To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - Po wymianie uszczelki pod głowicą nie odpala

robertdg - 02-02-2013, 21:48

Jak było napisane wcześniej
robertdg napisał/a:
Zawory na zimno 0.25ssący i 0.35wylotowy

milo - 03-02-2013, 08:44

Dobrze sprawdz zawory bo może masz podparte i wtedy nie ma siły na zapalenie cylinder po cylindrze i za każdym razem obracaj wałem na 1 cylindra sprawdz i tak po koleji następne , a jak coś blokuje oby nie zawór o tłok prawidłowo ustaw rozrząd na znaki lepiej 2 razy sprawdzić i kilka razy obrócić wałem zanim kręcić rozrusznikiem
slavo_p - 03-02-2013, 09:59

"Milo" luz ustawic na 0.15 i krecic i wtedy patrzec czy nie podpiera ? ( podpiera mam rozumiec ze za ciasne luzy? a nawet bez luzu ? ) Rozrząd mam na 100% na znakach . Potwierdz mi jeszcze : pierwszy tłok w górze zawory 1,2,4,5 zamkniete tak ? Bo jak ustawiam rozrząd to tłok w górze i reszta na znakch dobrze mysle bo ja juz zgłupiałem .

[ Dodano: 03-02-2013, 10:08 ]
a tak na boku : juz kiedys próbowałem i przestawiłem wał o jeden ząbek do przodu zeby zobaczyc czy bedzie kolizja , no i jednak była , kręciłęm kluczem delikatnie i doparło do zaworu wiec rozrząd musi byc na znakach inaczej by nie obrucił wałem .

[ Dodano: 03-02-2013, 10:11 ]
a z tym blokowaniem to cos takiego jak w benzyniaku za wczesny zapłon czy cos takiego , trudno to nazwac , ale to tlko jak psikne samozapłonu

milo - 03-02-2013, 11:00

Zawory ustaw jak wczesniej Ci pisli 0,25 dolot 0,35 wydech na zimnym

Regulacja zaworów 2.0 td
Mierzone na dźwigni zaworu / zaworze
Gdy cylinder 1 znajduje się w górnym martwym punkcie cyklu sprężania, regulować następujące:
Zawór dolotowy cylindra 1 i 2 + zawór odlotowy cylindra 1 i 3
Gdy cylinder 4 znajduje się w górnym martwym punkcie cyklu sprężania, regulować następujące:
Zawór dolotowy cylindra 3 i 4 + zawór odlotowy cylindra 2 i 4.
Najlepiej sprwdz ciśnienie sprężania powinien mieć 35 bara min 25,6 max różnica 3,0

scoratir - 03-02-2013, 11:02

slavo_p, najpierw pozakładaj te podkładki od Wszyca jak przyjdą. Mi się wydaje że na sucho niby wszystko w prządku, ale jak się kreci rozrusznikiem to zawory moga się nie domykać przez co nie ma kompresji. Najpierw to, później sprawdzić wtryskiwacze czy nie leją. Dobrze by było sprawdzić też kompresję... no ale samochód nie jeździ i musiał byś od kogoś pożyczyć przyrząd.
Załączam zdjęcie, najpierw ustawiasz te z pierwszego zdj, później te z drugiego - czyli tak jak pisałeś (inatake to dolotowe z luzem 0.25, exhaust to wydechowe z luzem 0.35):

slavo_p - 03-02-2013, 11:39

jutro bedą podkładki. Ustawie luzy tak jak radzicie i zawioze wtryski do sprawdzenia . Hmmm sory moze to głupie pytanie ale czy tłoki nie chodą parami ??? jak miałem głowice sciagnietą to pierwszy i czwarty były w górze (licząc tłoki od rozrządu) jak to jest z tymi tłokami ??
Wszyc - 03-02-2013, 11:50

Głupie pytanie zdejmowałeś może zębatki obie z wału korbowego? te które napędzają pasek rozrządu i pasek balansowy?

bo między nimi jest blacha na której jest wycięcie do ustawienia wału na znaki :P jeżeli zamontowałeś ją przypadkiem na odwrót.... :lol: :P

slavo_p - 03-02-2013, 12:11

sciągałem tylko pasek . a wał jak ustawi sie na znaki to nie jest tak ze raz jest pierwszy i ostatni cylinder w górze , a raz drugi i trzeci ?
scoratir - 03-02-2013, 12:16

Tłoki chodzą parami, ale na każdym jest inny suw. Jak jeden ma sprężanie to drugi na tej samej wysokości (u góry) ma wydech. Podobnie jak dwa są w dole to jeden ma suw ssania a drugi suw pracy. Dlatego właśnie zawory nie domykają się w takim samym czasie, mimo że tłoki chodzą razem.
slavo_p - 03-02-2013, 12:20

czyli jak wał mam na znaku to niema innej mozliwosci jak tylko taka ze pierwszy tłok jest w górze ?

[ Dodano: 03-02-2013, 12:40 ]
koledzy a czy kołem pompy jak pokrece i potem założe na znaku to zawsze daje wtrysk na pierwszy cylinder ?

tom11 - 03-02-2013, 14:40

aby na znaku i będzie git :)
deejay - 03-02-2013, 16:37

slavo_p napisał/a:
kręciłęm kluczem delikatnie i doparło do zaworu wiec rozrząd musi byc na znakach inaczej by nie obrucił wałem .


Rozrusznik ma taka siłe ze nawet nie poczujesz ze juz dawno pogieło grzybek zaworu :wink:

Wszyc - 03-02-2013, 17:39

deejay napisał/a:
Rozrusznik ma taka siłe ze nawet nie poczujesz ze juz dawno pogieło grzybek zaworu


Woohoho nieźle dobrze wiedzieć jak co :)

slavo_p - 03-02-2013, 17:56

a czy ja napisałem ze kręciłem rozrusznikiem ;>
deejay - 03-02-2013, 18:15

Kolejnośc zapłonu w tym silniku jest 1-3-4-2 .
Więc najszybszym sposobem ustawienia luzu jest taki oto sposób : Zaczynamy od 1-ego cylindra regulację , czyli na czwartm ma byc mijanka krzywek , nastepnie 3-ci cyl. czyli na drugim mijanka , czwarty cilnder czyli na pierwszym mijanka i na końcu drugi cyl. czyli na trzecim mijanka Rzozumiałe :?:

Po co tyle kombinowac , jesli rozrzad niby ok , to po ustawieniu luzu zaworowego sprawdz kompresje . Sam sie zagłebiasz i robisz sobie w kółko robotę :roll: :doubt: , zamiast spr podstawowe parametry silnika jakim w dieslu jest ciś sprężania .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group