ASX Ogólne - ASX 1.6 BENZYNA - wart zakupu ?
jonojono - 04-01-2014, 15:19
Planuje nim pojeździć 4-5 lat (niecałe 20k km rocznie) myślicie, że warto przedłużać gwarancje do 4 lub 5 lat?
Sprowadzanie z USA nie wchodzi w grę.
bubel90 - 04-01-2014, 21:58
jonojono, Powiem Ci tak. Zawsze warto bo nie są to jakieś ogromne koszty a zawsze lepiej mieć przynajmniej ja wychodzę z takiego założenia. Do tego pisałeś że chcesz diesla, a jak wiadomo diesel w mieście z DPF-em kiepsko sobie radzi. Do tego 1.8 DID nie jest mistrzem wytrzymałości. Naprawdę warto kupić gwarancję na 5 latek
Luk - 04-01-2014, 22:09
Cytat: | myślicie, że warto przedłużać gwarancje do 4 lub 5 lat? |
A ja uważam, że nie warto Mojemu Lancerowi leci 6 rok i NIC (co podlegałoby gwarancji) się nie zepsuło... Wszystko zależy oczywiście od ceny tego przedłużenia, ale domyślam się, że trzeba robić przeglądy w ASO, co już zwiększa cenę o jakieś 1000-1500 zł/2 lata...
DJ Fazi - 05-01-2014, 12:37
należy też zwrócić uwagę, że nie jest to gwarancja na 100% samochodu
RaVciO - 05-01-2014, 13:27
Jaki jest całkowity koszt sprowadzenia takiego ASXa z USA (razem z wszelkimi opłatami i przeróbkami)?
mkm - 05-01-2014, 18:27
RaVciO, kalkulator troszkę zdezaktualizowany, ale poglądowo powinno Ci wystarczyć.
http://import.usaautosystem.pl/celne.html
Koszt lamp, reflektorów, instalacji przeciwmgłowych musisz sprawdzić sobie sam.
Niektóre (większosć) marek nie sprzedają nowego auta, które ma byc wywiezione ze Stanów.
Musi byc zarejestrowane choć raz w USA.
krzychu - 05-01-2014, 19:16
RaVciO napisał/a: | Jaki jest całkowity koszt sprowadzenia takiego ASXa z USA (razem z wszelkimi opłatami i przeróbkami)? |
Łatwo też jest znaleźć firmy, które się tym zajmują wydaje mi się, że powinni Ci odpowiedzieć i wycenić bez problemu drogą mailową.
Wojti75 - 05-01-2014, 22:43
A co tak uparliście sie na USA. Za miedzą np. w Kaliningradzie (RUS) można kupić. 3 wersje benzynowe bez przerabiania świateł itd. do tego 1,8 140 KM 2WD oraz 2,0 150 KM 4WD. Kurs aktualny ok. 0,10 tj.od 72 tys.zł do 129 tys. zł wersja najdroższa. + 10% cła + akcyza i VAT.
Możliwe, że częściowo ruski VAT (НДС) można przy exporcie odzyskać lecz nie jestem pewien.
http://www.mitsubishi-motors.ru/auto/asx/price/
U nich 1,8 i 2,0 tylko w automacie.
Miłego
GoLdi1916 - 06-01-2014, 16:09
witam,
Czytając wasze komentarze dochodzę do wniosku, że warto kupić asx 1.6 b- można go zagazować?
Auto chciałbym bardziej eksploatować w trasy około 200-300 km dziennie plus czasami wiadomo po mieście jakieś zakupy itp... czytałem że powyżej 140 km/h jest bardzo głośny ... i tu mnie trochę to martwi ... ???
Zastanawiam się czy pchać się w ASX czy w Outlandera ... ? choć cenowo ten pierwszy jest korzystniejszy ...
Czy asx jest drogi w eksploatacji ? kwestia zawieszenia- wiadomo polskie drogi itp ...???
pozdrawiam
GoLdi
marecki338 - 06-01-2014, 21:34
w silnikach mitsubishi w momencie zamawiania auta w salonie trzeba zaznaczyć opcje ze sinik ma być przystosowany fabrycznie( gniazda zaworowe, głowica) do paliwa LPG, CNG. seryjne auto tego nie ma. bylo tak napisane w gazecie auto świat .
krzychu - 07-01-2014, 07:38
Nie wiem czy opcja ta jest nadal dostępna i czy w ogóle była dostępna dla silnika 1,6.
Jeśli chodzi o gaz w Mitsubishi MIVEC to:
- pierwsza sprawa gazownik musi być dobry i wystroić instalację pod obciążeniem (najlepiej na hamowni)
- musisz się liczyć z 2-3 razy częstszą kontrolą luzów zaworowych (najlepiej co przegląd sama kontrola nie jest droga) i częsta regulacją co jest gorsze bo każda szklanka kosztuje, a do tego wymiana jest uciążliwa, trzeba wymontować, zmierzyć, zamówić odpowiednie (czasem się udaje pozamieniać miejscami niektóre) i dopiero zamontować. Jeden właściciel 1,5 z Lancera (bliźniacza jednostka) przy chyba 160 tys już drugi raz regulował coś koło (z pamięci) 1000zł.... Oczywiście na benzynie też się kontroluje te luzy ale dopiero przy 90 tys i jeszcze się nie zdarzyła regulacja z tego co śledzę forum.
rabacik - 19-01-2014, 09:57
GoLdi1916 napisał/a: | witam,
Czytając wasze komentarze dochodzę do wniosku, że warto kupić asx 1.6 b- można go zagazować?
Auto chciałbym bardziej eksploatować w trasy około 200-300 km dziennie plus czasami wiadomo po mieście jakieś zakupy itp... czytałem że powyżej 140 km/h jest bardzo głośny ... i tu mnie trochę to martwi ... ???
