To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - mystek - Mitsubishi Mirage Turbo '89

Hubeeert - 23-02-2012, 13:50

mystek napisał/a:
Przeczytałem niedawno cały Twój temat o Mirageu i naprawdę niesamowite boje z nim miałeś. Mam nadzieję, że u mnie tak nie będzie, ale wydaje mi się, że Ty już z pełną świadomością kupiłeś auto, które wymagało reanimacji. Zgadza się? Czy kupiłeś zadbany egzemplarz... pozornie?
Samochód odziedziczyłem po Ojcu.
mystek napisał/a:
Chciałem jeszcze zapytać - jaki olej do niego lałeś?
Castrol 5W50 ewentualnie 10W60.

Generalnie swój chciałem doprowadzić do stanu fabrycznego, nie wyszło. Dlatego kupiłem GTi na przekładkę, ale w międzyczasie musiałem kupić mieszkanie. Na chwilę obecną mam C53A i C58A a jeżdżę firmową Skodą Fabią TDI

Saqu - 23-02-2012, 16:26

mystek napisał/a:
aktualnie zalany jest Castrolem Magnatec 10w40. Pytanie czy warto wracać do 5w40, kiedy nie ma wycieków (z wyjątkiem pokrywy), czy nie warto?


Hubeeert napisał/a:
Castrol 5W50 ewentualnie 10W60.


też zalecałbym do turbo zalewanie oleju w ten deseń.

5w40 itp to można do wolnossaka, przy turbinie masz trochę wyższe temperatury

rosomak1983 - 23-02-2012, 17:12

Do niewysilonego turbo w naszym klimacie mozna spokojnie lac.
swinks_UK - 23-02-2012, 19:42

Saqu napisał/a:

5w40 itp to można do wolnossaka, przy turbinie masz trochę wyższe temperatury

To niech leje dobre oleje a nie jakieś ścieki :wink:

Ostatnio odchodzi się od klas xW-50 i xW-60 jako "za ciężkich". Nowoczesne oliwy to wyścigowego turbo np. Redline'a czy Amsoil'a są rzędu 0w-30 i 5w-30. :mrgreen:

Hubeeert - 23-02-2012, 20:17

swinks_UK drobna uwaga - ten silnik konstruowano w czasach gdy nie było takich wynalazków...
Bartek - 23-02-2012, 20:28

Dokładnie, a oleje xW30 powstały po to, żeby zmniejszyć zużycie paliwa kosztem zwiększenia zużycia silnika, który ma przejechać okres gwarancji i najlepiej, żeby się rozpadł.....
Kleju - 23-02-2012, 21:19

Pod koniec lat 80-tych, początek lat 90-tych samochody tej klasy były zalewane tylko olejami 15W40 i jakoś jeździły bezproblemowo ;) Teraz nastała taka moda: zalej ten olej będzie najlepszy... itd., itp

:mrgreen:
swinks_UK napisał/a:
Ostatnio odchodzi się od klas xW-50 i xW-60 jako "za ciężkich"


Co to znaczy za ciężkich?? Przecież oleje stosowane do sportu, np 15W50, 20W60 to są oleje w 100% syntetyczne...
A te klasy można powiedzieć dobiera się do specyfiki pracy silnika (np: absorbowanie paliwa dostającego się do oleju itd)

mystek - 23-02-2012, 23:08

Powiem Leszkowi Wasze sugestie odnośnie oleju. Aczkolwiek chyba bardziej wolałbym zalać mu już Valvoline 5w50 - http://allegro.pl/valvoli...2152089262.html jeśli już. Mam większe zaufanie do Motula i Valvo niż do ogólnodostępnych Castroli, Mobili itd itp.
Hubeeert - 24-02-2012, 08:22

mystek napisał/a:
Valvoline 5w50
Też OK.
Drobna uwaga - nie wiem czy masz oryginalną instrukcję obsługi, ale jest w niej WYRAŹNY zapis mówiący o tym, że jeżeli samochód eksploatowany jest w tzw trudnych warunkach - jak jazda z duża prędkością, lub ruch miejski na krótkich dystansach to zalecana jest wymiana oleju co 3000 mil czyli 4800 (5000) km.
Nie lekceważ tego - nie warto.

