To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Skrzynia biegów - pytania, problemy techniczne.

boris89 - 27-12-2015, 16:45
Temat postu: 1,8 cvt szarpanie
witam w moim lancerlocie skrzynia nie pracuje zbyt dobrze przy niskich obrotach w trybie auto. podczas przyspieszania jest oki z jazda stala tez chodzi normalnie ale juz przy dodaniu gazu zeby minimalnie przyspieszyc jest takie dziwne szarpanie tak jak w manualu na zbyt niskich obrotach przy zbyt wysokim biegu. jazda okolo 50km/h skrzynia wlacza 6 stopien i i go nie redukuje dopiero po wcisnieciu gaz ok. 50% redukuje. co to moze byc??
LuckyLegs - 30-12-2015, 09:21

Niestety nie mam wiedzy o automatach.
U mnie skrzynia dziwnie ciężko chodzi, szczególnie na jeszcze zimnym oleju, do tego stopnia że czasem muszę "szukać" biegu.
seems legit ?

Robert_N - 30-12-2015, 10:06

LuckyLegs proponuję wymianę oleju na początek.
Hubeeert - 30-12-2015, 10:31

Nie bardzo rozumiem dlaczego Mitsu zaleca wymianę oleju w skrzyni manualnej co 200000km/13 lat.
To jedno.
Dwa, że tak - skrzynia przy zużytym lub nieodpowiednim oleju może chodzić "ciężko"
boris89 napisał/a:
odczas przyspieszania jest oki z jazda stala tez chodzi normalnie ale juz przy dodaniu gazu zeby minimalnie przyspieszyc jest takie dziwne szarpanie tak jak w manualu na zbyt niskich obrotach przy zbyt wysokim biegu. jazda okolo 50km/h skrzynia wlacza 6 stopien i i go nie redukuje dopiero po wcisnieciu gaz ok. 50% redukuje. co to moze byc??

Wypadałoby podpiąć go pod MUT3, sprawdzić parametry skrzyni, ewentualnie skalibrować/nauczyć pewnych wartości skrzynię. Objawy bez parametrów pracy skrzyni niewiele niestety powiedzą a wróżką niestety nie jestem.

boris89 - 01-01-2016, 13:57

Ma ktoś możliwość podpięcia do tego komputera w moich okolicach lub gdzieś niedaleko szczecina???
superges - 05-01-2016, 23:09

W moim lancerze skrzynia nie od dziś nie pracuje idealnie (aktualnie 95 kkm). Przy okazji świec wymienię też olej w skrzyni. Zastanawiam się tylko jaki wybrać. W instrukcji jest informacja o 75w80 SAE 3 a zatem pasowałby idealnie LIQUI MOLY GL3+ SAE 75W80 aczkolwiek fajną opcją byłby chyba olej ENEOS Premium Multi Gear 75W90.

Czytałem jakiś czas temu artykuł, że do skrzyni biegów powinno się zalewać dokładnie taki olej jaki jest zalecany i ani gorszy (co oczywiste) ale też nie lepszy...

Co radzicie?

tyku - 05-01-2016, 23:37

superges napisał/a:
Co radzicie?

superges napisał/a:
ENEOS Premium Multi Gear 75W90.

:wink:

superges - 20-01-2016, 07:34

Wczoraj zmieniłem olej w skrzyni. Stary, oryginalny jak się zlało był jeszcze ok ;)

W każdym razie nie widzę zmiany na korzyść po przejściu na ENEOS Premium Multi Gear 75W90. skrzynia pracuje tak samo, jeśli nie ciut ciut gorzej ale może tylko mi się wydaje.

kdvs1601 - 20-01-2016, 13:17

Witam.
Przepraszam że się wtrącę ale wie ktoś może która śruba w lancer sedan 2,0 DiD to spustowa a która wlewowa ... mam auto na kanale rozebrane ale nie wiem które to sruby.... mowa oczywiście o skrzyni biegów . Chce wymienić olej w skrzyni lecz nie wiem które sruby ro a nie chce odkrecic nie tej ? pomożecie?

kdvs1601 - 22-01-2016, 18:28

Kurde... Nie dawało mi to spokoju i poszedłem do garażu odkręcić jeszcze raz...ściągam pokrywę od silnika i zauważyłem plamke oleju na pokrywie... Patrzę i jest ulana od oleju jedna belka idącą pod silnikiem oraz pod laczeniem skrzyni z silnikiem.... Wcześniej po dolaniu odp auto na 5 minut i chyba zrobiło się ciśnienie oleju było zbyt dużo i go wypchlo... Tylko teraz czy mój model ma odpowietrznik? Czy wycislo go na uszczelniaczu gdzieś tam w okolicach sprzęgła docisku bo ewidentnie olej wyleciał gdzieś w okolicy łączenia silnika z skrzynia... Odkrecilem śrubę wlewowa i wycislo z niej powietrze.. Odczekalem dłużej żeby nadmiar oleju spłonął aż zaczął kąpać tak powoli około kropelki na 5s i zakrecilem odpaliłem auto i obserwowałem lecz nic nie zauważyłem żeby gdzieś wyciekalo.. Czy coś złego mogło się stać...? Pomocy 😢 :-(
Lipson-L1 - 26-01-2016, 22:51

superges napisał/a:
W każdym razie nie widzę zmiany na korzyść po przejściu na ENEOS Premium Multi Gear 75W90. skrzynia pracuje tak samo, jeśli nie ciut ciut gorzej ale może tylko mi się wydaje.

