To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Dodge Colt

Krzyzak - 23-01-2013, 21:38

właśnie przyszła ode mnie paczka od Japaneze - w środku oryginały HMC czyli POS za ca 5 zł/szt.
x8 = 40 zł

t_o_mis - 29-05-2013, 11:04

mały update bez zdjęć(ale będą)

po zimie wyszła ruda. Przedni prawy błotnik, drzwi kierowcy, klapa bagażnika, nadkola tylne.
Niestety z powodu braku finansów i czasu oraz zdrowej kalkulacji raczej nie zostanie to naprawione :|

wczoraj też urwałem linkę ręcznego na prawe koło...jakby ktoś miał używane w dobrym stanie to kupie bo w sklepie wołają 100-110zł (akurat za tę stronę bo za lewą jest 60-70 :x )

t_o_mis - 07-06-2013, 23:59

dziś w trasie pękł mi przewód hamulcowy :cry: Obyło się bez wypadku i skończyło się szczęśliwie gdyż niemalże pod nosem znalazłem warsztat, w którym mili panowie mechanicy naprawili wszystko w expresowym tempie za jedyne 65zł i jeszcze dostałem 2l płynu do spryskiwaczy o zapachu jabłkowym :wink:

linka hamulca zamówiona też za rozsądną cenę 80zł

t_o_mis - 12-07-2013, 02:09

Czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi ile mniej więcej wyniósłby mnie SWAP z 4G15 na 4G63??
Drzemacz - 15-07-2013, 18:44

t_o_mis napisał/a:
Czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi ile mniej więcej wyniósłby mnie SWAP z 4G15 na 4G63??


Coś między 2-3 tyś. w tej cenie wliczam wmiare sprawny silnik z potrzebnym osprzętem do małego remontu, a reszta kasy na supple do motora czyli rozrząd uszczelki uszczelniacze i inne ważne i mniej ważne rzeczy.

Swapa będziesz robic sam czy zlecisz jakiemuś sprawdzonemu mechanikowi?
Partaczy omijaj szerokim łukiem :wink:
w cenie 2-3 tyś nie licze roboty mechanika bo nie wiem komu to zlecisz.

Z części zamiennych polecam tylko dobre renomowane sprawdzone marki, jakiś najtańszy shit nie w chodzi w gre lepiej jest zainwestować raz a dobrze a nie potem co chwile robic to i tamto.

Przed kupnem dobrze by było odpalić i ocenić prace silnika, zmierzyć kompresje na cylindrach jeśli by była taka możliwość, żeby nie pchać sie na mine w ciemno.
Warto sprawdzić w jakim stanie są panewki na korbach jeśli silnik ma 300-400 tyś przebiegu.

Hubeeert - 15-07-2013, 22:11

Drzemacz napisał/a:
Coś między 2-3 tyś.

Wsadź to między bajki.
Potrzebujesz
kompletny silnik ze skrzynią, osprzętem, zawieszeniem, hamulcami i ECU oraz wiązką. Robocizna ~ 3000 ale części...

Drzemacz - 15-07-2013, 23:46

Hubeeert napisał/a:
Drzemacz napisał/a:
Coś między 2-3 tyś.

Wsadź to między bajki.
Potrzebujesz
kompletny silnik ze skrzynią, osprzętem, zawieszeniem, hamulcami i ECU oraz wiązką. Robocizna ~ 3000 ale części...


Hubeeert nie ma rzeczy nie możliwych dla chcącego nic trudnego tylko trzeba poświęcić troche czasu na znalezienie dobrej opcji i dojść, do ogarnięcia tego wszystkiego.
Kupić jakiegoś dawce za 1000-1500pln a reszte przeznaczyć na ogarnięcie tego wszystkiego do ładu.
A więc da rade się zmieścić w 3K z same graty sprawdzone i potwierdzone na własnej skórze :wink:

Tak jak mówiłem w tym budżecie nie jest policzona kwota za wyjęcie i poskładanie 4g63 przez ogarniętego mechanika który miał by wykonać SWAP,
ale kto wie może t_o_mis zna się na rzeczy i sam czegoś takiego się podejmie lub będzie próbował sam to zrobić i zaoszczędzić trochę gotówki, tego nie wiem tylko spekuluje :wink:

