To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - ZBIORNIK PALIWA

zbyszekm2 - 18-10-2013, 14:01

nie ma z tym większych problemów.
buszmen25811 - 18-10-2013, 18:27

robota dosyc prosta jak lubisz mechanike to nawet przyjemna
igor - 26-12-2013, 07:03

Zbiornik wymieniony.
Niestety podczas zlewania resztek paliwa, znalazem w nim wiele opiłków.
Nie wiem czy już powienienem się martwić.
Pompa była regenrowana jakies 15tyś. km temu.


Martynapce - 06-03-2014, 19:08

Witam

Jeśli nie ten temat to przepraszam, ale nie znalazłam innego bardziej pasującego.

2 tygodnie temu kupiłam Miśka. Po przeczytaniu chyba wszystkich tematów w dziale wzięłam się za wymianę filtra paliwa (nie wiadomo przecież kto kiedy i co wymieniał). Po zlaniu paliwa z filtra w słoik zobaczyłam zupę :shock:



Po odstaniu wygląda tak



do paliwa dolewam olej (ze 3 setki za bak), ale nie wydaje mi się żeby to było to.
Następnie przelałam paliwo do uciętego baniaczka i z przyłożonym magnesem pomieszałam i tu smutek :(



I tu mam kilka pytań do kolegów.

- skąd taka zupa w filtrze? (ponoć był wymieniany co 5 tyś km zgodnie z zaleceniami Pana Zbyszka. Poprzedni właściciel naprawiał tam.)

- czy to co złapał magnes to własnie ta łuszcząca się powłoka w zbiorniku?

- czy jak kupie zbiornik metalowy oczywiście w e-pajero to czy zabezpieczyć go z zewnątrz i czym?

- czy dokupić i jakie uszczelki/przewody? (na pewno nowy filtr paliwa)

- po wyjęciu zbiornika , odkręceniu filtra i ponownym złożeniu jednego i drugiego odpowietrzając filtr odpowietrzę cały układ? Czy może jest jakiś dodatkowy odpowietrznik?

- z czym mogę mieć problem? np. Nietypowy klucz

I pytanie do wróżki jeśli tu jest czy dam sobie rade ? :P

Pozdrawiam
Martyna

buszmen25811 - 06-03-2014, 19:41

tak te opilki to wina zbiornika, nowy zbiornik jest juz zabezpieczony i przezyje twoje pajero ale dla pewnosci mozesz pociagnac np hamerite ja przy wymianie zbiornika kupilem nowe przewody tak dla pewnosci i ja mialem jakis problem z rurkami ale po konsultacji z panem zbyszkiem e pajero problem rozwiazalem momentalnie,jest jeden odpowietrznik na filtrze,wszystkie klucze sa typawe,dasz rade ja wymienilem sam z kanalu jeszcze czyszczenie nastawnika i bedziesz smigal
zbyszekm2 - 06-03-2014, 19:42

Hej
Ta zupa to jakość paliwa w Polsce:). Na stacjach i przewoźnicy dolewają różne rzeczy.
Stare zbiorniki i nieczyszczone na Stacjach paliw itd.
Te opiłki to powłoka chromowo-niklowa ze zbiornika.
Jak kupisz zbiornik dobrze jest zabezpieczyć go środkiem do konserwacji podwozi, będzie bardziej odporny na wilgoć, która jest w piachu który zbierać się będzie między osłona a zbiornikiem i zbiornikiem a podłogą.
Dołączymy ci przewody.
Jak masz trochę pojęcia o kręceniu kluczem to dasz sobie radę:).

buszmen25811 - 06-03-2014, 19:49

o sorry nie zauwazylem,ze jestes kobietom ale to nic
Martynapce - 06-03-2014, 20:11

buszmen25811 napisał/a:
o sorry nie zauwazylem,ze jestes kobietom ale to nic
przyzwyczaiłam się :)
dziękuje za odpowiedzi.
Czyli kupuje zbiornik, maluje, zakładam, odpowietrzam tak jak dzisiaj po wymianie filtra (chyba skutecznie, bo przejechałam ok 50 km i dalej jeździ :headbang: )

Zakatek - 07-04-2015, 22:03

Ile pieniążków ubyło Ci z kieszeni/torebki/plecaka/skarpetki, po tej przyjemności jaka spotkała Miśka? Wymieniałaś rurę wlewu paliwa? Zastanawiam się czy ten najtańszy zbiornik nie jest zbyt tandetny: http://e-pajero.pl/zbiorn...g-3200-did.html
Z góry dzięki za odpowiedzi!

techsm - 08-04-2015, 00:49

Tandetny. Dobrze powiedziane. Ale przedewszystkim nie wart swojej ceny :twisted: . W podobnej cenie na popularnym serwisie aukcyjnym były eleganckie baki z kewlaru, z metalowymi "okuciami".
zbyszekm2 - 08-04-2015, 08:20

Zakatek napisał/a:
Ile pieniążków ubyło Ci z kieszeni/torebki/plecaka/skarpetki, po tej przyjemności jaka spotkała Miśka? Wymieniałaś rurę wlewu paliwa? Zastanawiam się czy ten najtańszy zbiornik nie jest zbyt tandetny: http://e-pajero.pl/zbiorn...g-3200-did.html
Z góry dzięki za odpowiedzi!

To jest najprostszy zbiornik robiony chałupnicza metoda. Wzięliśmy go dla klientów którzy twierdzą, że jutro pajero sprzedają :) .

techsm - 08-04-2015, 09:06

:roll: Za taką cenę chałupnicze metoda. Jaka marża na nim ? 200% :) ? Więcej ? :) ?

W podobnej cenie elegancje kewlarowe były na popularnym serwisie aukcyjnym.

Georg - 08-04-2015, 12:35

zbyszekm2 napisał/a:
To jest najprostszy zbiornik robiony chałupnicza metoda [...]

Ważne jest, co by laminat nie był z żywicy poliestrowej, bo ten od wody szybko puchnie i się rozwarstwia. Żywice epoksydowe są droższe, ale puchną znacznie wolniej; nawet w kadłubach jachtów się sprawdzają - warunek, to solidna powłoka wodoodporna - niestety w przypadku zbiornika możliwa tylko z zewnątrz. :wink:

TangoKK - 08-04-2015, 15:20

techsm napisał/a:
:roll: Za taką cenę chałupnicze metoda. Jaka marża na nim ? 200% :) ? Więcej ? :) ?

W podobnej cenie elegancje kewlarowe były na popularnym serwisie aukcyjnym.


No to dawaj link bo gadać każdy może. Pleciesz bzdury nie ma na allegro żadnego kevlarowego zbiornika w podobnej cenie do PIII long 3.2 DID.

zbyszekm2 - 08-04-2015, 16:09

były. ale cena zaporowa 3200. mój klient je produkuje.
Jutro napisze więcej info.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group