To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Moja nowa (już stara) Żona.

WreX - 23-12-2012, 16:55

Z tego co na poczcie się dowiedziałem to za OPCJĘ! "rozpakowywanie przy kurierze" płaci się ponoć 5zł...
sniegu - 26-12-2012, 19:40

gdzieś to auto widziałem na Wieluniu tylko hmm gdzie... Pozdro
i9i - 26-12-2012, 20:34

WreX napisał/a:
Z tego co na poczcie się dowiedziałem to za OPCJĘ! "rozpakowywanie przy kurierze" płaci się ponoć 5zł...

Od niu jera wreszcie skończy się ich monopol na listy i kartki, więc mam szczerą nadzieję, że konkurencja wykończy ten postkomunistyczny byt :twisted:

WreX - 26-12-2012, 22:11

sniegu napisał/a:
gdzieś to auto widziałem na Wieluniu tylko hmm gdzie... Pozdro


Hehe na Twojego to już poluję od dłuższego czasu, a pewien jestem, że również kiedyś widziałem ;)

i9i napisał/a:
Od niu jera wreszcie skończy się ich monopol na listy i kartki, więc mam szczerą nadzieję, że konkurencja wykończy ten postkomunistyczny byt


Szczerą mam nadzieję, bo po tej sytuacji i zachowaniu poczty na prawdę straciłem jakiekolwiek chęci współpracy z tym stworzeniem samego szatana.

swinks_UK - 26-12-2012, 22:38

No ale to nie wina poczty.
Wina leży w ludziach, którzy z uporem maniakla preferuja wciąż usługi świadczone przez Allegro - zero ochrony konsumenta nabywcy.
Gdybyś kupował na eBayu płacąc PayPalem to nie miałbyś żadnych zmartwień. Niestety ludziska w Polsce wciąż w masochistycznym szale lubią być kołowani, okradani, oszukiwani i wybierają allegro. Albo inaczej, to allegro jest ulubionym portalem dla handlarzy, bo można bezkarnie kręcić lody na biednych ludkach. :roll:
Z mojego doświadczenia:
- ebay: 2430 sfinalizowanych transakcji i 1 wtopa (przegapiłem termin reklamacji)
- allegro: 132 sfinalizowane transakcje i 8 wtop bez mozliwości odzyskania pieniędzy
Statystyka jest nieubłągana :wink:

WreX - 26-12-2012, 22:46

swinks_UK napisał/a:
No ale to nie wina poczty.
Wina leży w ludziach, którzy z uporem maniakla preferuja wciąż usługi świadczone przez Allegro - zero ochrony konsumenta nabywcy.
Gdybyś kupował na eBayu płacąc PayPalem to nie miałbyś żadnych zmartwień. Niestety ludziska w Polsce wciąż w masochistycznym szale lubią być kołowani, okradani, oszukiwani i wybierają allegro. Albo inaczej, to allegro jest ulubionym portalem dla handlarzy, bo można bezkarnie kręcić lody na biednych ludkach. :roll:
Z mojego doświadczenia:
- ebay: 2430 sfinalizowanych transakcji i 1 wtopa (przegapiłem termin reklamacji)
- allegro: 132 sfinalizowane transakcje i 8 wtop bez mozliwości odzyskania pieniędzy
Statystyka jest nieubłągana :wink:



Zgadzam się, tylko powiedz mi jak mam wybrać ebay skoro tam 90% rzeczy nie dostane i prawie WSZYSCY sprzedawcy właśnie sprzedają na allegro... poza tym w Polsce bardzo słabo ze wsparciem PayPal, jedynie wykorzystują to przy wykupowaniu premium na rapidzie albo innych portalach udostępniających pliki...

Inaczej jest jak sie mieszka w UK gdzie ebay jest głównym źródłem handli internetowego, potrzeba upadku allegro a na to się nie zanosi bo zbyt dobrze sobie zarabia na sprzedających, ale co dziwne szukałem ostatnio części do galanta tam na ebay.co.uk i słabo... prawie żadnych halogenów, ani jednych tych dwu żyłowych spoilerów czy innych... Chyba że źle szukałem.

