To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Temperatura szaleje, brak nadmuchu ciepłego powie

Anonymous - 21-11-2006, 19:39

Już wam wszystko tłumaczę są 2 obiegi wody ja to nazywam krótki i długi, krótki jeżeli płyn idzie nie wchodząc do nagrzewnicy, i długi jeżeli wchodzi do nagrzewnicy. A termostatjet po to aby utrzymywać stałą temperaturę, otwiera się jak jest zawysoka temperatura płynu w silniku i wtedy idzie schłodzony płyn z chłodnicy w obieg a zamyka się jak temperatura jest odpowiednia. dlatego jeżeli jest uszkodzony termostat to ten obieg przez chłodnice jest cały czas co się z tym wiąże jeżeli chłodny płyn idzie na nagrzewnice to w samochodzie leci chłodne powietrze i silnik też dlatego jest niedogrzany.

Poprostu wymień termostat koszt 30pln, już jaśniej wytłumaczyć nie potrafię. Jeżeli nie potrafisz to wpadnij do mnie zrobię ci to za friko w 10 minut.

[ Dodano: 21-11-2006, 19:42 ]
Josie mnie troszkę wyprzedził :shock: :shock:

josie - 21-11-2006, 19:47

Hugo napisał/a:
Wszystko jednak wskazuje na termostat.


Cytat:
Popieram Hugo


A ja nie rozumiem.
Co ma popsuty termostat do tego, że temp silnika jest podwyższona do 3,4 skali a w środku dmucha zimnym?
Termostat psuje się najczęściej tak, że jest max otwarty, wskazówka nie dochodzi do normalnej pozycji, z nawiewu letnie powietrze.
Albo max zamknięty (o takim przypadku nie słyszałem) - wskazówka wędruje na czerwone pole, z nawiewu gorąc.

[ Dodano: 21-11-2006, 18:51 ]
kostuch napisał/a:
Już wam wszystko tłumaczę są 2 obiegi wody ja to nazywam krótki i długi, krótki jeżeli płyn idzie nie wchodząc do nagrzewnicy, i długi jeżeli wchodzi do nagrzewnicy


Pomyliłeś nagrzewnicę z chłodnicą :roll:

Anonymous - 21-11-2006, 21:40

Niech zrobi zdjęcie bo dam sobie głowę uciać że wskazówka jest troszkę za połową, bo jak wentylator działa i czujnik temperatury jest ok to inaczej nie może być. A jak jedzie to temperatura spada bo termostat się nie zamyka. Ja powiem tylko jedno jak nie wymieni termostatu to możemy sobie tak dyskutować.

[ Dodano: 21-11-2006, 21:44 ]
josie napisał/a:
Pomyliłeś nagrzewnicę z chłodnicą
nie pomyliłem tylko chciałem przedstawić obieg wody do nagrzewnicy i wyjaśnić słoabo działajace ogrzewanie.
josie - 21-11-2006, 22:49

kostuch, mam wrażenie, że nie bardzo wiesz jak skonstruowany jest układ chłodzenia :?
Do tego niedoczytałeś, bo wentylator się nie włącza, jak gość pisze że temperatura się podnosi od normalnej do 3/4 skali to nie ma chyba podstaw mu nie wierzyć, bo jak kiedyś jeździł bezproblemowo to wie jaka jest normalna temp.

Anonymous - 21-11-2006, 23:13

Uważasz że na postoju temperatura stała by na 3/4 bo ja myslę że po przejechaniu 30 km i 3 minutach stania to by się zagotował. A ciekaw jestem czy sprawdzał wentylator na krótko bo jak działa na krótko tzn że walnięty jest czujnik temperatury i zamiast wskazywać temperaturę na czerwonym polu to wskazuje 3/4.
A co do układu chłodznia to mam trochę pojęcie.

[ Dodano: 21-11-2006, 23:29 ]
Pozatym z tego co wywnioskowałem to wcześniej nie działał wentylator a teraz działa, na moje oko to wskazówka dobrze wskazuje bo powinna wskazywać troszkę powyżej środka bo to jest optymalna temperatura pracy silnika i w każdym serwisie ci to powiedzą. Tylko jest kwestia tego że wskazówka po rozgrzaniu silnika powinna wskazywać cały czas tą samą temperaturę, jeżeli temperatura rośnie tzn że się nie włancza wentylator a jak spada podczas jazdy to walnięty jest termostat innej możliwości nie ma.

Chociaż może być inna mozliwość ale to się żadko zdarza, może jest zabita chłodnica i wtedy płyn nie jest dostateczniechłodzony, no ale to jest wyjątkowy przypadek, ale w twoim przypadku możliwy jak jeździłeś na wodzie to kamień robi cuda.

josie - 21-11-2006, 23:39

Ja skończę się tu chyba wypowiadać bo mnie to drażnić zaczyna... :?

kostuch napisał/a:
A ciekaw jestem czy sprawdzał wentylator na krótko


Pisał że sprawdzał


kostuch napisał/a:
A co do układu chłodznia to mam trochę pojęcie.


piszesz:
kostuch napisał/a:
Już wam wszystko tłumaczę są 2 obiegi wody ja to nazywam krótki i długi, krótki jeżeli płyn idzie nie wchodząc do nagrzewnicy, i długi jeżeli wchodzi do nagrzewnicy


Więc śmiem wątpić

Hubeeert - 22-11-2006, 00:32

:roll: jeszcze chwila i strace cierpliwość...
Anonymous - 22-11-2006, 07:20

No sporo tutaj teoretykow, a koles nadal nie odpowietrzyl ukladu i chce znow zlewac caly plyn i wlewac na nowo ;) (czy nawet to zrobil :) ).
Odkrec tylko ta przekleta srubke odpowietrzajaca i na odpalonym silniku wlewaj/dolewaj do chlodnicy plyn az z tego otworku na srubke wyplynie ciecz chlodzaca (plyn).