Zastanawiam się czy pchać się w ASX czy w Outlandera ... ? choć cenowo ten pierwszy jest korzystniejszy ...
Czy asx jest drogi w eksploatacji ? kwestia zawieszenia- wiadomo polskie drogi itp ...???
pozdrawiam
GoLdi |
Temat LPG w ASX przerobiłem, nie zdecydowałem się na montaż instalacji, silniki są nie przystosowane do LPG, rozmawiałem z kilkoma osobami na ten temat w tym z ludźmi zajmującymi się serwisem Mitsu, wszyscy odradzają.
Jedynym rozwiązaniem jest zakup od raz auta z silnikiem przystosowanym do LPG, chyba te najnowsze ASX można było tak zamówić, ale to trzeba by było potwierdzić w salonie.
Maciek111 - 19-01-2014, 22:18
Może posypię się na mnie gromy , ale napiszę . Od lat już silniki są przystosowane do spalania benzyny bez ołowiowej i mają utwardzone gniazda zaworowe. Mogą spalać paliwo o wyższym oktanie. Wyższa temperatura spalania może powodować szybsze zużycie się gniazd zaworowych , co może skutkować obniżeniem ciśnienia i koniecznością częstszego sprawdzenia luzów zaworowych . Gaz LPG niestety nie jest rygorystycznie sprawdzany i jego jakość bywa różna. Dlatego proces spalania nie jest jednakowy. Różna wartość oktanów i co za tym idzie skład mieszanki (Zbyt ubogiej) może powodować szybsze zużycie zaworów i ich gniazd. Śmiem twierdzić ,że prawidłowo dobrana i wyregulowana instalacja może zastąpić zasilanie benzyną. Jak dla mnie montaż instalacji jest i powinien być podyktowany tylko względami ekonomicznymi. To znaczy duże przebiegi roczne. Wtedy robi się miejsce na wydatki związane z zaniedbaną instalacją benzynową i wymagajacą 100% sprawności silnika instalacją gazową. Spotykam na swojej drodze samochody zgazowane w serwisach i innych stacjach , ale tylko Daewoo wpuściło instalatorów LPG na teren zakładu i pozwoliło na montaż " fabryczny" . Renault też tak zrobił i chwalił się ,że montuje gaz fabrycznie. Uważam ,że jeżeli jest Wam gaz niezbędny to montujcie , ale pamiętajcie " że jest on paliwem alternatywnym " dla silnika konstruowanego do zasilania benzyną.
jurekschroda - 19-01-2014, 22:34
rabacik napisał/a: | GoLdi1916 napisał/a: | witam,
Czytając wasze komentarze dochodzę do wniosku, że warto kupić asx 1.6 b- można go zagazować?
Auto chciałbym bardziej eksploatować w trasy około 200-300 km dziennie plus czasami wiadomo po mieście jakieś zakupy itp... czytałem że powyżej 140 km/h jest bardzo głośny ... i tu mnie trochę to martwi ... ???
Zastanawiam się czy pchać się w ASX czy w Outlandera ... ? choć cenowo ten pierwszy jest korzystniejszy ...
Czy asx jest drogi w eksploatacji ? kwestia zawieszenia- wiadomo polskie drogi itp ...???
pozdrawiam
GoLdi |
Temat LPG w ASX przerobiłem, nie zdecydowałem się na montaż instalacji, silniki są nie przystosowane do LPG, rozmawiałem z kilkoma osobami na ten temat w tym z ludźmi zajmującymi się serwisem Mitsu, wszyscy odradzają.
Jedynym rozwiązaniem jest zakup od raz auta z silnikiem przystosowanym do LPG, chyba te najnowsze ASX można było tak zamówić, ale to trzeba by było potwierdzić w salonie. |
Żadne ASX-y nigdy nie miały żadnego specjalnego przystosowania do zasilania LPG ( w odróżnieniu od Coltów, więc koledze może coś się pokićkało )
Mimo tego, gwarancja na silnik w ASX-ie z LPG była na 4 lata lub 300 000 km, to o czymś świadczy.
Sam przejechałem już ponad 200 tysięcy km w autach Mitsubishi z lpg i nie widzę przeciwwskazań do montażu.
Haiku - 22-01-2014, 11:11
Dodam jeszcze kilka słów w temacie "ASX + LPG"
1. Łódzki dealer Mitsubishi otwarcie oferował Lancer'a 1.6 117KM z firmowo założonym LPG. Na pytanie dlaczego nie mają w ofercie w ASX (przecież silnik ten sam) nie potrafił odpowiedzieć.
2. Przerabiałem temat instalacji studiując chyba najlepsze forum LPG w Polsce (http://lpg-forum.pl). Przeróbka ASX'a jest jak najbardziej możliwa choć tak jak pisze Krzychu należy skrócić interwał inspekcji luzów zaworowych.
3. Po żmudnych poszukiwaniach zakładu LPG wybór padł na http://www.silesia-cars.pl. Panowie "znają temat", montaż instalacji trwa ok 2 dni. Podczas montażu wyciągają kolektor zatem opiłki nie zostają w komorze. Strojenie odbywa się pod obciążeniem na drodze. Wtryski montowane są osobno a nie na listwie. Jeśli chodzi o cenę to zaproponowali:
- wersja DOBRA
Stag 300-4 PREMIUM/ACR-01/HANA2001/wlew klapka/ ~3200 pln
- wersja ekonomiczna
STAG 4 plus/ACR-01/ACW-01/wlew klapka/ ~2800 pln
Dodam na koniec, że jeszcze nie założyłem u nich instalacji ale na 99% zrobię to w okolicach marca-kwietnia.
|
|
|