To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Carisma DID+ (sport)

Matejko - 08-01-2007, 17:58

byly dwa diesle 102 i 115 czy tam 116 koni
Anonymous - 08-01-2007, 17:59

wolgaster napisał/a:
Niemcy mają zdaje sie stawki ubezpieczenia zależne od mocy silnika dlatego CAri 1.6 w niemczech to przeważnie 90 KM. Dlatego też pewnie DI-D też wypuszczane w 102 KM. Ale mogę sie mylić.


Z tego co sie doczytałem to Espania też miała tylko wersję 73kw jak również Dania ale mogę sie mylic. Każdy kraj miał swojawersję wyposażenia a co do silników to innych nieznalazłem co oczywiscie o niczym nie świadczy jednak wskazuje że wersji 130KM to raczej nie było

[ Dodano: 08-01-2007, 18:01 ]
Matejko napisał/a:
byly dwa diesle 102 i 115 czy tam 116 koni

Owszem ale wersja SPort na Niemcy, Danię i Hiszpanię miała tylko wersje 102KM.. z tego co google podaje na różnistych stronach
można też zaglądnąć na autoscout i popatrzeć na oferty sprzedaży czy sie takie coś pojawia...

wolgaster - 08-01-2007, 18:11

Czyli można przyjąć że jest to wykonany chiptuning przez właściciela lub dilera. A co do stawek ubezpieczenia u niemców to jestem na 90 % pewien że zależą od mocy i dlatego tam Cari 1.6 są 90 konne a 1.9 -102.
Anonymous - 08-01-2007, 18:27

wolgaster napisał/a:
Czyli można przyjąć że jest to wykonany chiptuning przez właściciela lub dilera. A co do stawek ubezpieczenia u niemców to jestem na 90 % pewien że zależą od mocy i dlatego tam Cari 1.6 są 90 konne a 1.9 -102.


W Niemczech na 100% obowiazywały stawki zależne od mocy (choć ostatnio cos się zmieniło). Co do 130KM - ja bym przyjął wersję chiptuningu ale kto to wie???

wolgaster - 08-01-2007, 18:34

Zapytajmy może kolege czy ma jakieś papiery na te 130 KM. Jakiś wydruk z hamowni, wpis w dowodzie czy coś takowego. Może to wyjaśni skąd to się wzięło i czy auto jest z polskiego salonu czy gdzieś sprowadzone z Europy. I tak na marginesie - DOBRZE SIĘ ZBIERA ???
slawek st - 08-01-2007, 19:42

Na 130 KM to nie , jest tylko w oryginalnej Serviceheft i karcie pojazdu oraz dowodzie rejestracyjnym 95kw. W przeliczeniu to jest 129,16 KM, chyba można zaokrąglić. Sprowadzone z Niemiec, zbiera się aż miło, początkowo ciężko mi było się przyzwyczaić, opony popiskują czasami nadal chociaż staram się nie cisnąć.
wolgaster - 08-01-2007, 20:04

Czyli jakieś papiery masz. Więc tylko się cieszyć że jest 130 KM. Jeśli się nie psuje, nic się nie dzieje i aż chce się jeździć to nie zawracaj sobie dupy drbiazgami.
Anonymous - 08-01-2007, 21:48

Potek napisał/a:
slawek st, np. czujnik płynu do spryskiwaczy z tego co wiem raczej nie występował w autach po 2000 roku,


Ja mam wersje po lifcie i z czujnikiem poziomu płynu do spryskiwaczy, więc to raczej nie reguła. A co do DiD + to myślę, że robiła je raczej fabryka. Sam widziałem tylko zdjęcia, ale na boku miała takie fajne emblematy DiD+ w miejscu gdzie moja nic nie ma. Ten emblemat to raczej nie produkt dilera a tym bardziej domowy. Sam silnik pewnie różni się osprzętem - sterowaniem turbiny albo samą turbiną trudno wyczuć. A 130 KM to już prawie tyle co ma Grześku i na pewno jest się czym cieszyć. Zresztą nie konie się liczą. DiD 102 KM ma maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 3250 obr./min. ale DiD 115 KM ma największy moment 265 Nm i już przy 2600 obr./min. ciekawe jak jest u Sławka.
Foty tutaj: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=143520798

slawek st - 08-01-2007, 22:05

Tak to jest dokładnie takie auto jak na tych zdjęciach, trochę inny kolor ale reszta taka sama. Jaki moment to niestety nie mam pojęcia, też bym się chciał dowiedzieć. Cieszę się że są jednak takie auta w kraju.
Anonymous - 08-01-2007, 22:10

a pod migaczem z boku to emblemat DiD+, czy tylko naklejka wstawiona?
slawek st - 08-01-2007, 22:18

To nie jest naklejone , może jakoś namalowane.
JCH - 08-01-2007, 22:28

kris_S napisał/a:
DiD 102 KM ma maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 3250 obr./min. ale DiD 115 KM ma największy moment 265 Nm i już przy 2600 obr./min.
Małe sprostowanie - moment dostępny jest w przedziale obrotów: 1700-3250 i 1800-2550 odpowiednio.
Anonymous - 08-01-2007, 22:35

bys lepiej wrzucil jakies fotki samochodu......
Anonymous - 08-01-2007, 22:43

JCH napisał/a:
kris_S napisał/a:
DiD 102 KM ma maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 3250 obr./min. ale DiD 115 KM ma największy moment 265 Nm i już przy 2600 obr./min.
Małe sprostowanie - moment dostępny jest w przedziale obrotów: 1700-3250 i 1800-2550 odpowiednio.

Ja pisałem o maksymalnym, który nie dość, że sporo wyższy to jeszcze dostępny przy niższych obrotach. Zarówno moment jak i moc kształtują się w zależności od obrotów silnika i raczej zawsze mają kształt krzywej. Nie sugerujesz chyba, że moment obrotowy przebiega w linii prostej w zakresie od 1700-3250 obr./min. Widziałem wykres z hamowni dla jednego i drugiego silnika i przebieg momentu raczej przypomina taką spłaszczoną parabolę, ale na pewno nie prostą.

Fajnie to widać np. tutaj:


JCH - 08-01-2007, 23:00

kris_S napisał/a:
Nie sugerujesz chyba, że moment obrotowy przebiega w linii prostej w zakresie od 1700-3250 obr./min.
Były kiedyś pokazane na Forum (tylko na którym to już nie pamiętam ... :? ) wykresy DID-a ściągnięte chyba z włoskich stron Mitsubishi. Nie będę się zarzekał, że w całym tym przedziale przebieg jest idealnie płaski ....

Jest, jest !!!
Co prawda bardziej to taki poglądowy schemat niż faktyczny wykres:
Przebieg mocy i momentu 1.9 DID
Co ciekawe przebieg momentu dla DID-a 115 KM był bardziej stromy i wcześniej kończył się.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group