Pajero II - ABS
michdru1 - 10-12-2012, 22:33
Ok. zacznę jutro od mrugania. Zrobię taką kontrolkę i powalczę.
kdf - 13-12-2012, 19:17
Swego czasu bawiłem się takimi sprawami przy ciągnikach siodłowych i generalnie sprawdzało się oporność czujników oraz jak wcześniej pisał michdru1 ważnym wskaźnikiem był pomiar napięcia jakie indukuje czujnik podczas obracania się koła. Pomiar trzeba było wykonywać przy zbliżonych obrotach (przy ciężarówkach i naczepach było to ok 100 obr/min)
Zmniejszone napięcie wskazywało na zbyt dużą odległość czujnika od "zębatki".
profesjonal - 15-12-2012, 16:19
Witam mam dokladnie ten sam problem z abs ,mierzylem czujniki,zmieniłem cały plyn hamulcowy,wyczyscilem wszystkie styki korony i nic nadal to samo a teraz abs by sie przydał jak znajdziesz przyczyne daj znac. Jakim programem mozna sie polaczyc z komputerem mam kabel i kilka programow ale zaden nie gada z miskiem
michdru1 - 15-12-2012, 20:50
Mając dzisiaj trochę czasu i chęci postanowiłem poszukać złącza i sie pobawić. Rozebrałem plastiki i znalazłem kostkę. wyglądem identyczna jak na schematach wcześniej. Nie wiem ile powinno być w niej przewodów ale w mojej było chyba 5. Podłączyłem jak w schemacie i........nic. Dioda nie reagowała Spróbowałem do innego i cud. Dioda pokazała wyraźnie...pięć długich i trzy krótkie. Mam nadzieje że mi sie udało.W rozpisce od Tomka wychodzi że to Silnik Relay...co to takiego???
Pozdrawiam
michdru1 - 15-12-2012, 23:19
Co radzisz zrobić?? Od czego zacząć??
michdru1 - 16-12-2012, 08:23
Dodam jeszcze że silnik pompy podłączony na krótko chodzi.
rico.1 - 17-12-2012, 21:34
michdru1 napisał/a: | Podłączyłem jak w schemacie i........nic. Dioda nie reagowała Spróbowałem do innego i cud. Dioda pokazała wyraźnie...pięć długich i trzy krótkie. | zacznij od sprawdzenia czy to był błąd ABS czy może jakiś inny układ, bo tego na dobrą sprawę nie wiadomo
michdru1, podaj chociaż kolory przewodów na których dioda Ci miga tą sekwencję
michdru1 - 18-12-2012, 09:21
Zrobiłem tak jak Tomasz podał http://codes.rennacs.com/...shi-Engines.php
Masy nie szukałem w kabinie tylko dłuższy kabelek i do aku. W instrukcji podają, że masa i w górnym lewym rogu kostki. Mi tak nie działało i podłączałem do kolejnych. Mruga po pdłączeniu do miejsca po prawej (od tego w górnym lewym rogu) u mnie jest to zółty przewód. Wczoraj żeby sprawdzić czy inne błędy wymruga odłączyłem lewy tylny czujnik abs i........mruga błąd 14 i dalej 53:)
rico.1 - 19-12-2012, 23:18
przewód żółty -> sterownik silnika???
michdru1 - 20-12-2012, 09:05
Dokładnie jest to żółty z czerwonym paskiem. Ten przewód +masa mruga mi błędy. Rico podawałeś mi kolory kabelków od czujników przy sterowniku. Tam większośc kolorów też mi nie grała.
Panowie powiedzcie jeszcze jedną rzecz. Chciałbym sprawdzić czy przypadkiem przewody w kostce przy pompie ABS nie sa uszkodzone. Gdzie one idą?? Do sterownika?? Jeżeli tak to które to?
Pozdrawiam
rico.1 - 21-12-2012, 20:18
No teraz to już jestem zakręcony jak baranie rogi
Gdybyś miał błąd 53 - obwód pompy ABS/przekaźnik, to kontrolka ABS paliłaby się cały czas od samego włączenia zapłonu z jedym mignięciem po rozruchu, a nie dopiero podczas jazdy.
Więc jak jest dokładnie z tą kontrolką?
Poza tym: michdru1 napisał/a: | Rico podawałeś mi kolory kabelków od czujników przy sterowniku. Tam większośc kolorów też mi nie grała | nic nie pisałeś wcześniej - w takim razie nie ma pewności czy czujniki kół przy sterowniku zostały sprawdzone, czy po prostu sprawdziłeś coś innego.
Jeśli weźmiesz pod uwagę odbicie lustrzane i kolejność wtyków to wszystko powinno się zgadzać,
wbrew pozorom dokładne sprawdzenie kolorów przewodów jest bardzo istotne, bo pomyłki bywają kosztowne w skutkach
ten żółto czerwony na diagnozie to jeszcze nie to, ABS tam ma żółto pomarańczowy
michdru1 - 22-12-2012, 20:39
Zaraz zaraz...powoli. Czujniki przy sterowniku zostały na pewno dobrze sprawdzone bo wartości były identyczne jak w kostkach przy czujnikach...dodatkowo kręciliśmy kołami dla sprawdzenia które to koło. Jeżeli chodzi o mruganię błędów jeśli chcesz to jutro postaram się nagrać krótki filmik-wtedy zobaczysz jak to wygląda. Wcześniej pisałem że dla sprawdzenia poprawności wypiąłem jeden czujnik(lewy tył) i od razu pojawił sie dodatkowy błąd nr.14.
rico.1 - 22-12-2012, 21:40
Zamiast tego filmiku, opisz lepiej dokładne zachowanie kontrolki przy normalnym rozruchu - to podpowie dużo więcej.
Poza tym co już sprawdziłeś przy pompie ABS?
michdru1 - 22-12-2012, 22:00
Przy przekręceniu stacyjki kontrolka abs gaśnie. Odpalam samochód zapala sie na chwilke i gaśnie. Zapala sie gdy auto osiągnie ok.7kmh. NIe robiłem jeszcze nic bo nie mam czasu. Na początek chce sprawdzić połączeni z pompy do sterownika. Rico napisz na priv numer tel. Zadzwonie pogadamy.
rico.1 - 22-12-2012, 22:29
Smaruj tutaj, będzie dla potomnych ... i czytaj dokładnie
michdru1 napisał/a: | Na początek chce sprawdzić połączeni z pompy do sterownika. | od sterownika do przekaźnika pompy powinno być wszystko ok, bo kontrolka gaśnie.
Sprawdź lepiej sam przekaźnik na obwodzie pompy - cewka w nim działa prawidłowo, ale coś nie gra ze stykiem w przekaźniku, na przewodach od niego do pompy albo sam silnik pompy już się kończy. Sprawdź też masę silnika. To wszystko jest na pompie ABS.
|
|
|