To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - Przegląd 45.000 i regulacja zaworów

vavoom - 31-07-2012, 19:51

mitsu00 napisał/a:
System widocznie nie za bardzo sie sprawdza w dieslach.

Raczej nie sprawdza się w księgowości, poniżej kilka cytatów z artykułów, które pojawiły się w sieci:

"Wprowadzając na rynek wysokoprężny silnik 2,2 l o mocy 177 KM (rodzina 4N14) inżynierowie Mitsubishi podkreślali, że jest to pierwszy na świecie Diesel z systemem zmiennych faz rozrządu (MIVEC). Motor, który napędzać będzie nową generację, otrzymał jednak zupełnie inną głowicę, w której nie przewidziano miejsca na system MIVEC (...) Nie oznacza to jednak, że MIVEC okazał się niewypałem. Japończycy uznali po prostu, że zastosowanie tego systemu w znaczy sposób odbije się na cenie auta..."

"W jednostce wysokoprężnej zrezygnowano ze zmiennych faz rozrządu, w silniku benzynowym z podwójnego wałka rozrządu w głowicy (DOHC na rzecz SOHC), a w przekładni automatycznej z podwójnego sprzęgła na rzecz klasycznego automatu. Producent tłumaczy, że głównym powodem wszystkich zmian jest obniżenie masy i ekologia..."

"Auto otrzymało np. przeprojektowany silnik Diesla 2,2 l o mocy 150 KM, który pozbawiony został systemu zmiennych faz rozrządu MIVEC (poprzednia wersja miała 177 KM). Japończycy zrezygnowali z tego rozwiązania w trosce o niższą cenę pojazdu..."

rezon - 06-08-2012, 14:45

czyli po raz kolejny księgowi Mitsubishi poprawiają inżynierów. W Outlanderze maty tłumiące zastąpili styropianem, w nowszej wersji nawet kolorowym - szarym :wink:
TommyWalker - 22-05-2013, 15:46

Witam,
Właśnie zrobiłem przegląd po 30kkm ( 2 przegląd ). Przy każdym przeglądzie mechanik stwierdził konieczność wymiany filtra powietrza ( według zaleceń producenta filtr należy wymienić obligatoryjnie przy 3 przeglądzie - to jest po 45kkm ). Koszt wymiany jak to w ASO - 180PLN :(

Jakie są Wasze doświadczenia :?: Jest to normalna praktyka czy "mój" ASO mnie naciąga :?:

Pozdrawiam Miśkomaniaków :D

apikus - 22-05-2013, 16:29

Przecież możesz zobaczyć filtr przed wymianą (przed wizyta w ASO) i po (ten, który włożyli), oraz kazać zostawić wszystkie wymieniane części. Możesz też kupić filtr za zdecydowanie miejsze pieniądze i kazać wymienić. Ja przy Lancerze wymieniam filtr przy każdym przeglądzie, ale kupuję go sam.
Luk - 22-05-2013, 16:57

TommyWalker napisał/a:
Jakie są Wasze doświadczenia :?: Jest to normalna praktyka czy "mój" ASO mnie naciąga

Ja wymieniałem filtr w Lancerze po 3 latach /60000 km. Na każdym przeglądzie był sprawdzany i nie kwalifikował się do wymiany.
Jednak Ty mieszkasz na Śląsku, gdzie zanieczyszczenie może być dużo większe.

JCH - 22-05-2013, 17:39

Luk napisał/a:
Jednak Ty mieszkasz na Śląsku,
Nie na Śląsku tylko w Sosnowcu ;)
No offence :)

Luk - 22-05-2013, 18:56

JCH napisał/a:
Nie na Śląsku tylko w Sosnowcu ;)

No dobra, "w obszarze podwyższonego zanieczyszczenia powietrza", to chciałem napisać :)

TommyWalker - 23-05-2013, 08:45

apikus napisał/a:
Przecież możesz zobaczyć filtr przed wymianą (przed wizyta w ASO) i po (ten, który włożyli), oraz kazać zostawić wszystkie wymieniane części. Możesz też kupić filtr za zdecydowanie miejsze pieniądze i kazać wymienić. Ja przy Lancerze wymieniam filtr przy każdym przeglądzie, ale kupuję go sam.


Dzięki łaskawco :wink: teraz to już wiem że muszę tuż przed wymianą dokładnie obejrzeć swój filtr. Jednak trudno sobie wyobraźić żeby przed każdą wizytą w ASO robić dokładny przegląd wszystkich części które mogli by wymienić (albo i nie) na mój koszt.

Niestety z mechanikiem samochodowym jest jak z lekarzem - trzeba mieć do niego zaufanie, a właściwie to trzeba mieć szczęście trafić na profesjonalistę i nie na cwaniaka...

vavoom - 01-10-2013, 11:02

herman napisał/a:
diagnoza, że jest wszystko OK została wydana na podstawie słuchania dźwięku silnika!

Na liście czynności przeglądowych pojawiła się pozycja pt. "Sprawdzić słuchowo luzy zaworowe. Jeśli stwierdzono nietypowy wzrost hałasu należy sprawdzić luzy zaworowe", zniknął zapis o samoczynnej kompensacji, doszła pozycja "Wyuczenie objętości dawki wtryskiwanego paliwa (przy użyciu testera MUT III)"...

Wedrowiec - 01-10-2013, 15:54

Zdarzyła się u kogoś konieczność regulacji? Przegląd wypada mi już po gwarancji i wywalanie tysiaka za to że ktoś sobie posłucha kilka sekund - to już lekka paranoja...
RalfPi - 01-10-2013, 19:17

hmm - 1000zł!?
Jeżeli będziesz miał luzy w normie - a pewnie będziesz - to zapłacisz bodajże 150zł za robociznę - reszta to cena np. w Lancerze szklanek..

krzychu - 01-10-2013, 19:23

RalfPi - problem z tym, że w 1,8 DiD Mivec trzeba wykręcić zdaje się wtryskiwacze co jest nie dość że ryzykowne to jeszcze precyzyjne, żeby w ogóle sprawdzić... Potem regulacja już "klasyczna" czyli na śrubce... Dlatego sprawdzenie jest problematyczne i próbują na "ucho"...
RalfPi - 01-10-2013, 19:27

tak czy siak 1000zł, to chyba trochę "zdzierstwo" - ja bym zadzwonił i zapytał w ekwiwalentym serwisie ASO w innym mieście i w nieautoryzowanym porządnym serwisie też.
W tym miejscu ukłon dla wiedzy Krzycha.

Wedrowiec - 01-10-2013, 19:29

Normalny przegląd - poniżej 1000 zł. Ten przegląd - 1800. Ewentualna regulacja jest "gratis" ;) Czyli ponad 800 za odsłuchanie. Tak przynajmniej mówili rok temu w serwisie i w tym wątku przecież też było o tym pisane.

Edit: rok temu pytałem się o to w jp oraz bodajże w Markach - i odpowiedź była taka sama.

RalfPi - 02-10-2013, 02:04

Ok - jedź do Chłopaków - niech Ci zrobią przegląd za 1000zł (damn.. ile!?!?) a jakiś mechaniorek posłucha silnika za 2 piwa.

Ja bym tak zrobił - sam mam gaz w Lancerze i regulację (przegląd de facto) robiłem w zew. serwisie przy przebiegu 40kkm, a teraz mi się nie spieszy na przegląd - nie ma co przesadzać!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group