Krzyzak - 16-07-2013, 07:35

sam nowy rozrząd do tego silnika to ok. 800 zł, robocizna mechanika mającego drugi silnik na palecie - min. 500 zł
dochodzi kwestia wyjęcia połowy środka (konsola) i wrzucenia wiązki, bo w GTi jest kompletnie inna wiązka i sterowanie silnika - trudno powiedzieć ile można za to wołać, ale to pewnie kilka dni pracy - za 1000 zł nie chciałoby mi się tego robić
teraz dodaj ceny części - jak Hubert napisał potrzebne jest niemal wszystko - silnik (z osprzętem, bo niemal wszystko jest inne w DOHC), skrzynia, wiązka, komputer, zegary (do 9000 rpm), półosie, zwrotnice z hamulcami (dobrze by było), chłodnica

t_o_mis - 17-07-2013, 22:59

Raczej bym się nie podejmował tego sam. Ja mogę sobie co jedynie środek sam poskładać :P ale jak mam wydać kasę rzędu 6-8tys za coś nowego (w grę wchodzi tylko Eclipse 1G) to wolałbym zlecić komuś przeróbkę Colciaka z 4G15 na 4G63. Liczę się, że to będzie praktycznie wszystko do zmiany ale po prostu żal mi dupe ściska jak tylko pomyśle o odłożeniu Colciaka na sprzedaż bądź nie daj Boże na złom. Dlatego też rozważam opcje włożyć w niego kasę za którą miałbym kupić Eclipse i zrobić z niego o niebo lepsze autko niż fabryczne Eclipse.
Hubeeert napisał/a:
Potrzebujesz
kompletny silnik ze skrzynią, osprzętem, zawieszeniem, hamulcami i ECU oraz wiązką. Robocizna ~ 3000 ale części...

Liczę się z tym że potrzebuje całego Eclipse jako dawcę ale to jest półka cenowa 2-3tys. gorsza sprawa jest z OGARNIĘTYM mechanikiem bo w moich stronach nie znam nikogo z tego gatunku. Może jest ktoś z forum o kim nie wiem więc prosiłbym o priv.
Druga sprawa jest taka mój Colt to amerykaniec i przekładka podejrzewam wchodzi w grę tylko na Eclipse USA czy da się na EU (mam na myśli automatyczne pasy, obrysówki)

Zielu - 18-07-2013, 01:27

Powiem tak (napiszę): sama przekładka nie jest skomplikowana, przeciętnie rozgarnięty człowiek dłubiący hobbystycznie przy samochodzie (przy dobrej motywacji) potrafiłby wykonać taki swap, mając oczywiście cały komplet. W internecie jest całe multum tutoriali, zdjęć, schematów, czyli sedno sprawy, jakby nie patrząc. Czytać, czytać i pytać :wink:

Potrzebujesz dokładnie to co napisali Ci wyżej :wink: Realnie szukałbym jakiegoś Eclipsa za +/- 3kzł, koniecznie 6 bolta (produkcja do maja '92) i zrobił pełny swap. Wszystko pasuje plug n play(ew. poza łapą silnika, łapami?/nie pamiętam..), chyba że nie chcesz mieć 5 śrub w kole z przodu jak w Ecli, wtedy trzeba zastosować np. piasty z Galanta e3xx, zaciski z Eclipse i tak pasują do każdej zwrotnicy z tamtych lat.

Rozumiem, że nie podejmowałbyś się sam takiej roboty...jeśli nie masz w okolicy ogarniętego mechanika, który na dodatek nie boi się wyzwań i potraktowałby to zlecenie jako pewne nowe doświadczenie zawodowe a na dodatek nie zdarłby z Ciebie kasy, to tu pojawia się problem....Widzę że jesteś z Podkarpacia, z tego regionu kojarzę jedynie Rosomaka i myślę że on mógłby Ci jakoś pomóc. Pogadaj z nim, możliwe że coś doradzi... :wink:

Hubeeert - 18-07-2013, 16:34

Zagadaj z Maretzkym - on poda Ci koszty robocizny, częsci to w dzisiejszych czasach loteria. Najlepiej byłoby kupic zdrowe blacharsko GTi do remontu mechanicznego.
rosomak1983 - 18-07-2013, 23:41

t_o_mis, jakby co to doradze jak moge, aczkolwiek w naszym rejonie po wyjezdzie Daniela nie wiem kto by ogarnał to w kwesti wiazki, elektryki. Bo włozyc silnik z ecli nie problem w te bude.
Pozatym przemysl czy chcesz ładowac tyle kasy w tego colta. Jesli jest idealna buda mozna sie pokusic jesli nie odpusc.

jerzyk1 - 18-07-2013, 23:48

Koles jak robil dokladnie swapa z 4g13 na 4g63 i robil mu warsztat to wyszlo mu troche ponad 8000zl i w sumie nie jest to jakis duzy kszt jak na warsztat, kwestia dogadania sie :)
t_o_mis - 19-07-2013, 00:51

Jestem skłonny ponieść koszty swapa tylko kwestia jest tej budy musiałby mi ktoś(kto się zna na rzeczy) ją dokładnie obejrzeć i powiedzieć czy się nada bo jak nie to po prostu zrezygnuje z tego gdyż nie chce się bawić w kupowanie komisu samochodów i składanie na 1.
Zielu - 19-07-2013, 14:02

Porób może dokładniejsze foty budy, tej rdzy. Wiadomo że jak coś gnije, wypadałoby to zrobić..Zakładam że dziur na wylot nie masz :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group