To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - [CS9 2.0DOHC] Problem po wymianie rozrzadu w 4G63

minek106 - 27-11-2013, 12:43

Dzięki wielkie chyba już znalazłem to czego szukałem

Pozdrawiam

kamel1015 - 27-08-2015, 19:34
Temat postu: 2.0 135KM rozrząd i balans
Witam Panowie, czytałem nasz temat o rozrządzie, gdzie opisane jest jak ustawiać balans itd. ALe mam pytanie jutro zabieram się za rozrząd w tym samochodzie u siebie. Zakupiłem komplet rozrządu SKF i jest w nim: pasek rozrządu, pasek balansujący, 3 rolki, i napinacz hydrauliczny. Ale mam pytanie bo mam wątpliwości:
na pierwszym obrazku jest pompa oleju z wałkiem balansującym jego ustawiam śrubokretem tak aby wszedł na około 6cm , ale na co mam założyć ten mały pasek balansujący skoro pompa oleju jest połączona z wałem tym głównym paskiem rozrządu tak jak na obrazku? Czy czegoś brakuje na tym rysunku? Jeżeli ktos by mi opisał ten rysunek ewentualnie dorysował coś czego brakuje, a także opisał do czego są te 3 kółka co dostałem w zestawie bym był bardzo wdzięczny.

Zdjęcia

krzychu - 27-08-2015, 20:55

Znaczy mogłeś podpiąć się po jakiś temat, jak mi znikną % to poszukam i połączę.

W każdym razie na obrazkach nie ma małego paska od "lewego" balansu (to idzie na znaki więc proste jak budowa cepa). Trudniejsze jest do zrozumienia to, że pompa oleju napędza jeszcze drugi balans. Więc masz do tego 3 drogi:
- śrubokręt, ale z tego co wiem to raczej ciężko się dostać w to miejsce bo chyba kolektor wylotowy skutecznie uniemożliwia użycie śrubokręta.
- ustawić na znaki i nie ruszając zamontować nowy pasek
- metoda grawitacyjna :arrow: https://www.youtube.com/watch?v=1NUBy-Q3djg

Do tego warto zapoznać się z procedurą wstępnego napięcia paska (2 obroty, 15 minut i sprawdzamy czy zawleczka wchodzi do napinacza tak w skrócie).

sanosia - 27-08-2015, 21:18

Mój misiu odmówił współpracy zupełnie i nagle bez zapowiedzi że jest nizadowolony . Fachowcy mówią że to immobilajzer ale odkodować go nie umieją Może jest ktoś w szczecinie ktoś kto się na tym zna bo na razie jeździ misiu jak król na lawecie od fachowca do fachowca Misiu to Space Star 1.9 DID 2002 ROK :(
Klark - 28-08-2015, 07:31

Sanosia podpięłaś się pod niewłaściwy temat. Zamiast wydawać kasę na lawetę od warsztatu do warsztatu weź zadzwoń do Auto Clubu w Szczecinie (ASO Mitsubishi). Wyjdzie Cię to taniej, niż holować co chwilę auto na lawetach
kamel1015 - 28-08-2015, 07:39

Panowie a czy ten balans po lewej stronie co polaczony jest paskiem malym, mozna ustawic na kilka sposobow czy tylko jedna pozycja na znak, a nie tak jak balans pompy oleju ze raz na trzy razy bedzie dobrze? ?
krzychu - 28-08-2015, 07:59

Ten po lewej na znak i już.
slawekstr - 04-03-2016, 16:34

Witam,ta czynność dotyczy też silnika 4G18 w Lancerze 1.6?
krzychu napisał/a:
Z tego co pamiętam od wału na prawo do góry jest pompa oleju (ona ma znak do ustawiania i to nie jest problem), ale wewnątrz już w bloku ta pompa napędza też wałek balansowy (drugi) i on ma przekładnie 1:3 więc jak pokręcił tym kołem od pompy oleju to ma 33% szans na ustawienie poprawnie. Żeby to ustawić trzeba od strony kolektora wydechowe wykręcić śrubkę, wsadzić śrubokręt (lub coś podobnego o średnicy chyba 6mm) i pokręcić tym wałkiem tak żeby śrubokręt wszedł jakieś 6-8cm (wtedy wałek jest zblokowany) wtedy na znaki rozrząd i musi być dobrze.

Tylko, że jakby ten wałek był źle ustawiony to raczej były by spore wibracje w pewnych przedziałach obrotów (3 i 6 tys), na luzie tez powinien być wyczuwalne wibracje. To jest podstawowy objaw złego ustawienia balansu.