Teraz to mam dylemat - u mnie przebieg podchodzi po 80 kkm, 8 lat pykło chciałem wymienić profilaktycznie na w/w oliwę, ale nie chcę sobie pogorszyć...
Kilka dni upłynęło więc pytanko: jest gorzej czy wydaje się?

Golotheman - 03-02-2016, 07:27

Panowie - w ibizie zmieniałem olej w skrzyni po60tys bo niestety na mrozach miałem bardzo duże problemy z redukcją biegów itp. Niestety po wymianie oleju jest dalej tak samo. W gestii operowania lewarkiem najbardziej pomaga nasmarowanie wybieraka. Zatem jeśli auto po nagrzaniu (jakaś dłuższa trasa) nie charakteryzuje się łatwiejszą zmianą biegów (mam na myśli synchronizację) to wymiana oleju pewnie nic nie da.

Zastanawiam się też nad wymianą oleju w lancerze, ale nie wiem czy coś to pomoże, otóż moje objawy to ogólnie ciężko wchodzą biegi, a na dodatek jak przyspieszam, to z jedynki na dwójkę ciężko wyciągnąć lewarek z jedynki. Ktoś miał coś podobnego ? Auto nie ma nawet 50tys, ale niestety moja mama jeździła nim jakiś czas i boję się, że ona mu zrobiła dobrze (dla niej biegi ZAWSZE wchodziły dobrze. tak to jest kiedy człowiek nie ma pojęcia o synchronizacji i wbija biegi na siłę)

tyku - 03-02-2016, 11:09

Ja zastosowałem Torque Solution Shifter Base Bushing Kit: Mitsubishi Lancer 2008-12.
https://www.torquesolutio...tCode=TS-BB-002
Moim zdaniem powinno pomóc. Przy montażu nasmarować wszystko smarem teflonowym, bo jak pisałem u mnie wybierak pracował na sucho.
Następnie: https://www.torquesolutio...tCode=TS-SS-009
Wybierak pracuje dużo lepiej niż fabryczny. Nawet od wymiany wsteczny lepiej wchodzi. :wink:

Golotheman - 11-02-2016, 12:14

Panowie, mam pytanie z innej beczki - zanim wymienię olej w skrzyni - o kulturę pracy biegów.

U mnie nie ma możliwości, żeby z 1 na dwójkę przy przyspieszaniu udało się płynnie wbić bieg. Pomiędzy 1000,1500-2500 obrotów po prostu 2 nie chce wchodzić albo czuć wyraźne zgrzytnięcie i opór i czasami trzeba ją wciskać (ale mając doświadczenie, nie wciskam jej na siłę). Żeby było ciekawiej, mam problemy z "wyciągnięciem" jedynki żeby przejść do dwójki. Może nie jest to tak, że muszę się siłować z lewarkiem, ale muszę to zrobić bardzo zdecydowanym ruchem. I czasami tego nie ma, czasami jest... Z dwójki na trójkę już jest odrobinę lepiej, najlepiej 3-4 a na 5 też jest różnie. Za to zauważyłem, że zmiana 1->2 następuje zupełnie bezproblemowo powyżej 3 tys obrotów. Powiedzcie mi, jak zmieniacie biegi (wiem, że potem nikt nie myśli o tym, tylko na wyczucie) i w jakim momencie. Mam doświadczenie z ibizy, w której biegi w górę wchodziły jak w masełko, jedyne problemy były tylko przy redukcjach do 2,1 z wyższych biegów. Dodam, że wrzucenie 2 z 5 nawet po wytraceniu prędkości żeby wałek na wyjściu zwolnił, graniczy z cudem, pomaga wrzucenie 3 i dopiero 2... strasznie dziwna jest ta moja skrzynia :( a tylko 48tys przebiegu :( :( . Żeby takie jaja odstawiała ?

kdvs1601 - 11-02-2016, 12:31
Temat postu: Wymiana oleju w skrzyni (manualnej)
Wiesz co ja mam lancera 2,0 did z 2008 rok przebieg 200tys i u mnie z 1-2 jak jest zimny to tak wchodzi ale nie idealnie nie wchodzi plynnie i tak jak powinno, jak przejdae troche km to sie to znacznie poprawia z 2-3 w 90% procentach git czasem telikatny opor , ale dalej to juz maslo ... nie jestem znawca , ale wydaje mi sie ze jak ty przy takim przebiegu masz takie problemy ze skrzynia to cos jest ie tak .... przy takim przebiegu to skrzynia powinna chodzic idealnie .... cos masz uszkodzone pewnie... a sprawdzales czy ten olej wg masz? moze masz gdzies jakis wyciek i jest go bardzo malo ...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group