[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Wspomaganie - wyciek
Arturek19_01 - 08-09-2013, 10:40
ja gdy go kupiłem było ok po jakichś 3-4 tygodniach zaczeło wyć.. znajomy mechanik podpowiedział mi żeby wymienić płyn i sprawdzić czy będzie poprawa.. odkręciłem jeden przewód od zbiorniczka (powrót do zbiorniczka) odpaliłem skręciłem w prawo w lewo płyn wyleciał.. zakręciłem wlałem nowy i to samo kilkukrotnie w prawo w lewo i było ok znowu przez 2 tygodnie... ciekawa sytuacja ale zarezykuje używaną pompę załatwiłem za 140zł.. jade po nią w przyszłym tygodniu i po kilka innych części..
[ Dodano: 10-09-2013, 17:45 ]
Jwszcze mam takie małe pytanie do was:) Czy pompy wspomagania przy silniku 2.5 V6 różniły się czymś w Miśkach przed liftem i po lifcie??
starwind - 17-08-2014, 23:26
Odświeżę temat
Zaczęło mi lecieć z maglownicy z prawej strony pod harmonijką mniej więcej tydzień od max do minimalnego poziomu w zbiorniczku niby nie dużo ale irytuje
pytanie czy da się wymienić to uszczelnienie bez wyciągania maglownicy ?
jeżeli tak to jaki to uszczelniacz ?
robertdg - 17-08-2014, 23:45
Da się, ale skąd pewność, że wyciek jest spowodowany zuzytym uszczelniaczem a nei wypracowaną listwą maglownicy, jakby co OEM to MR333161
milo - 18-08-2014, 07:39
starwind napisał/a: | pytanie czy da się wymienić to uszczelnienie bez wyciągania maglownicy ? |
Wątpię... jest głębiej uszczelniacz
robertdg napisał/a: | skąd pewność, że wyciek jest spowodowany zuzytym uszczelniaczem a nei wypracowaną listwą maglownicy |
To bardzo możliwe ...
demoniszcze - 18-08-2014, 08:42
starwind napisał/a: | Odświeżę temat
Zaczęło mi lecieć z maglownicy z prawej strony pod harmonijką mniej więcej tydzień od max do minimalnego poziomu w zbiorniczku niby nie dużo ale irytuje
pytanie czy da się wymienić to uszczelnienie bez wyciągania maglownicy ?
jeżeli tak to jaki to uszczelniacz ? |
Miałem identyczną sytuację, skończyło się regeneracją magla
starwind - 18-08-2014, 21:31
a możecie polecić jakiś zakład który zregeneruje mi maglownicę w rozsądnej cenie ?
Jarcev - 13-09-2014, 15:18
Panowie mam mega wyciek w galancie płynu do wspomagania, myslałem ze na węzykach ze zbiorniczka ale rozebrałem i nie bardzo a płyn ewidentnie scieka z góry po sciance ? ktoś coś?
milo - 13-09-2014, 19:39
Jarcev możesz sprecyzować dokładniej swoje pytanie
robertdg - 14-09-2014, 09:13
Pewnie przekorodowała gdzieś na podłużnicy rurka aluminiowa, podeprzeć silnik sciągnąc poduche mocująca przy rozrządzie i sprawdzić gdzie cieknie, rurke wymienić albo pospawać, jezeli to na tym odcinku na podłuznicy (sadzac po zdjeciu)
Jarcev - 14-09-2014, 12:07
Cieknie po sciance pod zbiornikiem wyrównawczym z chłodni, byłem pewien ze wali na przewodach tuż za zbiornikiem na płyn do wspomagania ale tak jak pisałem tam susza wiec zaraz biore sie za rade i rozbieram rekina
KsiadzRobak - 14-09-2014, 21:35
Jedno z pierwszych miejsc, gdzie cieknie wspomaganie to mocowanie przewodu do podłużnicy. Dokładnie w miejscu pod poduszką silnika przy rozrządzie. Polecam zdjąć wężyk, nałożyć opaskę termokurczliwą na to miejsce i jeszcze kawałek dalej (tak z 2 cm w stronę ściany grodziowej) opaskę skurczyć opalarką, przesmarować olejem i naciągnąć wężyk z powrotem, nawet ten 1-2 cm dalej jak się da. Można dać też drugą opaskę zaciskową.
Zbidziu - 07-02-2015, 21:31 Temat postu: Wspomaganie kierownicy Witam wymieniał ktoś z was olej w przekładni kierowniczej mam ubytki oleju w zbiorniczku a nie wiem co i kiedy było nalane i chciał bym go wymienić, ale nie wiem czy jest tam jakiś korek spustowy trzeba z przekładni odkręcić przewód doprowadzający olej?
Ksiao - 07-02-2015, 22:26 Temat postu: Re: Wspomaganie kierownicy
Zbidziu napisał/a: | trzeba z przekładni odkręcić przewód doprowadzający olej? | dokładnie tak bo z tego co mi wiadomo to nie ma tam korka spustowego i wymiana polega na zdjęciu węża doprowadzającego i wyprowadzenie go do innego zbiorniczka (wanienki) i dolewaniu do zbiorniczka płyn do momentu aż przeleci cały
gms - 14-12-2015, 16:56
Witam,
przepraszam jeśli piszę w złym temacie.
W sobotę jechałem i po ok 20-30 km wyrzygało mi olej od wspomagania. Musiałem przejechać sb i w ndz wróciłem. Uzupełniłem też płyn ale niestety cały od razu wyleciał.
Zlokalizowanie wycieku dość problematyczne jednakże wyciek jest na łączeniu przewodu powrotnego biegnącego od zbiorniczka w dół kolo alternatora aż do chłodnicy wody, na jej końcu wywija pętelkę i wraca, a przewód biegnie dalej w stronę ściany grodziowej (nie wiem gdzie dalej). Z tego co widzę pełni to ten odcinek układu wspomagania pełni funkcję chłodnicy. Zgadza się?
Jeśli tak to czy mogę go obejść wychodząc ze zbiorniczka wprost do odcinka idącego w stronę grodzi?
Wyciek mam gdzieś na pierwszym mocowaniu przewodów do ściany komory silnika i nie mogę rozmontować zacisków aby zlokalizować czy przewód elastyczny czy rurka jest nieszczelna - stąd takie zapytanie o obejście.
mastach - 14-12-2015, 17:18
gms napisał/a: | Z tego co widzę pełni to ten odcinek układu wspomagania pełni funkcję chłodnicy. |
Ta rurka przed chłodnicą wody to jest właśnie chłodnica płynu wspomagania.
W moim Galu EA przedziurawiła się jakimś cudem a może skorodowała (aluminium chyba się utleniło jakoś).
Nabyłem szczelną używkę i po problemie
|
|
|