Co do Leszka - na Forum jest pełny servive manual (również elektryczny) do tego modelu.
Do przeglądu bezwzględnie uszczelnienia, pompa wody, oleju, paski itd.
Warto zobaczyć w jakim stanie sa gumy zawieszenia - wymieniać warto tylko na ori lub poliuretany, wszystko inne to szmelc. (sprawdziłem)
Przednie zawieszenie jest identyczne jak w Colcie/Lancerze 1.8D.
Sprawdź stan pasów bezpieczeństwa - przetarcia wykluczają je z użytkowania.
Zdejmij lub zajrzyj pod progi (plastikowe), obejrzyj dokładnie tylne nadkola i zobacz czy nie brakuje korków do progów. Zajrzyj pod zderzaki i oceń stan belek - ich korozja może być kłopotliwa. Nie próbuj podnosić ciśnienia na turbinie - skończysz ją bardzo szybko.
Uważaj przy zakupie hamulców - pomierz tarcze bo są większe niż w standardowym GTi C58A.
Przy okazji - C53A 4G61T miało 135KM ;) , ale i tak było szybsze niż C58A.

Skrzynia na pewno będzie zgrzytać przy zmianie biegów - zmień olej na zgodny z zaleceniami fabrycznymi a najlepiej kup od np kiepuczi olej ze Stanów do tych skrzyń.

Gdybyś chciał kupować poduszki pod silnik - weź taką ze sobą na wzór bo sprzedadzą Ci za małą - to się tyczy również innych rzeczy jak np pompa wody :P
Pasek rozrządu jest inny niż w 4G61 N/A, sprzęgło zresztą też.

Oby starczyło Ci cierpliwości :wink:

mystek - 24-02-2012, 09:03

Instrukcji niestety nie mam. Jest download na MM? (zresztą zaraz sobie sprawdzę)...

Oliwa co 5000km, czyli gdzieś co 5miesięcy przy moich przebiegach. Bez tragedii :)

Poproszę Leszka o generalny przegląda auta, on potrafi b.dobrze ocenić czy dana część nadaje się do wymiany, czy słabo.

Patrzyłem na nadkola, to bierze go ruda właśnie na tylnym pasie, pod zderzakiem przy nadkolach. Nie wiem oczywiście jak tam dalej, bo na kanale nie byłem, ale przypuszczam, że może być podobnie.

Przyglądałem się nakładkom na progi, bo często ruda się już przedziera na zewnątrz w autach, ale tutaj nic takiego nie dostrzegłem. Nie wiem czy Dedoor tego nie robił wtedy u blacharza, muszę dopytać.

Mocy nie chcę podnosić. Jeśli katalog nie kłamie (czytałem o 6,9s 7,4s i 7,6s do setki), to jest to zdecydowanie wystarczająca moc jak dla mnie. Zresztą auto nie jeździ tylko na wprost.

Hamulce były robione przez Dedoora, więc na razie nie mam tego problemu, ale pewnie kiedyś problem powróci :)

Jaki olej do skrzyni właśnie? Bo to też będę chciał wymienić dla świętego spokoju.

O poduszkach pod silnik coś czytałem w Twoim temacie, jak dobrze pamiętam :) .

Cierpliwość to tam pal licho, gorzej z funduszami :P . Oby te się nie skończyły :)

Anonymous - 24-02-2012, 09:13

mystek masz fachowca pod reką - jesteś krok dalej - farciarz :)
Hubeeert - 24-02-2012, 10:47

mystek podaj mi swój VIN na PW ;) chcę coś sprawdzić.
rosomak1983 - 24-02-2012, 13:50

Hubeeert napisał/a:
Pasek rozrządu jest inny niż w 4G61 N/A,

to czym sie rózni ???

Hubeeert - 24-02-2012, 13:56

1 zębem.
rosomak1983 - 24-02-2012, 15:11

Hubeeert napisał/a:
1 zębem.

sorki ze ciagne temat ale mnie to zaintrygowało, jak to mozliwe skoro blok i głowica ma taka sama wysokosc, koła rozrzadu chyba tazke. No i ten jeden zab to da sie zniwelowac ustawieniem napinacza... Zawsze w mitsu wszystko było zrobione logicznie szczególnie w silnikach 4g6x. Nie znasz jakiegos logicznego wyjasnienia tej dziwnej sytuacji ??? Jakies róznicy w budowie, jestem ciekaw po prostu :wink:

Co do hamulców jeszcze chyba zaciski sa jak w GTi ???



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group