Uwaga do kamilka z ta pompa cieczy chlodzacej.
Jak pompa moze nie wyrabiac ?
Ona ew. moze nie byc juz szczelna ale to i tak nie mialoby znaczenia w problemie kolegi.
Ona ma obroty silnika bo zasuwa na pasku rozrzadu. Im wiecej gazujesz tym szybciej kreci - prosciej juz nie moge.

Anonymous - 22-11-2006, 09:27

Cytat:
kostuch napisał/a:
Już wam wszystko tłumaczę są 2 obiegi wody ja to nazywam krótki i długi, krótki jeżeli płyn idzie nie wchodząc do nagrzewnicy, i długi jeżeli wchodzi do nagrzewnicy


Więc śmiem wątpić
_________________
Jakbyś przeczytał do końca to byś zauważył, że opisałem jak działa ogrzewanie i dlaczego leci mu chłodne powietrze.
A wychodzi na to, że ty nie czytasz postów bo jeżeli wentylator działa i wymienił czujnik temperatury to nie ma prawa nie działać układ chłodzenia.

[ Dodano: 22-11-2006, 09:28 ]
Też kończę tą głupią rozmowę bo jeżeli on nic nie sprawdził i nic nie robi w tym kierunku to nic tu nie wyjaśnimy.

serKlakier - 22-11-2006, 12:09

Więc tak, dzisiaj rano miałem się spotkać ze znajomy który ma klucze ( Imbusy ). Niestety zaspał albo zapomniał, a tel. nie odbierał.
Akcja zostaje przeniesiona na jutro rano.
Temperatura jak autko było sprawne nigdy nie osiągała 1/2 wskaźnika, zawsze było troszke poniżej. Pomijając przypadek stania w korku dłuższy czas bez wentylatora na chłodnicy.
Podczas jazdy jak mocniej wcisne gaz temperatura rośnie mniej więcej do 3/4 a czasem nawet i wiecej, ale unikam takiej sytuacji.
Podczas postoju gdy chwile dłuzej pochodzi silnik temperatura rośnie aż zaczyna gotować płyn.
Płynu jest pełono w chłodnicy, w zbiorniku wyrównawczym jest mniej wiecej 1/3, ale tak zawsze sie utrzymywało nawet jak był sprawny. Nawet jeśli zalałem zbiornik wyrównawczy do pełna to porzy następnym sprawdzeniu było 1/3.


Chciałem jeszcze bardzo podziękować za zainteresowanie i przeprosić za tempo moich prac ale jestem ograniczony czasowo (mało czasu wolnego) oraz sprzętem (w tym przypadku Imbusem).

Anonymous - 22-11-2006, 12:20

A zalales plyn chlodniczy czy ze spryskiwaczy ? ;)
Anonymous - 22-11-2006, 12:20

serKlakier napisał/a:
Temperatura jak autko było sprawne nigdy nie osiągała 1/2 wskaźnika, zawsze było troszke poniżej. Pomijając przypadek stania w korku dłuższy czas bez wentylatora na chłodnicy.
to jest nieprawidłowe wskazanie, wskazówka powinna być kawałek za połową.
serKlakier - 22-11-2006, 12:23

kaeres napisał/a:
A zalales plyn chlodniczy czy ze spryskiwaczy ?


Chłodniczy :|

kostuch napisał/a:
serKlakier napisał/a:
Temperatura jak autko było sprawne nigdy nie osiągała 1/2 wskaźnika, zawsze było troszke poniżej. Pomijając przypadek stania w korku dłuższy czas bez wentylatora na chłodnicy.

to jest nieprawidłowe wskazanie, wskazówka powinna być kawałek za połową.


Jestes pewnu?? Jak patrzyłem do innego colta kiedyś to tak samo miał poniżej połowy.

Krzyzak - 22-11-2006, 12:25

kostuch napisał/a:
serKlakier napisał/a:
Temperatura jak autko było sprawne nigdy nie osiągała 1/2 wskaźnika, zawsze było troszke poniżej. Pomijając przypadek stania w korku dłuższy czas bez wentylatora na chłodnicy.
to jest nieprawidłowe wskazanie, wskazówka powinna być kawałek za połową.

a ja się nie zgodzę - to jest jak najbardziej prawidłowe wskazanie (ciut poniżej połowy)

Anonymous - 22-11-2006, 12:26

serKlakier napisał/a:
Nawet jeśli zalałem zbiornik wyrównawczy do pełna to porzy następnym sprawdzeniu było 1/3.
a jak często sprawdzasz ten płyn, bo jak dla mnie to wszystko jasne, do zrobienia masz silnik. Zagotował ci się pewnie kiedys i padła albo głowica albo uszczelka pod głowicą, albo wszystko na raz.

Josie no to szystko jasne

[ Dodano: 22-11-2006, 12:28 ]
Krzyzak napisał/a:
kostuch napisał/a:
serKlakier napisał/a:
Temperatura jak autko było sprawne nigdy nie osiągała 1/2 wskaźnika, zawsze było troszke poniżej. Pomijając przypadek stania w korku dłuższy czas bez wentylatora na chłodnicy.
to jest nieprawidłowe wskazanie, wskazówka powinna być kawałek za połową.

a ja się nie zgodzę - to jest jak najbardziej prawidłowe wskazanie (ciut poniżej połowy)
Byłem z tym kiedyś w serwisie i powidzieli że to jest optymalna temperatura i taką powinien trzymać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group