To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - PowerWagon II

Jogurt - 09-04-2011, 22:37

dzięki, jeszcze jedno pytanie. jak jest zimny to trójka zgrzyta, szczególnie przy zmianie z dwójki. jak się nagrzeje wchodzi elegancko. olej tak czy siak chce zmienić w skrzyni ale jak powinno brać sprzęgło? bo mam wrażenie że luz jałowy pedału ma ok 5cm zanim pojawia się jakiś opór. sprzęgło bierze od samego dołu. jakie są objawy zapowietrzonego układu ?
Juiceman - 09-04-2011, 22:48

U mnie sprzęgło dobrze bierze :P

Jogurt przejedź się na spocie jakąś inną V-ką w manualu ;)

sveno - 10-04-2011, 13:09

Jogurt napisał/a:
jak powinno brać sprzęgło?
mniej wiecej w połowie
Jogurt napisał/a:
bo mam wrażenie że luz jałowy pedału ma ok 5cm zanim pojawia się jakiś opór
jak się schylisz pod pedały, to tam na cięgle idącym od pedału do pompki jest regulacja (z przeciwnakrętką) tam zredukujesz skok jałowy, tylko nie przesadź.
Jogurt napisał/a:
jakie są objawy zapowietrzonego układu ?
sprzęgło późno w sensie daleko bierze, charczą biegi, ale jakbyś miał zapowietrzony układ to charczałyby i ciężko wchodziły wszystkie biegi, jeżeli problem jest tylko z 3 to winowajcą prawdopodobnie jest synchornizator (normalne w Galantach) na początku zmień olej w skrzyni (mi polecali Valvoline 75w80 i nie narzekam, widać było poprawe) i profilaktycznie wymień płyn w układzie sterowania (DOT 4) i odpowietrz go. Odpowietrznik znajduje sie na takim małym siłowniku na skrzyni biegów (dojdziesz po rurce od zbiorniczka)
Jogurt - 10-04-2011, 15:30

sveno napisał/a:
Jogurt napisał/a:
mam wrażenie że luz jałowy pedału ma ok 5cm zanim pojawia się jakiś opór
jak się schylisz pod pedały, to tam na cięgle idącym od pedału do pompki jest regulacja (z przeciwnakrętką) tam zredukujesz skok jałowy, tylko nie przesadź.
nie wytrzymałem i poszedłem teraz do rekina. nakrętka kontrująca była luźna. wykręciłem ten pręt o 3 obroty że jego początek jest na równi z gwintemw widełkach. luz pedału jest trochę mniejszy. schylając się pod pedały znalazłem podświetlenie dywaników w ultrafiolecie, znalazłem włacznik i działa to nawet. w przyszłym tygodniu to wypruwam bo to jest złe :twisted:
sveno napisał/a:
jakbyś miał zapowietrzony układ to charczałyby i ciężko wchodziły wszystkie biegi, jeżeli problem jest tylko z 3 to winowajcą prawdopodobnie jest synchornizator (normalne w Galantach) na początku zmień olej w skrzyni (mi polecali Valvoline 75w80 i nie narzekam, widać było poprawe) i profilaktycznie wymień płyn w układzie sterowania (DOT 4) i odpowietrz go
olej kupiłem wczoraj Valvoline gl4 75w90. zobaczymy co wymiana oleju, płynu i regulacja cięgna zmienią. mam nadzieję że to załatwi temat zmiany biegów.
sveno - 10-04-2011, 16:26

Jogurt napisał/a:
nie wytrzymałem i poszedłem teraz do rekina. nakrętka kontrująca była luźna. wykręciłem ten pręt o 3 obroty że jego początek jest na równi z gwintem w widełkach. luz pedału jest trochę mniejszy.
to teraz jak bedziesz wymieniał płyn w układzie, to najpierw wkręć to cięgno na maxa (żeby tłoczek cofnął się do samego końca), potem wymień płyn, odpowietrz układ i dopiero wtedy wyreguluj jeszcze raz to cięgno.
Hugo - 10-04-2011, 22:43

Jogurt napisał/a:
znalazłem podświetlenie dywaników w ultrafiolecie, znalazłem włacznik i działa to nawet. w przyszłym tygodniu to wypruwam bo to jest złe
m6riano kupi od Ciebie :D
m6riano - 11-04-2011, 04:33

Nie kupi bo już ma...;-)
Jogurt - 11-04-2011, 14:01

kolejne pytanie odnośnie skrzyni. zmiana z 1ki na 2kę przy ok 6k obr jest również okupiona zgrzytem i nieraz nie można wogóle wrzucić dwójki zanim obroty nie spadną. wina leży po stronie sprzęgła czy skrzyni? regulacja cięgna sprzęgła jednak nie pomogła :/
Andrew - 11-04-2011, 14:20

A odpowietrzałeś już sprzęgło?
atsar - 11-04-2011, 14:27

Cytat:
m6riano kupi od Ciebie :D

m6riano napisał/a:
Nie kupi bo już ma...;-)

poprawiacie człowiekowi humor po południu :)
Jogurt, autko genialne, mi się marzy drugi Avance taki jak Ty masz "ino" w tiptronicu :) i koniecznie srebrny, taki drugi dodatkowy na wypady rodzinne, bo soprano jednak jest tylko dla mnie 8)
oby się spisywał...
bezawaryjności życzę.

pitbu77 - 11-04-2011, 17:32

Jogurt napisał/a:
kolejne pytanie odnośnie skrzyni. zmiana z 1ki na 2kę przy ok 6k obr jest również okupiona zgrzytem i nieraz nie można wogóle wrzucić dwójki zanim obroty nie spadną. wina leży po stronie sprzęgła czy skrzyni? regulacja cięgna sprzęgła jednak nie pomogła :/

Mnie to raczej wygląda na:
1. usyfiony/zużyty/uszkodzony (do wyboru) synchronizator 2 biegu. Nie zazębia z kołem "2" bo ma problem z przesunięciem się na wałku.
2. zużyte/niedokręcone wodziki sterujące między lewarkiem skrzyni biegów a skrzynią biegów - kładź się... Pod auto i sprawdź czy nie mają luzu.
3. Zużyte koło zębate "2" - mało prawdopodobne bo np. wypadałaby ci "dwójka".

Jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi ;)

robertdg - 11-04-2011, 22:31

pitbu77, wodziki sterujące sa u góry skrzyni, trochę nie bałdzo z tym kładzeniem :P
pitbu77 - 12-04-2011, 12:03

robertdg napisał/a:
pitbu77, wodziki sterujące sa u góry skrzyni, trochę nie bałdzo z tym kładzeniem :P

To była taka mechaniczno-literacka przenośnia :P

@ Jogurt - jak będziesz zmieniał olej w skrzyni może warto wlać przed wymianą płyn do płukania? Zawsze to trochę syfu zejdzie i może synchro "2" zacznie lepiej pracować...

Jogurt - 12-04-2011, 21:29

pitbu77, to do skrzynki tez są płukanki ?
jacek11 - 15-04-2011, 16:40

No bracie,aleś sobie furkę szczelił 8) zawstydziłeś Turbodymomena :mrgreen:
Niechaj pochłania kilometry bezawaryjnie :!:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group