Sigma/Diamante Techniczne - Koło pasowe wału korbowego - pomocy!
katzenjammer - 05-12-2016, 20:35
W skrócie - do wersji 24V można zamontować bezproblemowo koło do silników 6G72 produkowanych po 2003 roku, element jest lżejszy od tego w Sigmie, wymiary te same, i występował w kilku modelach Dodge'a, Mitsubishi, więc jest zdecydowanie łatwiej je zdobyć i za rozsądne pieniądze, do dostania również w PL, przekładka nie jest możliwa w przypadku wersji 12V, posiadacz silnika SOHC muszą się zadowolić regeneracją, częściami używanymi lub zamówić sobie kółko w USA - oryginalne drogie, zamienniki znośne, ale są i to jest najważniejsze.
Cytat a autora posta: "Sposobem na zmniejszenie trochę mas wirujących na wale jest wymiana koła pasowego na lżejsze, niestety koła aluminiowe bez tłumika drgań skrętnych wału skracają życie panewek są oczywiście szeroko stosowane w motor-sporcie ale tam nikt się nie przejmuje żywotnością silnika w sensie przebiegów rzędu 50-100tys km czy więcej bo silnik jest rozbierany i remontowany co wyścig. Alternatywą dla seryjnego ciężkiego koła pasowego (waga ok 3kg) jest koło pasowe montowane przez mitsu po 2003 roku do silników 6g72 czyli takich jak w 3kgt, jest to oczywiście koło posiadające tłumik drgań skrętnych, ma identyczne wymiary jak seryjne i jest lżejsze od seryjnego o blisko 1kg bo waży ok 2kg. Kolejnym plusem wymiany na takie koło jest to że seryjne są już stare i zmęczone, guma między pierścieniami jest sparciała i popękana co często kończy się rozpadnięciem koła na dwie części w trakcie pracy silnika (odpada zewnętrzny pierścień)..."
Pozdrawiam!
mmatulek - 06-12-2016, 21:26
Czyli wiele to nie wniosło. Przynajmniej w wypadku 12v
|
|
|