Gdzieś w warsztacie jest temat gdzie są dokumentacje od eclipse. Problematyczne jest też ustawienie wstępnego napięcia rozrządu bo tam trzeba zrobić 2 obroty poczekać 15 minut i zmierzyć wysunięcie napinacza... A tolerancja coś około 1mm z tego co pamiętam. Można też sprawdzać czy zawleczka wchodzi i też jest wtedy mniej więcej ok. Najlepiej jakby była w górnym położeniu (ona ma lekki luz). To takie doświadczenia i przemyślenia z mojej wymiany. A jak mechanik nie miał dokumentacji lub miał ale patrzył tylko na obrazki to na 99% nie wiedział o tym wałku, a dodatkowo jak chciał fachowo sprawdzić luzy na pompie oleju kręcąc ją to złe ustawienie balansu murowane.

Dlatego niestety z 4G63 trzeba iść do kogoś kto z tym robił już lub będzie patrzył i czytał dokumentacje... "Fachowcy" w 66% dają ciała z tym wałkiem...

Bartek - 04-03-2016, 16:56

slawekstr, nie. Temat dotyczy silników z serii 4g6x
lucekm - 13-01-2017, 20:35

Jestem świeżo po wymianie rozrządu, jednak cały czas zastanawiam się czy wałek balansowy został poprawnie ustawiony?
Co mnie zastanawia to fakt że auto jakby głośniej chodziło na luzie.
Wrzuciłem filmik z pracy silnika.
(Położyłem na silnik nakrętkę żeby pokazać że silnik delikatnie się trzęsie). Czy może to wskazywać na ten nieszczęsny wałek?
https://youtu.be/-TuBMy29gOg

Ps.
Drżenia kierownicy nie odczuwam. Wkręcać na obroty też wkręca jak przed wymianą. Tylko głośniej pracuje.
Zmieniłem przy wymianie rozrządu też olej z 10w40 na 5w40
Dziękuję za wszelkie opinie i porady.

zbychu74 - 13-01-2017, 21:01

To jest silnik czterocylindrowy i jego praca jest normalna,większą kulturą pracy cechują się np.silniki sześciocylindrowe w układzie V tam praktycznie silnik nie drży
Miku - 14-12-2017, 10:44

krzychu pięknie opisał diagnozę problemu źle ustawionego balansu, ja dorzucę jeszcze film, na przykładzie EVO. Prośba tylko dla tych którzy znają problem z 4G63 w Outku o potwierdzenie hałasu https://www.youtube.com/watch?v=ZRVR4GHxaUU

A jeśli kogoś interesuje czemu we właściwie ustawionym balansie do otworu inspekcyjnego śrubokręt wejdzie na 60mm widać na 0:40 tego filmiku https://www.youtube.com/watch?v=LR-1adDayQY

Nawet najlepszy specjalista nie budzi mojego pełnego zaufania a ostatnio musiałem oddać O1T na rozrząd do polecanego warsztatu, zmiana z fabrycznego Ori na Continental i mam wrażenie, że jest odrobinę głośniej w zakresie niskich obrotów przy delikatnym muśnięciu gazu. Może fanaberia ale zacząłem grzebać w temacie. Ktoś mądry napisał, że Ori pracuje ciszej niż zamiennik. Ktoś coś podpowie :?:

zbychu74 - 01-01-2018, 11:04

Właśnie parę dni temu wymieniałem sobie rozrząd we własnym zakresie no i po zdemontowaniu osłon rozrządu ukazał mi się obraz nędzy i rozpaczy tj. po ustawieniu na znaki okazało się,że wszystko co możliwe było źle zrobione tj.Pasek rozrządu o jeden ząbek walnięty i źle napięty,tradycyjnie niepoprawnie ustawiony wałek balansujący,a na deser pasek od balansu praktycznie nie napięty.
Kiedyś tu na forum pisałem,że moje auto jest bardzo głośne od 120do 160km/h po tej prędkości cichł ,a to był po prostu źle ustawiony balans.
Na takim rozrządzie przejeździłem 50tyś,aż nie możliwe że to się nie rozsypało.Kultura pracy po prawidłowym ustawieniu i napięciu pasków niebo a ziemia,przegoniłem moje wozidło i w kabinie cisza jak makiem zasiał.
Podsumowanie:bierzcie Panowie wymianę rozrządu w swoje ręce jeżeli to tylko możliwe,a jak nie macie smykałki do mechaniki to nie bujcie się iść do mechanika z instrukcją jak wymienić rozrząd w 4g63 .
Graty to:
Paski conti,a reszta japońska

Bizi78 - 01-01-2018, 12:20

zbychu74 napisał/a:
Paski conti,a reszta japońska

Paski też mogłeś dać jakieś lepsiejsze :P .

zbychu74 - 01-01-2018, 14:42

Bizi78 napisał/a:
zbychu74 napisał/a:
Paski conti,a reszta japońska

Paski też mogłeś dać jakieś lepsiejsze :P .


Powiem tak ,że po oględzinach tych zdemontowanych ,a były też contitecha nie znalazłem żadnych śladów zmęczenia i uważam ,że jakościowo są bardzo dobre.
Należy wziąć też pod uwagę ,że oba paski były dużo za słabo napięte.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group