Nie mniej jesteśmy ZMUSZENI do korzystania z allegro, przez taki a nie inny rynek internetowy w Polsce i na razie to się nie zmieni, a allegro wprowadziło ochronę kupujących szkoda tylko, że nie biorą odpowiedzialności za szkody przy transporcie...

sniegu - 26-12-2012, 22:59

WreX napisał/a:
sniegu napisał/a:
gdzieś to auto widziałem na Wieluniu tylko hmm gdzie... Pozdro


Hehe na Twojego to już poluję od dłuższego czasu, a pewien jestem, że również kiedyś widziałem ;)

służbówka w obrocie jak coś daj namiary na pw to się spikniem albo odnowimy temat http://forum.mitsumaniaki...hlight=wielu%F1

WreX - 26-12-2012, 23:11

Jak jesteśmy przy Wieluniu, to może widziałeś tą astrę gdzieś ;D
http://www.youtube.com/watch?v=EbBL3QOl1SA

swinks_UK - 26-12-2012, 23:38

WreX napisał/a:
... i prawie WSZYSCY sprzedawcy właśnie sprzedają na allegro...

No właśnie, dlaczego?

WreX napisał/a:
poza tym w Polsce bardzo słabo ze wsparciem PayPal,

PayPal ma pełne wsparcie np. dla kart kredytowych Visa i Mastercard, chyba te środki płartnicze są dostępne w Polsce?
Pytanie, dlaczego allegro nie korzysta z płatności PayPal...? :roll: Odpowiedź poniżej... :wink:

WreX napisał/a:
ale co dziwne szukałem ostatnio części do galanta tam na ebay.co.uk i słabo... prawie żadnych halogenów, ani jednych tych dwu żyłowych spoilerów czy innych... Chyba że źle szukałem.

W UK nie ma rozwiniętego detalicznego rynku używek. Większość sprowadza się do ogłoszeń: "Galant na części", trzeba samemu wysyłać maila do takich sprzedawców z pytaniem o konkretną część.
Za to dużo więcej szans na trafienie towaru na eBay.de

WreX napisał/a:
Nie mniej jesteśmy ZMUSZENI do korzystania z allegro

Nie ma musu. To presja klientów wprowadza zmiany, a nie odwrotnie. Nie ma presji, nie ma zmian. :wink:

WreX napisał/a:
...a allegro wprowadziło ochronę kupujących szkoda tylko, że nie biorą odpowiedzialności za szkody przy transporcie...

To żadna ochrona. Kiwają prawa konsumenckie w żywe oczy.
Zgodnie z prawem konsumenckim w EU, platforma oferująca pośrednictwo w zakupach, bierze na siebie odpowiedzialność również za dostarczenie towaru.
Właśnie od jakiegoś czasu się dziwię jak to się udaje allegro wymigać z tego obowiazku. Z tego powodu nie oferuja płatności PayPal, bo przy skali przekrętów na swym serwisie poszliby z torbami w ciągu kilku miesięcy. :mrgreen:

Dobra, przepraszam za OT. Jak chcesz poproś mkm'a by ci posprzątał te marudzenie.

WreX - 26-12-2012, 23:51

swinks_UK napisał/a:
Nie ma musu. To presja klientów wprowadza zmiany, a nie odwrotnie. Nie ma presji, nie ma zmian.


Niestety zdecydowana większość (chyba) kupujących to raczej niedoświadczone osoby z internetem na tyle, żeby porównać i poczuć się pokrzywdzona przez allegro, oraz rządna zmian. Ja jestem za... ale co z tego skoro większość i tak będzie kupować na allegro godząc się płacić 9zł za przesyłkę listem ekonomicznym która kosztuje 1,90 na poczcie ;)


swinks_UK napisał/a:
W UK nie ma rozwiniętego detalicznego rynku używek. Większość sprowadza się do ogłoszeń: "Galant na części", trzeba samemu wysyłać maila do takich sprzedawców z pytaniem o konkretną część.
Za to dużo więcej szans na trafienie towaru na eBay.de


Tam też patrzyłem było jeszcze mniej.

swinks_UK napisał/a:
Dobra, przepraszam za OT. Jak chcesz poproś mkm'a by ci posprzątał te marudzenie.


E tam, od tego są tematy o "naszych Miśkach" żeby spamować i nabijać po 100 stron ;D

WreX - 27-12-2012, 00:10

Z góry przepraszam za jakość fotki ale chciałem się pochwalić moimi LED'owymi postojówkami oraz zweryfikować czy faktycznie są lekko zielone ?
Tak kolor ze zdjęcia odpowiada w 100% rzeczywistości, osobiście sam jestem zdziwiony, znając fakt, że im zimniejsze światło tym mocniej pod niebieski podchodzi a tutaj... cóż nie są barwione to na pewno.



Co do zdjęć i świateł będą lepsze obiecuje, niech no aparat dorwę i kumpel wróci ze śląska to będzie obiecane porównanie tungsramów +90 i blue vision.

