest w paliwie : mi jak miałem diesla arktyczny Statoil też zamarzła i auto więcej jak 50km/h nie szło wiec tą ich opropagandę o -25 można w buty wsadzić.

Filtr jest tak skonstruowany aby nie przepuszczać niczego poza ropą aby chronić pompę i wtryski CR ( w związku z tym jego przepustowość / materiał jest dużo mniejsza niż np. 10 lat temu) i dla tego zapycha się parafiną .

Znaleźć najtańszy filtr paliwa jaki jest zamiast firmowego, czym gorszy materiał tym może większe będzie miał otwory w siatce/papierze.


To nie jest wina ON. Typ z pomocy drogowej twierdził, iż wiózł do Wrocławia ASX tankowanego w Niemczech, którego właściciel jest obywatelem Niemiec a do PL przyjechał w sprawach biznesowych i ASX przy -24 też nie dał rady jechać, na markowym ON tankowany w Niemczech.

Wedrowiec - 07-02-2012, 12:32

Telefon do Mitusbishi Polska - nic im nie wiadomo, żadnych zgłoszeń (w tym z serwisów) nie mieli, oni takimi sprawami się nie zajmują. Odpowiedź serwisu - pewnie paliwo, jestem umówiony na jutro.
Haniball - 07-02-2012, 12:48

Wedrowiec napisał/a:
Telefon do Mitusbishi Polska - nic im nie wiadomo, żadnych zgłoszeń (w tym z serwisów) nie mieli, oni takimi sprawami się nie zajmują. Odpowiedź serwisu - pewnie paliwo, jestem umówiony na jutro.


Osobiście dzwoniłem do MAP w tamtym tygodniu ASX na lawecie do ASO niby naprawili ale ASX dalej nie jedzie i dziś ten sam problem ASX na lawecie do ASO
Polecam przeczytać warunki MAP ASSISTANCE http://mitsubishi-grafix....-map-assistance

tonyhc - 07-02-2012, 13:02

ooo a to mnie zaskoczyłeś, nie dostałem takiej karty, jak dzwoniłem do seriwu tez nikt mnie nie poinformował, że mogę z czegoś takiego korzystać...kazali mi dostarczyc auto we wlasnym zakresie...szkodza gadac...

[ Dodano: 07-02-2012, 13:04 ]
zapomniałem dodać, dziś pełny bak po brzegi, dolałem cudowny specyfik z ASO (ok. 30 - 3M), przy -18 odpalil, ale warczal jak stary rzęch :)

Haniball - 07-02-2012, 13:53

tonyhc napisał/a:
ooo a to mnie zaskoczyłeś, nie dostałem takiej karty, jak dzwoniłem do seriwu tez nikt mnie nie poinformował, że mogę z czegoś takiego korzystać...kazali mi dostarczyc auto we wlasnym zakresie...szkodza gadac...

[ Dodano: 07-02-2012, 13:04 ]
zapomniałem dodać, dziś pełny bak po brzegi, dolałem cudowny specyfik z ASO (ok. 30 - 3M), przy -18 odpalil, ale warczal jak stary rzęch :)

Każdy koszty tnie i jak sam się nie zapytasz to nikt Ci nie powie....

Mój ASX pali od pierwszego cyknięcia przy -24st C tylko jechać nie ma jak bo silnik nie wkręca się na obroty.

Wedrowiec - 07-02-2012, 14:01

Z odpalaniem zero problemów, jechać też spokojnie się da... ale pocisnąć już nie ;) Gdyby nie to, że chciałem trochę aku podładować i ogólnie auto "przegonić" to bym się nawet nie zorientował, że coś jest nie tak. A kartę do MAP z tego co kojarzę dostałem ale nie mam nawet przy sobie - jak dobrze pamiętam to taki zwykły kartonik jak wizytówka.
Student - 07-02-2012, 14:15

Nie samo paliwo jest winne w dieslu.
Macie tutaj kombinacje dwóch rzeczy : filtr/paliwo ze wskazaniem na zbyt drobny filtr.
Co tu gadać to samo jest w Outlanderach, Toyotach D4D i innych dieslach, to mało sie naoglądałem na lawetach w ostatnim tygodniu :lol: jadę do pracy 20min a zawsze 35 coś w tym jest.

A co do MAP czy innego Assistance, dzwonicie i ma przyjechać, łachy nie robią.
Ja mam to zagwarantowane na trzy lata, nawet koło zmieniają jak nie będę chciał sobie rąk smolić.

Anonymous - 07-02-2012, 15:18

Krzychuuu napisał/a:
http://www.wykop.pl/ramka/1034821/pomocy-kupilem-nowy-samochod-ktory-nie-jezdzi-zima/

"Problem wynika z faktu, że samochody w wersji silnikowej 2.2 (oparte o silnik DW12 produkcji PSA) nie zostały wyposażone w wersji wprowadzonej
na polski rynek w ogrzewanie filtra paliwa. Skutkuje to jego notorycznym zamarzaniem.
"

Może to samo jest w waszych ASXach.


Witam kolegów. To ja jestem autorem wpisu na wykop.pl.

Nie spodziewałem się, że w ASXach macie ten sam problem. Zerknijcie do naszego wątku Outlanderowego - borykamy się z tym od wielu miesięcy...

Wedrowiec - 07-02-2012, 18:13

A teraz ciekawostka... rano szarpało (-13 C), wracam z roboty i... 3500 obrotów bez problemów. Temperatura -7. Więc pytanie do fachowców: czy zapchany filtr może się sam "odetkać"? Bo jeżeli nie to cała zabawa z tymi filtrami to pic na wodę fotomontaź.
Student - 07-02-2012, 21:15

Filtr sie nie odpycha .
W średnio niskich temp. rozpuszcza sie parafina w ropie i przechodzi z paliwem w normalny obieg. Cała filozofia.
Czyli nowy zapchany filtr paliwa za dwa dni znowu jest ok. i można go wsadzić do samochodu pod warunkiem że zamiast -17 jest -8st.

Haniball - 07-02-2012, 21:34

Nieoficjalnie MMP ma zmodyfikować filtr ON tak by się nie zapychał parafiną. Zimowy problem z ASX jest ogólnopolski... Czy ktoś wie, jaki jest zamiennik dla filtra oryginalnego (1770A172 Denso 186100 6410)
Wedrowiec - 07-02-2012, 21:40

@Student czyli wymiana filtru w podanych wyżej przypadkach jest zwykłą stratą pieniędzy?
Bo po pierwsze - sam się stary filtr "odetka" jak się zrobi cieplej. A po drugie nowy filtr zatka się dokładnie tak samo jak nowy "odetkany"?

@Haniball - a te nieoficjalne informacje to z jakiego źródła (o ile można wiedzieć)? No i kiedy :)

[ Dodano: 07-02-2012, 21:41 ]
I jeszcze - skoro parafina w filtrze się rozpuszcza to czy właśnie problemem nie jest brak ogrzewacza filtra?

Haniball - 07-02-2012, 21:51

Tylko jedno mnie tu nie gra w 2010 roku też były mrozy -25; -30 i ASX śmigał aż miło, nie było problemu, aż przyszła zima 2011/2012 i ON bardzo lichej jakości wszędzie sprzedają?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group