Tomek - 27-12-2012, 07:48

swinks_UK napisał/a:

No właśnie, dlaczego?


bo jest bardziej popularne
to nie wina allegro, że weszło na rynek dużo wcześniej niż ebay, kiedy to ten miał Polskę gdzieś

kilka razy wystawiłem coś na polskim ebayu i żadnego efektu

swinks_UK napisał/a:
Proszę mnie uświadomić, bo nie bardzo rozumiem, a to wynika pewnie z tego, że od wielu lat mieszkam poza granicami PL...

Po zakupie towaru przez ciebie, ten towar przyszedł uszkodzony, tak?
No to sprzedawca powinien ci zwrócić całą kasę bez mrugnięcia, ty zrobić dokumentację zniszczenia, a potem powinieneś odesłać wrak (na swój koszt niestety) do sprzedawcy. Co do odszkodowań itd. to broszka tylko i wyłącznie sprzedawcy. Jego psim obowiazkiem jest zwrócić ci pełny koszt.
Hm... tak przynajmniej się dzieje na eBayu, i przy każdym zakupie online w UK.

Radzę ci więc się nie poddawać, tylko sprawdzić swe prawa konsumenta jeśli chodzi o zakupy online. :wink:


tutaj ciężko określić nie znając szczegółów
często jest tak, że takie rzeczy sprzedający wysyła kurierem, a kupujący chcąc oszczędzić prosi o wysyłkę pocztą na swoją odpowiedzialność
nie wiem jak to też jest z wysyłką szkła przez p-p

nie ma też co odnosić takich historii do prawa konsumenckiego, bo to dotyczy jedynie sprzedaży nowych przedmiotów z działalności gosp. do konsumenta (czyt. osoba prywatna)
żyjemy w Polsce i takie mamy prawo

ja takich lamp wysłałem 5, w tym raz podwójnie, czyli razem 4 paczki
3 razy UPSem, raz do pitbu77 na jego prośbę DHLem
i ta paczka do pitbu doszła rozwalona w drobny mak, ale to Piotrek sobie dam z nimi wyjaśniał, nie wiem jak się skończyło, ale mniemam, że dobrze, bo było jasno zaznaczone, że jest to lampa do auta i szkło, a skasowali go wtedy coś koło 60 zł
gdzie ja zawsze UPSem bezproblemowo takie coś wysyłam za 20 zł


a wracając do allegro i ebay, to nie wiem jakie teraz sa koszty na ebay, ale na allegro to nie wiem kiedy, ale zmienili prowizje bandycko, wychodzi zdrowo 100% więcej jak kiedys
mam nadzieje, że się ten portal kiedyś skończy, choć sam nigdy nie miałem większych problemów, co najwyżej opóźnienia z przesyłkami

swinks_UK - 27-12-2012, 10:56

tomek84 napisał/a:

nie ma też co odnosić takich historii do prawa konsumenckiego, bo to dotyczy jedynie sprzedaży nowych przedmiotów z działalności gosp. do konsumenta (czyt. osoba prywatna)
żyjemy w Polsce i takie mamy prawo

Proponuje głębszą lekturę przepisów UE. Wiedziałbyś, ze jesteś w błędzie. :wink:
A te są nadrzędne jeśli chodzi o działalność online. No... chyba, ze macie bariery w PL i internet nie wykracza poza granice kraju :mrgreen:

Tomek - 27-12-2012, 11:04

swinks_UK, jestem głęboko przekonany, że mówiąc o handlu i sprzedaży w Polsce, niezależnie czy to stacjonarnie czy przez neta, opieramy się na prawie Polski, które to od unijnego jest nadal daleko, nie tylko w tym aspekcie

zresztą wystarczy, że napiszesz do rzecznika praw konsumenta z zapytaniem kto konsumentem w Polsce jest a kto nie

i9i - 27-12-2012, 11:14

Może dorzucę swoje trzy grosze odnośnie prawa konsumenckiego i jego egzekwowania w Polsce, otóż ludzie nie mają pojęcia o swoich prawach, a jak mają jakieś pojęcie to nie chcą ani skarżyć, ani nigdzie łazić, wolą ponarzekać, że zostali oszukani i tyle. Natomiast ci co są uparci i walczą o swoje przeważnie wychodzą na tym do przodu. Ot taka mentalność. Damian mógłby trochę rozjaśnić swoją walkę z kurierem, bez szczegółów ale chociaż czy walczył jako kupujący czy to on wysyłał. Bo konsument ma znacznie większe prawa niżeli to się handlarzom wydaje, niestety często nie obchodzi się bez interwencji RPO.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group